|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har själv fått erfara några gånger nu att det är stora pengar man kan spara genom att köpa reservdelar online jämfört med att handla lokalt eller i värsta fall lämna in på BMW-verkstad. Kan vi hjälpas åt med tips vart vi själva köper bra och billiga reservdelar. Jag har två bidrag. www.clausautoparts.se Köpte framvagnssats där för billiga pengar. www.rockauto.com Köpte drivaxel härifrån också för billiga pengar. Länk Har köpt några småsaker härifrån och det här stället är väl mest känt på detta forum. | |
|
...och som vanligt saknar man edit-knapp :D www.schmiedmann.se Har köpt några småsaker härifrån och det här stället är väl mest känt på detta forum. |
|
| www.skruvat.se har jag handlat ifrån. | |
|
Länk Levererar snabbt och priserna är riktigt låga, de har alla vanliga slitdelar som bromsar, dämpare avgas och lite mer till BMW men de har mycket mindre sortiment än de största. Man skall tänka på att det kan vara svårt att komma fram på telefon om man vill använda sig av det och att man speciellt måste säga att man vill tala med en engelsktalande person annars är det tyska som gäller. Kvaliteten på det jag handlat sista åren har varit helt ok och väldigt bra med tanke på de låga priserna ! Särskilt framvagnsdelar till E39 är så billigt att det bara är och köpa en hel framvagn och ha delarna liggande. |
|
| Motornord, Schmiedmann och/eller närmsta bmw-verkstad... Allt som behövs :) | |
|
Om man inte har bråttom: www.mister-auto.se Glöm "72 timmars lev.tid", det tar fem arbetsdagar! Om man behöver returnera något pga felleverans eller reklamation är det omständigt och tar lååång tid! Det är en fransk firma och fransmän är nog det mest byråkratiska landet i världen...vilket slår igenom på deras reklamationshantering där ingen vågar ta beslut innan "Chefen sagt sitt"! Men annars har de bra prylar och bra priser. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
mister-solutions.co.uk NGK tändstift, utklassar de svenska priserna totalt. autoteilemann.de Mycket bra sajt och priser. Har en hel del grejor som är helt identiska med vad Mekonomen säljer (exakt samma artiklar) men till ca halva priset. Tex bromsskivor, bromsklossar, Mahle filter osv. parts2go.de Mycket bra sortiment! kfzteile24.de Väldigt bra priser på Hengst filter men order till Sverige bör kompletteras med samtal till supporten. |
|
|
Oljor: levoil.de eller mapodo.de den sistnämnda kanske något språkvänligare men google translate är vår vän |
|
|
Köpt: Termostat från skruvat. Bil :Audi A4 1,8T -99. Hållbarhet :ca 2 månader. Märke: Top Seller Made In Germany Nr: 100957 Fel: Styrpinnen för Bi-Metall fjädern hakade ur sitt läge och termostaten fastnade i öppet läge! Pris: 70kr exkl frakt. Kvalitet: uruselt ! |
|
|
Länk Olja; Länk Länk Länk |
|
|
Alex84: Tryggast att hålla sig till de stora märkena. De flesta sajter i tyskland brukar både ha "noname" alternativ och märkes alternativ. |
|
|
Håller med Dej mats_epost. Nu sitter det ingen no-name termostat i längre ;) Men så kostade denna 5ggr mer än den skruvat.se säljer. Hoppas pris motsvarar livslängden (minst !! )? |
|
|
Tack kane förbra länkar :) 20lit Mobil1 New Life från Öl-depot på väg hem :)))) Fantastiskt pris,1288kr !!! (inkl frakten) Här hemma finner jag den billigast för 2500kr ( 20 liter ). |
|
|
Tändstift har jag köpt från Länk Bra priser, bra leveranser, dock inte samfrakt om du köper flera sorter :-( Köpte precis Aral High Tronic från oeldepot24, 50:-/lit. känns bra. Calle |
|
| Alex84 Jag betalar ca 45kr/liter för Havoline Ultra S 5w 30 med bmw longlife klassad och alla andra bra klassningar jag inte kan så här i skallen! Kring 900kr för 20L direkt från affären! Oljehuset Gällivare! Jag har försökt hitta nåt billigare här i norden och jag hittar då inte. Köper man 1L flaskor så kostade de sist 51kr! | |
| Salesafter Länk i tyskland har en hel del prisvärda originaldelar. | |
|
Chassidetaljer, karossdetaljeroch belysning finns till bra priser på intercare-trading.com Jag har köpt lyktglas och M-front i ABS-plast från dem utan bekymmer. Annars rekomenderar jag att man kikar lite på ebay.de eller ebay.co.uk. Man kan även kika via ebay.se för att få se svenska priser direkt när man kikar på grejer från tyskland eller storbrittanien. |
|
|
Mycket fin lista. Bra att ha samlade tips. Tack tack! Fyll gärna på om ni har fler. |
|
|
Kan tipsa om www.autodelar.net. Använd inte ebutiken då dn ibland är lite felakktig alla delar finns inte där, maila en förfrågan och speca om ni vill ha billga noname eller delar av lite bättre kvalitet. Tar några dagar för leverans men brukar vara värt det för de flesta. Har hitintills iallafall inte hittat någon slått dem prismässigt. Iofs är jag en stadig kund och har väl lite rabatt. |
|
|
Rob72Gus: Wow Du skriver: "Har hitintills iallafall inte hittat någon slått dem prismässigt." Det låter ju minst sagt imponerande om det stämmer. Syftar du enbart på Sverige nu eller även i jämförelse med stora Internet sajter i Tyskland? Som tex? autoteilemann.de parts2go.de kfzteile24.de |
|
|
Ang. Mister auto.se Jobbig frakt tar lång tid FEDEX används.. Ringer bara en gång får de inte tag på dig lämnas paketet till närmsta företagspostterminal.utan din vetskap inte ett mail ens Står bara finns på lokalt Fedex-kontor(vid spårning av frakt) varje dag tills man tar reda på varför och får reda på att det ligger på posten företagsterminal. Som tur är bor jag nära malmö som är enda kontor i skåne. Varning för frakten alltså. Köpte ATE bromsbelägg bak till min E60 för 500kr (mekonomen 1000kr) Även TRW belägg till saab MANN oljefilter 42kr etc... Bra original grejor men frakt är under all krtik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.