|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har efarenheter om att eftermontera drag E61 M-sport? Har läst lite på forumet. Vad kan det kosta på akturiserad? Vad kostar det om herren som åker runt i landet och fixar? Tackar för feedback! M#POWER | |
| Länk | |
|
Det kostar nog lika mycket om du har M-sport eller inte! bara kroken som skiljer tror jag. Lasse fixade min E61 utan M-sport för 7900kr. Utan: Länk M-sport: Länk BMW ville ha 16000kr för original... |
|
fredde 7 |
Ive: Han i länken var hos mig och monterade, blev riktigt dyrt. Tog mig en hel helg att reparera bilen efter han. Han monterade en sen kväll och fick betalt direkt, morgonen efter upptäckte jag att pdc inte fungerar och felmedelande förelåg. Tror naturligtvis att det har ngt med draget att göra så jag ringer #Lasse Dragkulan" som säger att det kan omöjigt ha med hans installation att göra och att det måste vara slumpen, bla bla bla... Jag monterar då bort kofångare bak som fram och börjar mäta på pdc givare, hittar ett fel som jag tror är givare, men det visar sig 24 timmar senare när jag rivit ur det han mnterat att han klippt av en kabel till pdc i den grova kabelstammen ovanför batteriet bak i bilen. Ringde efter detta tll Lasse och förklarade vad jag hittat samt att jag lagt ned 24 timmar och förväntade mig en rejäl kompensation för detta. Han var villig att betala tillbaka 400kr... Tycker detta var förjävligt och tycker ni kan slippa detta strul med en sådan oseriös som inte klarar att ta ansvar då det strular. Fredrik |
|
Länk == Åker bil och KÖR MC! == |
|
|
Alla kan ju ha en dålig dag på jobbet...Tror du är den första med en negativ recension av honom medan det säkert finns ett hundratal positiva i olika trådar här på Autopower så man kan ju lugnt anta att han mer än ofta gör ett bra jobb och att det du upplevde var ett undantag. Håller med om att bemötandet från hans sida var under all kritik. ___ //Ulf |
|
|
Lasse monterade ett avtagbart drag på min e61 M-Sport i januari 2012. Blev mycket bra och jag är toknöjd! Det märks verkligen att han har gjort det ett par hunda gånger. Tror det gick på 7900. Bild från montaget. [URL=Länk |
|
|
Skitlänk :/ Bättre nu? Länk |
|
fredde 7 |
Programmer:Ja, jag är medveten av det. Jag tror nog han gjorde ett bra jobb hos dig med flera, Var bla ditt omdöme som fick mig att ta honom. Det är möjligt att han löst mitt problem om jag legat på och krävt att han skulle komma och felsöka. Men otålig som jag är ringde jag han morgononen efter och berättade att PDC inte funkade och frågade då ödmjukt om det fanns ngn risk att det hade med dragmontaget att göra. Han förklarede då att det absolut inte kunde ha att göra med hans ingrepp, och att det förmodligen var en givare som gått sönder"slumpen" Jag som inte tror på slumpen fick då sätta mig in i hur PDC funkar och efter 23,5 timmars arbete så hittar jag en avklippt kabel, oturligt nog för Lasse så låg denna kabel dikt an mott busskabeln som han skarvat in draget på..... Skickar då ett komiskt MMS till Lasse med bild på eländet, där jag förklarar att han haft lite otur i monteringen och att jag haft full sysselsättning på min fritid. Trodde efter det meddelandet att jag skulle få ett samtal eller meddelande tillbaka med texten " vilken osis, kan bara beklaga, sånt händer ibland, självklart bjuder jag på monteringen och du ska få nettopriset på kroken. Men icke...Lasse trodde jag tyckte det var kul att skruva bil och tyckte det hela kunde vara värt 400 kr. Jag anlitade Lasse för att jag inte ville lägga ledig tid på att skruva drag, jobbar 11 timmarsdagar och hade inte för avsikt att bränna en behövlig ledig helg på hans misstag. För mig var den helgen värd betydligt mer än hans 400 hundring. Lasse Dragkulan är säkert kanon så länge allt går bra, men har du råd att anlita honom när det går galet? /Fredrik |
|
Fredde: som sagt, trist att hamna i situationen du gjorde och jag förstår att man blir besviken när man läst om hur nöjda alla har varit med hans jobb. Vi får väl se om Lasse kommenterar det hela för han är här inne och skriver ibland. Om man som Lasse har ett väldigt bra rykte (som genererar massor med jobb just pga detta) så borde han ju vara mån om att behålla det. För honom att det utan tvekan varit värt att bjuda på jobbkostnaden på din bil och då sluppit det negativa omdömet. Andra företagare gör halvdanna jobb och har ständigt kunder som är mer eller mindre missnöjda och för dom gör en extra missnöjd kund ingen skillnad... ___ //Ulf |
|
fredde 7 |
Verkar inte som han läser så mycket här längre...iallafall verkar det inte som han har så mycket att kommentera... |
fredde 7 |
