|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Hej alla Har nu haft min bil ute i ca 4 månader och sänkt priset något vid varje månadsskifte. Har inte längre något sug att sälja bilen då jag tycker att priset börjar bli oförskämt billigt.... Vad tror ni man ska göra. Behålla den och försöka till vintern igen. Antar att markande för törstiga suvar är STEN död eller här någon på forumet märkt något annt. Alla tips och ideér till en lyckad försäljning är välkommet. Här är en länk till anosnsen Länk Väl mött / Carl L | |
| Efter en snabb genomläsning ber jag om ursäkt för stavfelsnisse som hoppat in lite överallt :) | |
|
Jag har ingen koll om priset men ett tips är du redan inne på, vänta till nästa vinter. Och, försök hitta någon handlare/förmedlare i Östersund. Har aldrig sett så många X5, XC90, Q7 mm som däruppe. |
|
|
Brutal bil du har! Min arbetskamrat har en Touareg -06 V8 som sitter i samma sits. Lättare att bli av med AIDS än bensin V8 SUVar av förebående modell. |
|
| Ok, ja det är väl det ja trodde. Pesten verkar vara att föredra på beg marknaden än en v8 SUV :( | |
|
Eventuellt kanske en ny annons skulle kunna hjälpa till att öka intresset. Jag tycker att annonsens utformning är av stor vikt för första intrycket av säljarens objekt. Ex på sånt du skulle kunna justera i annonsen är: "-Stenskott på huv och front, pga helt ny lack" Har du fått stenskott pga ny lack? Du kanske kunde skriva fri från stenskott alternativt nylackad front och motorhuv pga stenskott? "-Skavskada bakre kofångare, pga helt ny lack" Se ovanstående resonemang. "genomgångan" Stavfel? "standard fel" Särskrivning? "Bagagerums nät" Särksrivning? Nu kan jag kanske låta petig, men en välformulerad och informativ annons ger också intryck av en noggrann ägare. Mvh Martin |
|
| Varför dölja regnumret? | |
|
Martin, Strålande info. Tack för det. Ska fixa det under dagen. Annonsen är relativt ny så ja väntar nog några veckor. Den ha ändrats ett par gånger under annonstiden och blockets 2000 ord:s spärr har gjort att anonsen ser lite skum ut, speciellt på infot om lack. Tom i norr. Har inget problem att lämna ut reg nummer men bilderna kommer från början ifrån en annan hemsida där jag valt att dölja regnummret. Ska kanske skriva ut det i anonsen Med vänlig hälsning, Carl |
|
|
Rensa lite i annonsen då: - vita blinkers kan tas bort (syns på bilderna) - "Elektriskt inställbara stolar med minne Sportstolar i svart helskinn Svankstöd, el styrt " ( Här kan du kanske skriva "Eljusterbara sportstolar i svart skinn." - "Navigation Professionell Widescreen GPS" ( Kanske räcker med navigator?) - avbländand inner & ytter backspegel med ( stavfel, samt särskrivning) Mvh Martin |
|
| Annonsen ger ett rätt dåligt intryck. Dålig svenska och en agressiv avslutning om inga pengar ring ej. Bättre att ge spekulanter intrycket av att man är välkommen att ringa. Det är ju rätt givet att man inte ringer om man i inte har pengar. Visst finns det snackare men det får du stå ut med. Du kanske kan lyfta fram det centrala i utr istället för att lyfta upp allt. Den farhåga man kan ha med den här bilen är att den är dyr att köra. Bättre då att lyfta fram att den inte är så dyr att äga. T ex lyfta fram hur lite den drar vid landsbägakörning och att den inte kommer tappa så mycket mer i värde. Trots hög bensinkostnad kanske inte totala milkostnaden behöver bli så hög. Ta nya bilder. | |
|
