AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.991

Uppdatera programvara, automatlåda samt motor. 525ia -02

Sida 2 av 2
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Självklart är MINSTA åtgärd att byta olja i lådan. Frågan är bara om det i längden är lönt. Vill gärna att nån som har tillgång till BMW´s grejer kan berätta exakt vad felkoden jag har på lådan betyder. Är den allvarlig är det ju meningslöst att byta olja. Då ska ju lådan bytas/renoveras. Jag har köpt bilen så nyligt så det är fortfarande handlaren som är skyldig att isåfall åtgärda det. Eventuellt lämnar jag tillbaka bilen om det inte löser sig på annat sätt.
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Jag uppdaterade programvaran i min 330ci låda hos BMW i Solna för ett par år sedan efter att jag fick ett kraftigt ryck när den skulle lägga i 1:an när man stannat. Tydligen så behöves en annan styrning av lådan när den blivit lite sliten och för mig hjälpte det till 100%. Det största problemet var dock att övertyga kundmottagaren att jag redan visste att det var det som skulle göras. De försökte idiotförklara mig och frågade var jag hade fått reda på att det var lösningen. Jag sa att det skulle de inte bry sig om, utan att uppdatera på min begäran.
De vill ju gärna felsöka själva och inte att man läst om det på ett i deras ögon amatör forum.

Vill minnas att jag skrev en del om det i 3 seriens forum, så sök där för att läsa mer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.