AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.758

Bmw 335 e90 pris och värdering?

Sida 1 av 2
Bmw 335 -07
10,000 mil
Svart metallic
Svensk såld(2 ägare)
M-paket
Alacantra inredning
Manuell
comfortpaket
PDC fram och bak
professional ljud paketet
automatisk farthållare(radar saken)

Pris?

Är 200,000 realistikt idag eller är det mycket?

Hittar inte så många liknande på blocket att jämföra med

tacksam för inputs.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
just 335:or som sedaner är rätt ovanliga på gott & ont.
coupeer & touringar är vanligast.
200' känns lite i överkant med tanke på man. låda & den magiska 10' mil-gränsen passerad.

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Håller inte med om att sedanen är speciellt ovanlig, däremot så är väl coupén snäppet vanligare. Det ligger fler sedaner än touringar på blocket just nu.

200' tycker jag låter rimligt om bilen är i gott skick.
Det är det jag har sett också att sedanerna är ovanliga undrar varför.

Jag vill inte ha en touring men en 4 dörrars som är skapligt rymlig och åkte coupe förut men insåg ganska snabbt att jag ska ha en 4 dörrars.

Är det någon annan naktdel med sedanen igentligen?
Sen manuell eller automat är väll alltid en smaksak men personligen så vill jag att det ska vara manuell.

angående 10,000 mils gränsen så är det motorgarantin som försvinner då va?

Om man leker med tanken att man köper en 335a som gått 10+ och sen blir det något motorhaveri typ turbos eller något som kräver byte.
Med helförsäkring så borde väll det täckas med självrisk?

Får se imorgon då, ska åka och titta på en 335a då.
Fel av mig verkar inte alls som att en sådan situation skulle täckas av försärkingen.

Ska man trycka på försäljaren av en 335a att det ska ingå blocket begagnad försärking då?
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Headmaster: ja, det tycker jag absolut, både prut & blocketförsäkring.
och kom ihåg, kolla upp bilen noga innan!

ja det är j udet hur ska man kolla upp den noggrant?

Jag vet att man ska lyssna efter "WG rattle" och sen är det väll bara att provköra och känna så allt känns bra?

Är det värt att ringa bmw och ha regnummer eller chassinummer framme och lyssna med dom angående reparationer eller uppdateringar som den har fått?

Hörde att 07orna ska ha fått programvaran uppdaterad.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Headmaster: du har post

Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
BMW originalförsäkring har i de nya vilkoren ändrat motor & drivlineförsäkringen till 12000mil. Gäller alla nytecknade försäkringar. Om turbo ingår vet jag inte, men motor och växellåda täcks iaf.
Sen uppdateringen vet jag inte om det spelar så stor roll. BMW brukar ha fast pris på det, typ 1600kr eller nåt. Jag har fått det på min, märker ingen som helst skillnad..

-------
Min bil suger inte...
Simon det var intressant angående originalförsäkringar.

Ska kolla upp med länsförsärkingar imorgon för det är dom jag kommer teckna på om det blir affär(klart mycket billigare än de andra jag jämfört med)

Det är både aktiv farthållare och heljus automatik på bilen, är det något man måste kolla så det fungerar eller ska bilen larma om sånt är trasigt?

Tänkte mest på provkörningen då det är ljust ute så fungerar väll inte helljusautomatiken?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Den där helljusautomatiken är i min mening helt värdelös. Släcker ner när man inte vill det, och vill inte tända när man vill det.. Stängde av min första dan..
Men nej, jag tror inte att den larmar för det.
Se bara till att få Blocketförsäkringen, även om du måste betala den själv, den täcker det mesta.
Har du kollat pris för originalförsäkringen? Jag betalar under 7000kr/år.

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Är ni säkra på att det är 12k mil på försäkringen? De försäkringar jag har haft från IF (Audi/Porsche/Volkswagen originalförsäkring) har haft 15k mil. Vill minnas att Trygghansa också har 15k mil.
Fick pris på ca 7000 från dalarnas(länsförsäkring) eftersom jag har alla lån och konton där.

Originalförsäkringar ville ha runt 10k.

Jag ska snacka med mig blocket försäkringingen.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

mista...VAG-bilarna har 15' mil men BMW har 12' mil (höjt från 10'). TH har 10' mil, kollade förra veckan då jag blev uppringd och erbjuden en försäkring till min Golf. Dom 150 kr han var billigare väger ganska lätt mot 15' mil på maskinskadeförsäkringen i och med att den är försäkrad på VW-försäkring via IF. Bilen har precis slagit över 10' mil...

___
//Ulf
Var och tittade på bilen och provkörde.

Fanns inget att klaga på motorn gick underbart och lät perfekt.(lyssnade noga efter det så kallade WG razzle eller rattle) fanns inga som helst sådana oljud.

Får se imorgon om det blir affär som det ser ut att bli.

Då blir jag en till som ska sälja en e39a :)
Programmer.

Jag hittade på detta från länsförsärkingar så det verkar som att dom bara har 8 år eller 10kmil på maskinskadeförsärking.

6 Maskinskadeförsäkring för personbil, lätt lastbil och husbil (gäller inte taxi och Entusiastbil*)
361 Det här är försäkrat
Försäkringen gäller för personbil, lätt lastbil och husbil som är högst åtta år gammal räknat från första registreringen eller som körts längst 100 000 kilometer.
Hej igen tänkte bara säga att det blev affär :)

Hämtar bilen på onsdag.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Grattis!
Här: Länk Hoppas du har sparat 15-20.000kr. Sen har du nästan 450hp.. Ett måste till en sådan bil ;)

-------
Min bil suger inte...
Tack tack

Jag har lite planer, fan har inte hämtat bilen än och redan vet jag massa saker man eventuellt vill ändra på :)

Blackline lysen back känn som att det är ett måste.(någon som har till salu)?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Blackline bakljusen passar bra på en svart bil. Men jag tänkte mer på trim. N54-motorn är extremt trimvänlig :)

-------
Min bil suger inte...
simon.

Ja jag vet, jag har haft som dröm i flera år nu att skaffa en 335a och nu blev det äntligen så.

Jag har följt trimtråden slaviskt och läst allt, men tror nog att trim får vänta på sig lite då detta är den starkaste bilen jag har ägt hitills och jag tycker trycket den har original är tillräckligt. Men men som alltid är det väll så att när man har vant sig så vill man har mer.

Ni som har trimmat med typ Cobb, hur upplever ni bränsleförbrukningen mot original? kanske svårt att svara på eftersom glädje gas foten blir allt tyngre :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.