Martin, Ja man ska ju bolla allt på det här forumet igenkligen. Ska ta och fixa lite i annonsen när jag kommer hem efter jobbet med stavningen. Stockholm-1, Ja snackare finns det ju. Det är väl bara att suga i sig och försöka vara trevlig mot alla. Har haft ett par spekulanter som har varit och provkört och älskat bilen och "ska" köpa den av mig. Dagarna efter provkörningen så har tyskimporterna eller slitna långmilare försvunnit. Känns som folk som vill ha denna typ av bil använder min som måttstock :( Har massor av bilder, kanske ska ta och byta ut de som ligger ute nu för att få intrycket av en "ny" annons. Mvh Carl |
|
|
Det mesta som jag reagerat över i din annons har redan tagits upp, men "GSM telefon, trådlös" du kan skippa GSM tycker jag, snart är det många som inte ens vet vad GSM är för något! Alpina B8 Länk |
|
|
Varför inte jämföra göra en kostnadskalkyl mot en Diesel suv kontra din Bensin? Har sett ngr sånna annonser och det får folk att tänka utanför Diesel boxen som alla numera gör. Kör man 1000mil/år är det knappast lönsamt att åka en Diesel av motsvarande modell. Tycker priset är lite i överkant dock så är det mycket bil för pengarna. |
|
|
En seriös köpare kommer ringa/maila oavsätt om du har lite stavfel i annonsen. Men jag håller med om att du inte ska dölja reg.numret. Pris, utrusning och mil avgör till 99% |
|
|
Jag tror att Matin har helt rätt i sitt påstående. Att rätt köpare kommer oavsett. Ang priset så kan man bara jämföra med det utbud som finns och tycker att jag ligger rätt till om man jämför med andra 4.6or men man tvivlar när men inte får sakerna sålda. Kanske är en för "speciell" bil och kräver en "speciell" köpare. reg nummer kommer Mvh |
|
|
Ser man på pengarna, börjar man gråta. Ser man på vad man kan byta (upp) sig till, börjar man le. Ska man ut ur bilsvängen, kommer man att tappa mycket pangar, men ska man vara kvar, och kanske byta till en annan lyxbil eller törstig variant (V8), är det bara roligt. När jag var yngre kunde man inte drömma om att kunna åka 645, A8, eller ens snegla på M5. Det kan man nu - för bilarna verkar vara stendöda på marknaden - dvs prisdumpningar varje vecka. Sälja sin X5 V8 och köpa en nyare 320d är nog vääääldigt ekonomiskt fel, just nu. Allra bästa affären om man kunde göra tvärs om. Jag kikar på "mellanskillnaden" - inte på faktiska pengarna vad man får för bilen man vill sälja. Lycka till, 4,6 is är fin! |
|
|
Du kan trösta dig med att det finns ännu kallare 10 åringar på marknaden. Typ Range Rover V8, Escalade, ML V8, m.fl ;-) |
|
|
Annonsen är inte perfekt, men jag tror mer på att priset måste ner, det finns flera med samma spec som ligger rejält lägre i pris, kanske med något fler mil och annan utrustning men det är bilarna du konkurrerar med. Det gäller att vara billigast om man ska sälja, inte bara om man jämför med likadana bilar utan alla jämförbara bilar med mil och utrustning som är något sånär i samma härad. Det kommer inte bli lättare i vinter, kanske lite lättare marknad men då finns det också fler x5 av nya modellen till salu... den kommer bara fortsätta sjunka. |
|
| Varför säljer du? | |
| Hur mycket får man räkna med i service och rep på en sån där bil per år? | |
|
Jabbel, Förstår vad du menar men jag har inte lust att gå ner så mycket mer i pris ;) Tycker endå att min bil med den historik som finns, skick , mil, s-såld och det är trots allt en 4.6 på 347h och inte en 4.4. Det är rätt stor skillad på dom. XC90 v8 eller Porsch Cayenne är väl de först komkunrenterna inom segmentet och jag tycker endå att jag ligger rätt i pris jämfört med dessa. qsacage, Huvud syftet med försäljningen är att jag precis fått en liten hemma och skulle vilja ha en bil som inte är så hög att lasta i, så att frugan orkar lyfta i och ur branvagnen. Sen har jag inte längre samma tid att putsa och ta hand om bilen som jag skulle vilja och hoppas verkligen att den går till en bmw nörd :) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.