Har gått ett tag nu sedan min misslyckade montering av lasse. Jag hade nästan glömt det, men igår fick jag ytterligare ett bevis på vilken klåpare han är. Saken är den att jag införskaffat en felkodläsare GT1 med DIS och igår kopplade jag upp 535:an som lasse kopplat draget på. Jag hade ett antal felkoder utöver de på pdc som lasse och hans montering av drag orsakat. Lasse sa att hans drag ej skulle generera ngr felkoder, han sa även att han monterar drag åt BMW vilket verkar högst otroligt med de felkoder hans grejer genererar. Vore kul att veta om han upplyst ngn av er andra kunder om detta? Jag tycker denna pajas bör förklara sig, men han gör egentligen det ända rätta för honom, sticker ned huvudet i sanden och hoppas att den hårda kritiken svalnar. Att kommentera om man inte har ngt konkret att försvara sig med är ju ingen mening, eller hur Lasse??? |
|
Hej! Fredde!! Visst stämmer det att din PDC ej fungerade men hur många minuter tog det innan du började rota i bilen på eget bevåg! Uppenbarligen så funkade ej din PDC redan när jag åkte ifrån ditt hem! Du ringde mig men gav mig ingen chans att reparera bilen innan du själv lagt 24 timmar på att hitta felet!! Lite märkligt då en canbus kabelstam endast koppla in av 4 kablar så borde felet kunna hittats betydligt fortare,men allt e ju enkelt när man kan det. Fredde döm inte medsamma utan ge folk åtminstonde någon dag att fixa det man åstadkommit! /Lars Persson www.dragkulan.se Jimbonelly |
|
|
Hej igen! Kan väl även meddela på Fredde som tvekar på mig ;-) Jo jag blivit erbjuden av BMW att komma till dem o utbilda personalen bla i Nyköping. på verkstaden hur man gör för att montera krokarna så snabbt som jag gör! Jag gav dem då svaret `` gör man ibland 4 krokar om dagen så får man ju en helt annan rutin o minns färger på de kablar som skall kopplas´´ Självklart om man monterar en krok i månaden så får man ju uppfinna hjulet varje gång o då tar det ju längre tid. Kan väl meddela att i dagens läge så monterar jag En 1 serie 3 serie 5 serie X1 X3 X5 på dryga timmen vilket jag är ganska nöjd över,trodde aldrig att jag skulle komma ner i dessa tider. Krokarna kopplas in på olika vis o på olika plats i bilen beroende på bilens utrustning. Ibland har bilen reducerat med utrustning o man får dra el hela vägen fram tills man finner canbus kabeln. Detta tar då ca 30 min extra. Länk Läs gärna länken hos Teknikens värld om mig mina priser o jobb. Jimbonelly |
|
fredde 7 |
jimbonelli(Lasse):Du har helt rätt, När inte bilens PDC fungerade började jag direkt att försöka finna lösning, är så jag fungerar. Morgonen efter upptäckte jag att PDC inte funkade, ringde då dig på förmiddagen och frågade dig som expert om det kunde vara ngt samband..Du sa att det var väldigt otroligt, det ända du kunde tänka dig var att kontaktstycket hoppat isär i kofångaren bak. Du sa även att det förmodligen var en slump och att det var en givare som gett upp då bilen varit strömlös, ungefär som en lampa som går sönder då man tänder den. Du sa inget om att du kopplat in dig på canbuskablar som ligger i samma kabelstam som PDC kablarna. Du som expert borde kanske ha vetat de? Jag som glad amatör fick då gå den långa vägen vilket resulterade i att kofångaren bak skulle bort för att kolla alla givare där med multimeter,då inget fel hittades gick jag vidare till fram, där hittades en givare som inte svarade...den byttes fast utan resultat. Då gick jag vidare till modulerna som sitter i reservhjulsbaljan och lyckades konstatera att allt var ok där men inte framme vid givaren. Nu misstänkte jag att den utrustning du koppat in på ngt sätt stör ut signalen på vägen, så jag bestämmer mig för att koppla väck den. När jag kommer till Canbuskablarna och ska avskilja dina kablar från dem ser jag en avklippt kabel ihop med uppskattningsvis 50 andra kablar som är fixerade med tejp i form av en stam. Felet hittat!!!! Nu är ju det tråkiga att jag lika gärna kunde gjort jobbet själv iomed att jag lagt ned mer tid än vad det tagit mig att montera denna krok från början. Men du Lasse tyckte inte det var värt mer en ngn 500hundring..vilket jag tycker är sjukt snålt. Du som är så duktig som du skriver, varför berättade du inte att det fanns PDC relaterade kablar i samma stam som du skarvat in dig i? Tycker du verkar fokusera på hur snabb du är, inte hur bra det blir.Du vet Lasse,när jobbet är färdigt är det ingen som tänker på tiden utan det är resultatet som räknas. Jag vet att många här varit nöjda med dina tjänster och jag tvivlar inte på att du gjort ett bra jobb där, men de förmodligen fåtal gånger du gör bort dig sköter du enligt mig på sämsta sätt. Det är anledningen att jag varnar blivande kunder för dig. Alla gör fel och ska få chans att rätta till det, Du tackade nej till detta när du sa att din inkoppling inte hade ngt med PDC problemet att göra. Jag gav dig en chans till att rätta till ditt fel, du kunde ekonomiskt kompenserat för detta, men istället snålar du till det och erbjuder en femhundring..... Så frågan är Lasse..Hur många chanser behöver du? /Fredrik |
