|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har idag varit hos min kyltomte för läcksökning mm. Vi kollade först om det var tryck i systemet och det var det, i gasform. Alltså inte flytande. Kylmedlet har läckt ut någnstans. Frågan är då var. Vi kollar med hans instrument i säkert 1,5 timme men hittar ingen läcka trots bra med tryck i systemet. Troligtvis så har övertrycksventilen löst ut och tömt systemet av någon anledning. Vi provar att fylla i lite gas för att se om det börjar kyla inne i bilen samt att fläkten framför kondensorn startar som den ska. Visst allt funkar så vi bestämmer att fylla systemet som man ska och so far so good. Har jag en jävla tur så funkar min AC som den ska nu och framåt. Är det någon här som har en teori om vad som hänt så vore jag tacksam. Det är ju lite jobbigt att inte VETA vad som gått galet. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag hade samma problem med min pärla. kompressorn gick igång men ingen kyla kom. Hittade en kille som kollade systemet, fyllde på och läcksökte.Nu är det svinkallt i bilen och någon läcka hittade vi inte. KÄRLEK KOSTAR! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hoppas att du kollade så fläkten gick på fullvarv när det blev rejält varmt,den brukar väl gå på typ halvfart från början eller?? och ökar hastigheten med värmeutvecklingen därav fläktmotståndet. MVH Hasso |
|
Hasso: Min fläkt verkar bara gå på högvarv. Den slåt till och från som den ska typ. Men tidigare så vet jag att den snurrade sakt oxå. Eftersom den startar på fullvarav så borde det inte vara någon fara eller? Mvh. Micke Olsson |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Då är det väl helt OK:))Så bra det kan bli. MVH Hasso |
|
Tackar för det Hasso. Rackans snabbt svar. Välkommen hem förresten. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Hände något konstigt med min AC i helgen också.... Helt plötsligt visade yttertempmätaren -15,5 grader fast det var +25...AC:n vägrade att starta, när jag sedan körde började tempen stiga och sedan kom AC:n igång. Detta hände 2 ggr på 2 dagar. Vad är detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.