AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
11.541

Blivande klassiker som är värda att slå till på nu?!

Sida 2 av 2
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
Hej!

En bil som stå sej riktigt bra är Citroen 2CV,många vill ha dom för sin
gullighet.Fungerande ex dock inte "mint" typ 40000kr.
Skrotbil 5000kr o då får man byta ramen+i princip all karossplåt mm.

Någon nämde Subaru Impreza absolut kan det bli en höjdare om 15-20 år.
När ungdomarna som nu kör dom säljer sen bildar familj ekonomin är dålig.
Sen när åren går ungarna växer upp ekonomon är stabil så vill dom
köpa tillbaka sin ungdomsbil,men det är flera som tänker likadant o
dom få ex som är kvar skenar upp i pris.Ett tänktbart senario.

Bara Min Wagn!
Visa användare
225
TNK
740i-93 E32
MEN!!det är ju inte säkert att man får köra gamla bilar i framtiden
med tanke på globala miljöproblem etc.Det kan göra alla gamla
bilar i princip helt värdelösa i framtiden.Vem vet???

Bara Min Wagn!
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Angående Volvo 780. Synd att produktionsmodellen inte fick någon turbo som jag har hört det var meningen från början. Orsaken lär ha varit att det fanns en överhängande risk att det blev för hett i motorutrymmet som var trängre än i 760:an.

Det lär finnas mycket tidiga 780 som har turbo så sådana lär vara högt eftertraktade.

Snygg är den förvisso jämfört med Bertone-skapelsen 262C

Mvh Näckrosen.

I rather go ponding
Waterlily; Volvo 780 finns med massor av turbomotorer dock ingen bensinturbo V6 som var tänkt, men raka Turbodiesel från VW och både 2 och 2,3liters fyror, 2liters fanns med 16V för Italien ska tydligen ha byggts 156-165st sådana 780is. De är garanterat dyra. Såg en 780 B230FT med 188hk för €28000 i Holland.

Mvh Stephan
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jag visste inte att 780 fanns med diesel.

Jag får be om ursäkt att jag var otydlig.

Mitt inlägg handlade bara om bensinare där jag har hört att det lär finnas 780 med besinturbo. Kanske bara någon enstaka bil innan produktionen startades på allvar.

Mvh Näckrosen.

I rather go ponding
Det finns en mängd bensinturbos dock ingen 6cyl men både 2 och 2,3liters fyror, 16v bör sätta fart rätt okej. mvh Stephan
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Jag är lite svag för volvos toppmodeller. Precis som 780 så tilltalar 960/s90 executive mig. Har för mig att den varianten har ett baksäte mer resår från dux samt champagneglas av äkta kristall som nyttjas för att inmundiga den ädla drycken. Har för mig att det finns ett härligt klipp på youtube om denna modell.

Mvh Martin
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Min första bil skulle jag nog ha sparat. Det var en Cooper S 1275 -68.
Den är garanterat mer värd nu än vad jag gav för den. Har för mig att det var runt 4000:- 1973.

Kollade precis på Transportstyrelsen, och nu är den plötsligt i trafik igen efter att ha varit avställd sen 1974... Väldigt mysko, vad jag vet blev den totalkvaddad strax efter jag sålde den.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
En Lancia Delta Integrale i mint condition och orginal skick hade jag tyckt vara kul... fan va jag tyckte de var coola när jag var liten grabb på slutet av 80-talet. Länk

Mvh Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.