|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det går väldigt snabbt att rasera ett fint renommé men tar betydligt längre att bygga upp det... Är själv verksam inom "service" och det händer alla ngngång att man gör bort sig. Prio ett då är att konfrontera problemet och absolut inte gräva ner huvudet i sanden! Räcker ju att det blir fel för en av hundra. Den procenten borde och bör kompenseras så resultatet återigen blir 100 och inte 99% ///T |
|
|
Tycker ni är tråkiga som bråkar!! Självklart hade jag fixat bilen,men tycker det inte är aktuellt att man börjar stimma o testa o koppla om man har en som är ansvarig!! Det är jag som gjorde jobbet o även jag kan göra fel!! Jag är den ansvariga,men man måste ha någon dags tålamod,man kan väl ge mig någon dag att hinna tillbaka o fixa det man åstakommit!! Är man hos Bmw o får tillbaka sin bil o något är fel så inte kommer dem hem till dig o fixar den på några få sekunder!! Och börjar du försöka reparera den själv så tror jag ej dem ger dig någon typ av garanti på sitt fel utförda jobb!! tex strax före en helg(i detta fall en sen kväll) Så sluta smutskasta o ge folk en chans o var ej så misstänksamma o tror ni blivit lurade för att något blivit fel!! Jimbonelly |
|
fredde 7 |
Jimbonelly:Du hade fått rimlig tid att fixa felet (någon vecka) om du velat ha det. Problemet var att du slog ifrån dig problemet, du sa att det föga sannolit var ngt du kunnat åstadkomma och att det var slumpen att en givare pajat samtidigt som du kopplat drag. Du var inte villig att ta reda på vad som var fel. Du har helt rätt i att alla kan och får gra fel, skillnaden är hur man löser dem, du valde att köra huvudet i sanden och hoppas att kunden knyter näven i byxfickan. Nu försöker du rädda ditt rykte genom att sitta o skriva om historien i vardera tråd som handlar om dig. |
|
Håller nog i grunden med Fredde7 att kompensationen borde varit större. Sen har absolut Lasse en poäng att han borde fått en chans att fixa det själv först men som jag förstår det ville han inte kännas vid att felet kunde ha med honom att göra!? Dumt att riskera det goda ryktet pga en skitsumma, detta borde kunnat lösas smidigare och är ju en av de saker som kännetecknar en bra företagare. Hoppas Lasse lär sig av historien för han verkar förövrigt kompetent. |
|
fredde 7 |
Keiser:Väldigt bra sammanfattat. Jag vill inte hänga ut Lasse som inkompetent dragkroksmontör, jag vill bara belysa att han kunde skött sitt misstag mycket bättre. Tycker Lasse mest påtalar hur lätt han fixat felet och hur lång tid jag tog på mig att fixa det. Det relevanta i frågan för Lasse borde istället vara att han inte ville orkade ta sig an reklamationen och att det visade sig vara ett misstag då det visade sig att det var Lasse som orsakat felet. Vad detta beror på kan bara Lasse själv svara på?? (ett tips här Lasse är att angrepp inte alltid är bästa försvar) skriv gärna en ärlig förklaring. Måste även ytterliggare en gång rätta dig på lite faktafel, du skriver:i detta fall en sen kväll. Du monterade en sen kväl det stämmer, Jag ringde dock dig en förmiddag mitt i veckan (dagen efter) och påtalade problemet som uppstått. Du var inte otrevig men ville absolut inte kännas vid att det kunde ha med din montering att göra. Skulle jag efter detta samtal förstått att du skulle komma förbi om ngr dagar och felsöka min bil? Eller skulle jag lämnat bilen till BMW och hoppats du tagit fakturan när de hittat ditt fel? Lasse du kan väl förklara dig? |
|
Du har ett bra rykte Lars så låt inte detta förstöras nu. Tips på krishantering: -Låt fredde7 länka till sin tråd utan att du kommenterar det varje gång. De flesta klickar inte ens på länken. Vi som varit här ett tag vet redan vad som hänt. -Beskyll inte kunden och försök inte förneka vad som hänt -Sluta använd så många !!!! i dina inlägg, det låter som du skriker Gör du detta kommer denna incident att försvinna snart ur minnet från alla (och kanske till och med fredde7). Alla gör bort sig ibland. ------- //Lövet |
|
|
Även jag har varit drabbad en gång i tiden... Då var det en e39 -01 där man sket i att montera interface med följd att bilen slocknade när jag kopplade på husvagnen,det uppdagades ett halvår efter att det vart monterat iom. att husvagnen hade betydligt fler lampor än dom släpvagnar jag provat med innan. rätt snopet när man stod där med full semesterpackning och familj. det vart att koppla själv med relän och åka en dag senare med måttligt road sambo. Lasse P var inte så intresserad då heller,då ifrågasattes det att det var han som monterat det åt mig,jag skannade in kvittot och mejlade honom,jag fortfarande inte fått nåt svar. finns nåt inlägg om detta här: Länk Nåväl både bil och vagn är numer sålt så det väl preskiberat... |
|
fredde 7 |
stefan-m: Vi verkar vara de ända med problem...det är ju ioförsig bra? Det riktigt dåliga är att vi verkar blivit bemötta på samma riktigt dåliga sätt från Lasse P. Detta är tydligen så han jobbar. I många trådar här på AP kan man läsa om hur nöjda alla är med honom, till och med respekterade forumanvändare som profilen Hasso, Prgrammer med flera har skrivit väl om honom,Det gör att det känns extra jobbigt att ensam föra fram kritik mot honom. Låter ju dumt att säga att det känns bra att du också drabbats av han, men en viss tröst är det dock att det inte bara är mig han kört över på detta sätt. |
