|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
@Chrille Japp, det är den :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Får man fråga vad du fick ner priset till? | |
|
Nu gör jag något väldigt osvenskt: Prutade ner den från 69 700 till 62 500... Pratade igår med förre ägaren på telefon för att leta efter dolda fel, utan resultat. Han hade bl.a. bytt ut vevhusventilationen i förebyggande syfte Bilen är visserligen nyss oljeservad, men... jag har nu ikväll beställt 6 NGK BKR6EQUP tändstift för 399 kr inkl frakt och 7 liter BMW original 0w 40 olja för 567 kr inkl frakt från eBay. Fantastiskt att vi i Sverige gladeligen går till Mekonomen och betalar 207 kr/st för samma stift... :-D Schmiedmann i Kungsbacka får tillhandahålla bromsvätska, olje- luft- och microfilter imorrn på träffen. Det var visst "kraftigt rabatterade priser på hela sortimentet" då, under träffen /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Lite bör man alltid ;-)) det var ju ett ok pris tycker jag och eftersom bilen verkar oxå i ok skick enl dig så har du säker gjort ett bra köp. Lycka till och njut av körglädjen :-)) |
|
|
Grattis, bilen ser fräsch ut. Bra prutat och intressant att du delar med dig av priset. Däremot får jag inte riktigt ihop varför du ska serva en nyservad bil, men man är som galnast när man är "nykär" :) MVH Robert |
|
|
Oljeservice i all ära, men det var allt ett par år sen det byttes bromsvätska, luftfiler, tändstift osv. Lika bra att göra det direkt.med andra ord... |
|
| Det går absolut att sälja E39! Vi sålde exempelvis vår mycket välvårdade 525 Touring 02 för några månader sedan efter mindre än ett dygn på Blocket. Det gäller bara att vara lite realistisk med priset. Bilpriser.se stämmer ofta ganska bra med verkligheten även om många inte vill inse det. | |
| Vad fick du för 525an om man får fråga? Hur mycket hade den gått? | |
| Anledning till att jag frågar är eftersom jag är på jakt själv efter en touring ,så man kan ha ngt att jämföra med | |
|
Ethel: Den hade gått 16900 mil och vi fick 56000:-. Stockholm Open Edition med helskinn, sportstolar, avtalet drag, M-ratt mm. |
|
| Som du förstår på stavningen så skriver jag från min IPhone... | |
| Tillägas bör att den var klart finare än genomsnittet. Självklart komplett servicebok och mer därtill. | |
| Oki då vet jag synd annars hade jag köpt den av dig | |
|
Bilpriser.se ger väl i alla fall en indikation på var bilen borde ligga. Enl dem skulle min bil kosta 71 400 vid köp av handlare och mellan 57' och 64' vid privatköp. Det visar väl på att bilen från början var "rätt" prissatt enligt Bilpriser, men att det i slutänden inte stämde så där jättebra... Kan tillägga att förhandlingen tog närmare en timme, bilen var prissatt till 69 700 och mitt 1:a bud till honom var 55 000. Handlaren tyckte nog jag var jättejobbig... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Min 523 -00 IAM på 21000 mil värderas till mellan 13-19000 . Känns absolut som köpläge ! | |
|
Det fina i den kråksången är ju att du inte behöver köpa den - de e ju redan din :-) E39 Pre-Facelift är för det mesta otroligt mycket bil för pengarna, även om Bilpriser ibland tar sig väl långa cykelturer.... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Ethel vad har du för budeget?Vad får bilen kosta? Jag kanske ska sälja min 525ia Mpkt |
|
|
Tror problemen är följande för t ex 530i: 1. Priset - många ägare anser att bilarna är guld värda och köparna kollar efter lägsta blocketpris, inte sällan jämför man dessutom med motorsvagare alternativ! 2. Kundernas förväntning gällande bensinförbrukningen/driftskostnader (OBS! det räcker att de flesta TROR att bilen drar 1,5l/milen och kostar lika mycket i försäkring som ett mindre lands BNP) - merparten av alla som köper beg. bil i den prisklassen är ute efter en bruksbil och vill då ha låga totalkostnader. Idag anser många att en bil inte får dra mer än 0,5l/milen för att vara intressant! 3. Motorstorleken - en person som söker en bruksbil vill ofta ha en relativt liten motor med låg förbrukning och en "entusiast" vill oftast ha den största motorn med maximal prestanda som fanns i serien (540 alt M5) - en 530 ligger mitt emellan med en dragning mot den mindre kundgruppen "entusiasterna", en 525 ligger också i samma mittfåra men med en dragning mot den större kundgruppen "bruksbilsköparna". Detta minskar den presumtiva kundgruppen som kommer att visa tillräckligt intresse för att ta sig tid och åka och kolla på bilen. Sammantaget gör det nog en 530 mer svårsåld - men ger säkert mycket bil för pengarna till den som köper den! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hej jag sålde min 525 touring 03 på två timmar,köparen ringde direkt när annonsen kom ut,(Blocket) priset var satt enligt bilpriser .se det var direkt avgörande för en snabb amidig affär.. |
|
|
Gah, nu måste jag gnälla av mig trots att det inte har exakt med E39 att göra. Affären var klar på min 525d som nämnts tidigare i tråden. Inbytet var värderat enligt Bilpriser.se och vi hade skickat mängder med bilder till varandra. Jag skulle få en helt okay påse pengar plus en Audi A6 1.8T Avant -03 10.000 mil. En bil i samma ålder som många E39or med andra ord men med låg mätarställning. Bilen skulle enligt ägaren vara i "perfekt skick för sin ålder". Kommer fram och ser att: -Bilen har säkert 20-30st dörruppslag i listerna -15 cm repa rakt över högerdörren -Tryckmärken i lädret efter barnstolar som monteras utan något skydd -Skav 10x5cm rakt igenom lacken ned till grundfärgen på framskärm -Det luktar unket i hela bilen Fan så trött man blir. Är detta verkligen något som man ska behöva förvänta sig av en 2 ägars bil med 10.000 mil på mätaren? Är era E39or i det här skicket eller? I så fall måste jag lägga ner hela idén med att ta inbyte :( ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.