AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
11.889

Någon som kikat på denna 850?

Sida 1 av 2
Länk

Skriv något i så fall tack.

Är det en seriös handlare eller är det skräck ?
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Nej, men den ser ju väldigt fin ut på bilderna...när jag såg annonsen i vintras så trodde jag nog den skulle vara såld när våren kom, men icke.. vad det nu kan bero på.
Ja då har Vi samma tankar hör jag.
Trodde lika jag med,men tydligen står den där ännu av någon anledning?

Har inte forskat något stor om bilen ifråga,ej heller bilsäljaren så därför tänkte jag att någon visste här på AP?
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Tror nog att firman är rätt så seriös, de har ju legat där länge.. precis nedanför Spendrups bryggeriet har jag för mig, å andra sidan hur många seriösa bilhandlare finns det egentligen :)
Behöver inte vara något fel på den bilen för att den finns kvar, de är ju inte helt lättsålda...
svårt, för att inte säga omöjligt att hitta någon helt felfri E31:a...tror jag.
Hade denna funnits till salu förra året när jag kikade E31 så hade jag definitivt åkt dit och kollat. Den har en trevlig färgkombination.
Såldes, om jag inte missminner mig, för 35kkr via kronofogden i höstas. Hyggligt påslag av handlaren...
ok..
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Zlurc har helt rätt. Jag och en kompis skulle åkt och budat på den men vi fick förhinder. Tror inte det att fanns så mycket dokumentation. Men den ser mycket fin ut på bilderna så ett besök är den nog värd. Påslag eller inte så kan jag tänka mig att det liggen en och annan kostnad bakom priset men pruta går säkert.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Mälarvik minns jag från ett reportage i ViBilägare för ca 20år sedan när de lurat på en ung tjej en rutten Nissan Micra till ockerpris och vägrade fixa den till körbart skick. Sånt hände även vid senare datum så jag har inte dem som nummer 1 precis.

WGL777 såldes på kronofogdsauktion i okt förra året, sidoblinkersena sitter helt fel och är av fel typ dessutom.

Mvh Stephan
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej alla,

Jag har varit och tittat på den och det var en riktig skrothög kan jag säga! Skrothög är kanske att ta i men den hade några defekter som lär vara dyra att åtgärda.

Bland annat så stod ratten i typ kl 15 när man körde rakt fram, och den luktar bensin i kupén när man kör. Vilken sådan här bil luktar inte lite bensinångor ur avgasröret, men den här bilen luktade bensin, och dessutom inne i kupén som sagt.

De erbjöd sig att göra ett konditionstest på BMW åt mig, och erbjöd mig att därefter "lägga ett bud på vad du tycker den är värd". Då finns det rejäl prutmån vill jag lova när de säger så. Den är i mitt tycke värd ca 35 men inte mer. Ena fälgen är dessutom rätt sönderskrapad. (Tre är fina).
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Då har en av paterna köpt till rätt pris! :)

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Rätt intressant detta med sidoblinkers som Stephan skriver, han har rätt dom sitter fel i förhållande till bilar som levererats med sido blinkers. Man kan dock konstatera att väldigt många som fått sidoblinkers eftermonterade över hela världen sitter på detta ställe. Tror nog att det viktigaste är nog att konstatera om dom sitter lika på båda sidor samt att det är riktigt gjort och att det inte finns rost under.
Vet att några BMW verkstäder i Sverge monterade dessa blinkers på detta sätt.

För övrigt vad som gäller när man skall köpa en bil är väl att titta på den med egna ögon samt att själv tala om för sig hur den får se ut/fungera i förhållande till pris.
Det finns för närvarande ca 350 registrerade E31 i svealand men hur många som rullar någon gång under året är frågan.
Färgen Granitsilver är inte så vanlig 427 st under 90-94 som standard färg sita leverade med färgen skedde 96 på 850 CSI special beställd.
/P
Rätt sidoblinkers ser ut och sitter som på denna högerstyrda 850 CSI med fabriksmonterade Länk jag hade dragit av vad nya framskärmar lackade och klara på bilen kostar från en med sådant montage som WGL777 ja okej på den är det väl ok att lägga igen hålen och lacka enbart. Såg nu att den hade rätt typ av blinkers, dock har alltför många E31 byggda t.o.m 2/1994 E32/E34/E36 blinkers f.o.m 3/1994 har alla BMW fabriksmonterade oavsett vilket land den är byggd för.

Mvh Stephan
Super-tack för de svar jag fått ang detta objekt.

Stor hjälp för mej så jag än en gång slipper åka i onödan för ett ev lik.

Jagar ett objekt värt att vårda, men inte till vilket pris som helst kan jag säga.

Och framför allt inte i vilket skick som helst !!

Lägger detta objekt till samlingen för de avfärdade...
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Alex84

Du kan ju alltid ta kontackt med BMW-Båstad, han har en som säkert klarar dina krav på bil. Tror han begär 99´för den.

/P
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Länk

9 timmar kvar nu.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Skulle nog vara försiktig med den, en ordentlig kontroll före ett eventuellt köp. Var ute i höstas med 14000 mil såldes i Tysklad 20051208 18840 mil och nu 22000
/P
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Alex84!
Går så smått i försäljningstankar,går ju alltid att ha en dialog och så får vi se om det går att mötas men då utanför forumet såklart.
Mvh Dic
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Alex84,

Har du inte tittat på den i Västerås, hos Almir Bil? Det ser fin ut (på bilderna)! :)
Hej igen...
@Dic: Ok

@AlexanderK: Jo den kikade jag påförca 3-4år sedan hos en annan bil-säljare i V-rås.

Inga större fel när jag kikade på den,men säljaren påstod att en spekulant provat bilen och när denne skulle rätta ur bil-hallen krockade han/hon med något så fronten spräcktes ?!

Lite luddigt förklarat men sprickan syntes klart och tydligt iaf.
Den skulle jag isof få fixa själv enl säljaren..
Vidare lite sliten klädsel och sedvanligt fel på el-stol justeringen samt att dörr resp bakre fönter ( förarsidan ) inte synkade bra nog med styrlisten.

Avstod affären då begärt pris var 119' och säljaren inte ruckade på priset det minsta.
Sen var den ox-blods färgade inredningen inte snygg i kombination med silver-färgen tycker jag,men men det är jag det..

Jag provkörde inte bilen då säljaren inte ville ha fler skador på den ?!

Åkte senare och provade en annan 850,men den hade långt flera brister än denna ( lång historia ).

Vad letar jag efter då???
Något sånt här men med lite bättre pris-bild ;)
Länk

Och då något sånt här som tråden startade med
Länk

Men det här är inte intressant för mej..
Länk

Kan funka med andra fälgar till..
Länk
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ja, det är ett spännande projekt att leta 850. Det är som att köpa hus, ALLA hus har fel eller brister, liksom ALLA 20 år gamla bilar!
Jo det är sant,fel är det mer eller mindre på äldre bilar.
Men kunde vara trevligt med mindre fel än större att börja med ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.