AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.505

M5 e39 Värde?

Sida 3 av 3
Modolasse tar upp en intressant grej, nämligen vad som händer om säljaren inte har koll på värdet och säljer den för billigt. Trots att både säljaren och köparen är nöjda. Det kallas för marknadsmisslyckande och det har jag själv råkat ut för när jag sålde för några år sedan ett par gamla Dalihögtalare alldeles för billigt och fick telefonsamtal av hifinördar som undrade vad fan jag höll på med... :-)

Oavsett var jag nöjd att bli av med eländet och slapp åka till tippen...
Ännu värre är när man slänger saker värda över 100tkr som ibland händer när ett bolag får i uppdrag att rensa en lägenhet. Hörde om ett sådant fall när det slängdes direkt i container möbler värda flera hundra tusen kronor. Sådant är bara för sorgligt. Bättre att misslyckas i försäljningen så grejerna får vara kvar och någon annan kan antingen få grejer billigt eller tjäna en hacka.

Dåliga säljare får inte ut vettiga pengar om de överhuvudtaget får grejerna sålda, utan kunskap förlorar man ibland stora pengar, den här 540i/6an köpte jag under marknadspris efter annonsering i över 6mån Länk tack vare riktigt dålig annons som jag nästan inte nappade på, senast den byte ägare var priset nästan det dubbla som då! Visst en hel del investerat men ändå=).

Mvh Stephan
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Länk är värd mer enligt mig ;):)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Länk är värd mer enligt mig ;):)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kävlingepågen: Ja lilla vingen på lukan gör mycket för värdet. Skämt åsido, skit annons. Och enligt Bilpriser.se ska den kosta ca 165 hos en handlare (intressant är att det enligt Bilpriser.se finns en "BMW M3 Sedan E46"...)
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Nu har jag lagt ut min M5 E39 -00
Får se vad slutpriset hamnar på, la ut den för 117k kr
Uppdaterar här om den blir såld =)
Vill bara uppdatera tråden lite med en av Sveriges mest välhållna M5:or. PWtecs skönhet mina damer och herrar. Länk

Mvh Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.