AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
26.117

Verkar vara helt JÄVL... omöjligt att sälja sin x5 4.6 is

Sida 3 av 6
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>E
Vadå fluga?!
SUV har väl knappast minskat i popularitet de senaset deceniet. Alla större biltillverkare har minst 1 SUV modell i programmet, men oftast 2-3. Tom Lamborghini och Bentley ska börja tillverka SUV!

Men i Europa är bensindriva V6-V8 stendöda på beg.marknaden, främst av ekonomiska skäl.
Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
Det var sjutton vad denna tråd tog snurr. Roligt. Skulle gärna svara alla individuellt men vill bara tacka alla som lämnat en åsikt. Allas resonemang är rätt på sitt sätt. Har nu ändrat min annons och lagt ut lita andra bilder. Kommer att länka den så fort den kommer ut på blocket och se om det hjälper något

Mvh Carl
E ...6000:- tkr är nog inte det som avgör om man vill ha en bil som dessa.

Räknar du in service och kostnader runtomkring så är den DYR ja dyrare än en Toyota starlet.

Tror inte att köpare av dessa räknar in alla kronor och ören utan förbi ser detta då en bil är som en kostym. (billigare med dyra kläder?)

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som referens angående svårsålda suvar kan jag säga att jag sålde min Lexus RX-05 efter mindre än ett dygn på blocket.
Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
Nu har jag ändrat en del i annonsen och det blev så här

Länk

Mvh Carl
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Ja, nu blev det ett betydligt trevligare avslut på annonsen ;)
En trevligare ton i annonsen bör locka till sig "rätt" klientel som verkligen köper bilen.
Schysst friläggning av bilderna.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Är det fel på min skärm, eller är bilderna väldigt mörka? Bild 3 & 5 är i princip bara svarta.
Håller med, bilderna är riktigt dåliga.
Bilder i en annons ska inte vara redigerade på detta viset. Man vill se hur bilen ser ut.
Kan lika bra skriva, inte min bil på bilderna.
Så här ser mina bilder ut tex. Vet dock att jag missat fota förarstolen.
Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
Bilderna är tagna på BMW vid försäljing till mig så de är inte redigerade förutm att loggan i hörnet är utbytt från företagsnamnet. Vet att två av bilderna är mörka. Såg inte riktigt ut så på min skärm hemma, i mörkaste laget. Får väl fixa till det igen :)

Mvh
Det är alltså inte ens nya och relevanta bilder då?

///Micke
Min cabrio Länk
Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
Två av dom är ett år och innan lack och DITEC behandling. Men det är inte något som man kan se på bilderna som skiljer sig ifrån verkligheten, idag Har bytt ut de mörka bilder + en till, men behållt två av de gamla bilderna. Nu kommer jag inte att ändra det något mer vad gäller bilderna. Kommer en länk om en stund.

Mvh
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Riktigt magstarkt att kalla sin egen bil för Sverigen finaste? På vilka grunder grundar du det på?

Är helt säker på att det finns absolut finare ex än din.
Absolut inget illa menat men sådan typ av text är bara störande i en annons när man vet att sådant inte är fallet.

Så här skall bra bilder i en annons se ut:

Länk

Hade du vart köpare, vilka bilder ger mest intresse för bilen?
Dina eller firmans?

BMW M-POWER
Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
GINO

Ska ändra det också. Dock har jag jämfört med många objekt och vet att denna är mycket fin. Ska kanske skriva mycket välvårdad i stället. Ang bilderna kommer jag att fixa fram lite nya i helgen om ja hinner och lägga upp helt nya. Men när ska man få tid med allt :) Bilderna i anonsen är riktigt fina.

Mvh
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Calle kula:

Mkt bra. formulera annonsen på det sättet.
Ser mycket seriösare ut jämfört med nu.
Ta nya fina bilder typ lilknande min länk från bilfirman där bilens rätta jag kommer fram.

Lycka till!

BMW M-POWER
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Proauto och Autoperformance måste vara de handlare som har sämst bilder.

Iaf av de handlare som försökt att ta bra bilder..

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Och Holmgrens.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Är det något jag skyr som pesten när jag letar bil är det bilder som kommer från garaget.org.

Då ser jag framför mig en yngre person som har köpt en bil för alla sina pengar och kämpar med att betala basic underhåll för bilen.

Jag försöker få köparen att tro, genom annonsen, att jag är en medelålders person som inte har så stor koll på bilen överlag, men alltid lämnar in bilen på firma när något går sönder.

När köparen väl kommer så får bilen tala.

Själv föredrar jag alla dagar i veckan enkla, men bra (tagna i ett par olika vinklar och en bild på inredning) bilder framför flashiga bilder och bilder tagna hos bilhandlare.

Så nya bilder är ett måste.

Tror det alltid kommer finnas behov för SUVar, fyrhjulsdrift, stora, tunga, säkra, bra plats, åker mycket bekvämt. Skiljer inte så förbannat mycket mellan X5 diesel och bensin, diesel har större kostnader med skatt och försäkring samt service. För oss om inte kör så mycket mer än 1-1200 mil per år är X5 bensin grymt bra! Självklart tappar de värde, men det gör alla kärror.. största fallet tar första köparen. Har följt med en del på blocket och ser att åtminstonde E70 försvinner kort efter de kommit ut, när de ligger bra i pris - oavsett bensin / diesel.

Ska man ha lite motor och storlek så drar bilarna soppa, det är sanningen.. även Volvo, Audi diesel ligger på samma nivå..
Lycka till med försäljningen!
Fr
205
FredrikNacka
530xDA Touring M-sport -13
Appropå bilder, så tycker jag det ser mest seriöst ut om samtliga bilder i annonsen är tagna vid samma tillfälle och är "färska". Undvik skarpt solljus, det bleker färger och ger skarpa kontraster och reflexer. Välj gärna en neutral bakgrund, ingen bensinmack, garage eller industri. Försök att ta kupébilder utan blixt men med lång slutartid (stativ). Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.