AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.154

Blev omkörd, bilen som körde om mig körde in i sidan, vad gäller nu?

Sida 2 av 2
Nu ska bilen fotograferas och därefter ska de bilderna skickas in till utredande polisman.
Så här var det, det är en parkeringsplan, en riktigt stor utfart som säkert är 10 meter bred, ni förstår själva hur många som kan åka ut samtidigt då...

Nåväl, denna bil hade visserligen stått där någon sekund tidigare då vi hoppade in i bilarna samtidigt och började svänga runt för att komma fram med frontarna mot vägen för att komma ut, han tyckte att jag åkte innan han och blev sur enbart pga detta.

Jag gjorde inget mer än detta, jag gjorde aldrig något uppsåtligen. Det var inga heldragna linjer btw..
Marin849: Han erkände på platsen att han körde om pga jag åkte ut före honom, dock sa han väl inte att han körde i in mig med vilje, däremot så sa han "jag har rätt att köra om vart jag vill, jag behövde komma fram, du låg för nära mitten"
Vill ytterligare förtydliga, INGET finger, ingen provokation.
Jag hade bråttom ut ifrån parkeringsplatsen, tyckte att han stod där och segade när det var fritt, han hade verkligen chans att åka ut innan.

Vi kommer iaf till fartguppet, ser att han har flyttat sig till andra sidan, tänker att han bara vill skrämmas, åker över fartguppet och direkt efter smäller det i backspegeln.
Så här ser bilen ut efter olyckan Länk

och här en bild som jag har tagit på olycksplatsen, Länk
Nå vad tror ni efter att ha sett bilderna? Jag syftar då på bilden där omkörningen ägde rum.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Ser inte ut att vara nåt vidare ställe att köra om på!
Men du körde alltså om honom på utfarten? Det verkar också rätt fult, men har inget överhuvudtaget att göra med själva olyckan.
Har ingen bild på parkeringen men föreställ dig en stor parkeringsplan, en utfart som säkert är 5 meter bred som är väldigt nära parkerade bilar, det är väldigt oklart vem som stor och väntar och vem som SKA ut därifrån, är du med?

Såg ej in i bilen och den stod dessutom en bit ifrån vägen den ev skulle ut på, därför antog jag att den stod där och väntade på något barn som kom ifrån skolan, körde därför försiktigt ut samtidigt som jag iaktog denna bil.

Han visade iaf verkligen INTE att han skulle ut genom att placera sig och blinka åt det håll han skulle åka.
stor=står sorry:P
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
som sagt, det är ju struntsamma egentligen.
Om man som förare låter sig påverkas och blir aggresiv pga att man blir irriterad på en medtrafikant ska man inte ha körkort.
Nåväl, alla bilderna är tagna och inskickade på polisen begäran, vi får väl se om detta brott hamnar bland "miljonbrotten":P
Ringde till försäkringsbolaget idag, de har fortfarande inte fått in någon rapport ifrån honom, suck.. Verkar som att han fortsätter att jävlas liksom han gjorde vid olycksplatsen.

En månad har han på sig, sedan får han ca en halv månads påminnelse, har inget kommit in ifrån honom då så tar man beslut på de uppgifter man har.

Trist att få vänta så här länge dock..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.