|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Micke Olsson. Bilderna spelar mindre roll än vad du tror,det hela hänger på priset. Om det vore det motsatta skulle din överprisade cabbe varit såld för länge sedan :) MVH Robert |
|
| Robert har onekligen en poäng, är priset helt fel hjälper det inte hur proffsiga bilder man än har. | |
|
Självklart. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Robert Lundberg och GE bla: Idag gick cabben iväg för 99000:- så en BRA bild och en BRA bil går att sälja till rätt peng! Det är som vanligt, man får vad man betalar för! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Rättelse Micke, OFTATS får man, vad man betalar för! ;-) Du fick grymt bra betalt för din cab, grattis! Sålde min 523iT -11 i helgen, ca 20-30' under priset på motsvarande bilar. Helt felfri och med nybilsgarantier kvar, men mitt inköpspris var lågt. Därför kunde jag kränga iväg den billigt....och både jag och köparen var nöjda:) |
|
|
Micke, grattis. Köp en Trisslott, du har bra flow nu :) Det där ska inte hända, och bilderna hjälpte ju vi dig med i slutändan :) MVH Robert |
|
|
Calle kula: Går det fortfarande trögt med försäljningen? BMW M-POWER |
|
|
Hej igen GINO Ja visst gör det det. Men jag har inte samma glöd heller som jag hade i början. Nu är det mycket med jobbet och så. Ska på torsdag eller fredag tvätta som sjutton och lägga lite nya bilder och en ny annons. Har fått lite förslag på byten men inte något som är av intresse. Men ska bredda mig och se om jag kan ta alla typer av byte om det är något som värderas rätt, alla värderar olika har jag märkt, hehe :) Mvh |
|
|
Vem har sagt att det skall vara enkelt att sälja en bil? :) Finns flera på forumet som sitter i samma båt som du tyvärr men tanken om att putsa pärlan och ta nya bilder låter som en riktigt bra idé för att ta nya tag Om inte annat får du glida med en fin X5:a under sommaren ;) BMW M-POWER |
|
|
folk e väl rädda för att den e dyr i drift och ägande... bensinpriset bidrar mkt till att bilar med större motorer blir svårsålda. jag skulle gärna sålt min e60 och köpt en x5, att dom e törstiga och lite dyrare skatt etc är inte det som avskräcker mig, utan andrahandsvärdet och att dom är svårsålda i dagens läge. //Andree |
|
|
Ja ha... Sänkt pris och lite ny bilder kanske gör susen. Nu är den "nya" annonsen ute iallafall. Vad tycks ? Länk Mvh |
|
|
Inget fel på annonsen nu i alla fall. ------- //Lövet |
|
|
Hade jag varit på jakt efter en X5 4,6is hade jag varit intresserad av din bil, helt klart. Men - marknaden bör vara ganska liten för en 4,6is, till skillnad mot t.ex en 3.0d. Angående annonsering/bilder osv tror jag inte att du behöver ändra mer och tänka på det. Funderat på att sälja via KVD? De tar ju emot uppdrag från privatpersoner numera och din bil ligger inom ramarna för vad dom tar emot från privatpersoner... |
|
|
Nu borde den gå iväg tycker jag...även om det är en trög marknad just nu, annonsen är klart bättre. Går den inte iväg innan annonsens tid går ut är det bara en faktor kvar; priset. Lycka till! Nu när de är så gammal borde V8:a vara mer attraktivt än diesel kan jag tycka, en gammel-diesel har ju så förbenat hög skatt så man måste köra enorma mil för att det ska löna sig, något man sällan gör med bilar i den årskullen. Tar KVD verkligen emot objekt från privatpersoner, det står på deras hemsida att de inte gör det? Under Vanliga Frågor/Svar. |
|
|
Inget om att sälja som privatperson på KVDs info iaf: Länk Jag skulle bli mkt förvånad om KVD började sälja åt privatpersoner. ------- //Lövet |
|
|
Länk |
|
|
Krävs ju verkligen inte många mil för att räkna hem en diesel även fast skatten ligger på 9k , skiljer ju en halvliter per mil i förbrukning till dieselns fördel ! Krävs ju inte ens 1000mil/år för att man ska gå plus om jag räknat rätt . Bilen i fråga verkar ju kalasfin men som sagts tidigare , tror kundkretsen för v8 suvar är liten . |
|
|
Calle: Nu ser annonsen riktigt bra ut. Men, själv hade jag ändrat en sak: tagit bort listan med allt som är reparerat, men lämnat kvar Insp. 2 och ny ruta. Sedan informerat spekulanter om vad som reparerats när dom ringer. En lång rep. lista kan ge intrycket av problembil. Som sagt min personliga åsikt. |
|
| Länk | |
|
Intressant. Men det förutsätter som jag tolkar det att du köper en bil av KVD också för att de ska ta din gamla. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.