|
När man som resande kör från Trelleborg i söder till Kalix i norr så är det inte alltid lätt att komma på sekunden o fixa saker vilket jag tror ni förstår. I Alvesta där Fredde bor ligger enbart 40km från min hemort vilket jag ofta besöker. Hade bara Fredde väntat någon dag o kunnat leva med att det piper i penelen någon gång så hade int detta ens behövts skriva så mycket om. Jag hade helt klart fixat det. Men beklagar det som hänt o tror säkert Fredde förstår detta oxå. Mvh Lasse |
|
| Jimbonelly: säg till kunden att du ska kika på det istället försatt säga att slumpen vart framme. Sätt dig själv i kundensnsituation. Ödmjukhet är en viktig del i jobbet som egenföretsgare. | |
fredde 7 |
Driftking: Kloka ord, Kan bara instämma. Lasse Dragkulan: Tack för att du iallafall beklagar det inträffade. Ps:Hade kunnat leva ngr dagar med "pip i panelen" om jag förstått att du tänkt ta dig an och tittat på detta, men som jag uppfattade det då så verkade du mer tro på slumpen, att ngt annat fel inträffat samtidigt och att det var tråkigt för mig /Fredrik |
|
Åkte från Kalix och hämtade en bil i Stockholm tidigare i veckan som inte hade dragkrok. Ringde omnämnda Lasse som då var i Nyköping men tog sig tid och åkte upp till Stockholm för att montera kroken på bilen (kallar jag service). Och vad jag kan se så funkar då allt på bilen PDC å dylikt. Har iofs inte provat kroken ännu men förutsätter att allt funkar som det ska. Och om det nu inte skulle göra det så betvivlar jag inte att Lasse skulle fixa det på ett eller annat sätt. Man måste bara lära sig att ha lite tålamod. /Magnus Ps. Lasse: Tackar för Wienerbrödet =) |
|
|
Tack M.Pekka ;-) Tack för de varma orden ;-) Hoppas det blir renskav i byte mot Wienerbrödet o inte 36 minus kyla som förra vintern när jag var i Kalix ;-) /Lars Persson www.dragkulan.se |
|
|
HAHAHAH!!! dom två senaste inlägger var ju riktikt roliga, tror att både mpekka och jimonelly är små komiker eller att kul lasse har två inloggningar HAHAH!!!!! Men seriöst killar om det nu är som fredde säger så inte skulle jag ha hoppats på att Lasse med kulorna kommer nästa dag eller nån annan dag heller. Nä jag håller på fredde. Tycker att Lasse med kulorna skall ta sig en funderare. Som nån sa tidigare det är lättare att rasera än bygga upp ett förtroende. |
|
fredde 7 |
Här kommer ett medelande som Lasse med kulorna skickat till min powerpost..: > ----- Ursprungligt meddelande ----- > Från: jimbonelly > Datum: 2013-09-17 23:15 > > Nu får du sluta svartmåla mig har du inte annat att göra!!, jag har talat med folk i ledningen. > Fortsätter du så anmäler jag dig för förtal eller försöker jag få dig utkastad ur forumet! > Det du skriver stämmer ju inte, men att jag är ganska säker på det jag gör, och att PDC > Slutade funka var inte hela världen, o hade du väntat någon dag så hade jag fixat det. > Ingen firma i världen hade kommit ut på 5 röda sekunder utan man har faktiskt en reklamations tid på sig. > Men istället börja du plocka ner bilen själv o förväntar dig att jag skall betala dig!! > Jag kopplade in mina kablar på 3 ställen så förmodligen hade jag hittat felet inom 30 min > Då jag vet precis vart jag varit o kopplat. > Så lägg ner nu! > Fortsätter du igen så ringer jag dem direkt! > Bättre du fokuserar på att hantera dina reklamationer bättre än att hota via powerpost. Har inte svartmålat dig, jag berättar sanningen, det vet du. Hade du skrivit en ärlig ursäkt hade jag förmodligen lagt ned. Du kan ringa ditt samtal till styrelsen, kommer inte sluta berätta om dina bravader. Denna konversation kopierar jag även till forumet. |
|
Lägg ner nu!! fredde7: Sluta älta gammalt...han kunde absolut gett dig en bättre kompensation men samtidigt så kunde du väntat någon dag till så hade han med 100% kommit och rättat felet!?!?! Punkt slut? /Martin //BMW-För dig som älskar att köra |
|
|
Tycker han skulle ersätta det med en KRAFTIG RABBATERAD SUMMA PÅ DRAGET OM HAN VILL BEHÅLLA SITT SÅ KALLADE BRA RYCKTE |
|
|
Du gav mig inte en chans Fredde o bara för att jag ganska säker på min sak Så betyder det inte att jag inte skulle fixa din PDC men som jag sagt man måste ge Mig någon veckas reklamations tid för att kunna fixa det man eventuellt åstadkommit. Ännu så har jag inte ens fått se vart felet var och ändå påstår du att jag hela tiden klippt kablar i din bil. Jag kommer höra med ledningen på forumet inom snar framtid o jag tycker det e fel av dig att hela tiden skriva negativt om mig då det inte är sant!! Dina åsikter här på forumet ger inte mig någon reklam precis men har nu börjat ge kunderna 1 MÅNADS KREDIT PÅ BETALNINGEN så att de med all säkerhet får en fungerande krok. Se referenser på Facebook under dragkulan /Lars Persson Jimbonelly |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.