|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Precis annars kan man alltid köpa sig en ny 650. Inte samma charm dock.. | |
|
Många i mina trakter har eller vill ha "jänkare" och visst har dessa bilar sin charm,men inte för mej. Har man snöat in sej så har man,och i mitt fall gäller det 850 modellen. Skulle gåmed en 840 också,men va faan.....V12 sjunger bättre när man ändå drömmer ;) |
|
|
kspehe: Angående kritiken på mätarställningen på min bil vill jag säga följande. Det som har hänt är att efter en strömlös period så gick milantalet ner. Jag har frågat flera erfarna mekaniker och även startat en tråd härinne på forumet. (kan tyvärr inte hitta den just nu) Jag har tyvärr inte fått något svar på varför det skett, eller vad man ska göra åt det. Jag kan garantera att en eventuell spekulant får reda på det. Antagligen via telefon eller under en koll på plats. Men allt som har med milantal gör att folk drar öronen till sig (vilket är förståeligt) Men hur ska man skriva ut en sådan sak i en annons? Att det stod 14000mil i en annons var en kommunikationsbrist mellan min fru och mig. Nu stämmer det. Bilen är i utmärkt skick i övrigt och som jag skrivit i annonsen så är det småsaker som behöver göras innan påställning då den stått stilla. Den som köper en sådan här bil borde vara väl införstådd i dessa punkter kan man tycka. Jag vill att bilen ska hamna i goda händer, gärna en entusiast. Hade det inte varit för tillökning i familjen och att jag därigenom har fått välja mellan alla mina dyra hobbies så hade bilen varit kvar i mina ägo. |
|
|
Tråden om mätarändring, har aldrig hört talas om något liknande. Låter väldigt konstigt, men men allt är möjligt. Länk |
|
|
Som Stephan skriver så har jag aldrig sett en tråd ang detta problem på något av de stora forumen. En bil som gått 22000 ser inte jag som några problem om den är skött men visst drar man åt sig öronen när man hör talas om bilar som är skruvade, vad är mer gjort?? men visst kan bilen väl vara i gott skick så lycka till med försäljningen. |
|
| För övrigt så har jag fått veta mer om den första bilen du hittade (den grå). Den behöver tydligen nya insugspackningar (plus något mer i motorn som jag inte kommer ihåg vad det var) med en av fackman (tro mig, han är fackman) mellan tummen och pekfingret uppskatt kostnad på 8-10.000 kr (vilket ju innebär att det lika gärna kan bli 15000) samt en framvagnsjustering med diverse byte av delar för 10-12.000 kr (vilket ju innebär att det kan bli 18.000 kr) och byte av spindelleder/bärarmar i bakvagnen för ca 20.000 kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.