| Freddy 7....Hur mycket tyckte du att Lasse skulle betala tillbaka till dig? 100kr/timme? Om du lagt ner en veckas jobb på felsökningen skulle han ge dig tillbaka 4000kr då? OM man inte kan felsöka i ett elsystem så skall man inte ens försöka på sig det..SÅ E DET!! | |
fredde 7 |
mickemicke: Jag tycker han borde betalat tillbaka hela sin arbetskostnad, eftersom jag gjorde hans jobb. 100 kr i timmen? vet inte vilket uland du verkar i, men jag bor och arbetar i Sverige. Vet inte vad ditt påstående angående att man inte ska felsöka i ett elsystem om man inte kan det ska påvisa, men om du tycker jag är okunnig utifrån det du läst i denna tråd så får det stå för dig. Jag har koll på vad jag mäter samt hur jag mäter, Vad det gäller den åtgångna tiden handlar det om så mycket mer än effektiv felsökning. Hade jag haft tillgång till det diagnosverktyg som jag nu har så hade felet hittats fort. Vad tycker du hade varit rimligt? Vad tycker du jag gjort som jag ej bör då du uppenbarligen har en uppstudsig attityd i ditt inlägg, eller skriver du för att rädda Lasses urusla företagskultur? /Fredrik |
|
Ursäkta om jag är korkad men jag måste fråga. Om nu din PDC inte fungerade, varför dyker du direkt på problemet och skruvar 24h om du inte ens gillar det? Du hade ju kunnat vänta, lämna den på verkstan och fakturerat Lasse, om han nu inte ville åtgärda felet själv? PDC är ju något man verkligen kan leva utan om man säger så. Även om jag förstår att det är irriterande på många sätt. |
|
|
Om ett elfel uppstår efter man har gjort något med sin bil tex monterat en dragkrok så naturligtvis så felsöker man först där man kopplat in sig på bilen oavsett vad någon annan säger, har man inte lärt sig dom mest grundläggande arbetsgångarna i felsökning så skall man inte ens försöka på sig det. Om du hade lämnat in bilen på en verkstad istället eller överlåtit felsökningen till någon som kunde jobbet så hade säkert felet upptäckts inom någon halvtimme, så jag tycker du skall vara nöjd med 400kr för 30 minuters jobb.. |
|
fredde 7 |
dieselmannan:Jag vill inte ha ngr irreterade meddelanden eller pipande, eller kvitterande i displayen. Vill att bilen funkar som den skall. Funkar inte så enkelt att det bara är att lämna in bilen och ngn betalar fakturan. Bmw debiterar inte inte 100kr/h som ngn dåre i denna tråden verkar tro. Jag har heller inte möjlighet att avara bil då jag pendlar 12mil Att jag lejde bort jobbet var inte för att det är svårt att koppla in draget, utan för att spara mig tid som jag kunde gjort ngt mer välbehövligt med. Ni får tycka hur ni vill, ni som tycker detta förfarandet är ok tycker jag ska anlita Lasse Dragkulan. Ni som tycker som jag rekomenderar jag att undvika Lasse. Detta handlar inte om ngn egen vinning då Jag gett Lasse två chanser att rätta till detta ärende. 1)Felsöka och åtgärda 2)skälig ekonomisk kompensation(installationskostnaden för draget) Nu handlar det bara om att meddela hur det kan gå då man anlitar Lasse på Dragkulan. Jag vet bara att jag aldrig kommer anlita honom till ngt samt att alla jag känner/träffar vet hur han jobbar och heller inte behöver överväga att anlita honom. Slutorden som jag tycker är passande för både mig och Lasse(Dragkulan) är. Snålheten kan bli dyr. /Fredrik |
fredde 7 |
mickemicke:Ok får börja med att be om ursäkt för kommande språk. Är du halvkorkad eller är du dum på riktigt? Du skriver som om jag kopplat in dragkroken själv? Jag har inte kopplat in ngt. Jag ringer just därför den självutnämda experten (Lasse)för att ta reda på om han möjligtvis hade varit i närheten av ngt som kunde kopplas till PDC. Men han försäkrade ju att så inte var fallet, utan hänvisade mig till kontaktstycket som var det ända tillhörande PDC som han hade varit på. Vad är det som är så förbannat svårt att förstå för dig Mickemicke? Att jag inte visste att Lasse skarvat in sig på CanBUS just där och att PDC också finns i samma härva? Jag jobbar inte med bilar, och hade inte vid detta tillfälle varken manual eller elschema. Då får man tillämpa julgransbelysningsmetoden vilket tar tid. Vet inte vad ditt syfte är, misstänker att du är anhörig till Lasse Dragkulan. Eller är du ngn som vill påvisa vlken jävla klippa till felsökare du är via nätet, och sådana vet alla vilka klåpare de egentligen är. Har du inget vettigt/intelligent att komma med så sluta att ordbajsa bort dig. /Fredrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.