AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
21.057

Uppdatera ljudet i E91

Sida 2 av 2
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag vet egentligen inte mer än vad jag läste på kvittot. Som jag minns det så sa det att min hu var väldigt basic. (original) De fick montera ned dörrsidorna fram, exakt vad de gjorde vet jag inte men de fick plats med C4. De satte inte några högtalare bak. Basen har spelat in sig ännu bättre nu = ännu mer nöjd. Jag kan kolla, men sticker iväg på semester 14 dagar, ska ned till dom efter det för att de ska finjustera basen. Men slå en signal till Anders på DLS, han minns säkert min bil eftersom det var den andra E91:an han gjorde den veckan. 0708-932616.

MVH
Robert
Simon76, vad hade du för orginal högtalare i din bil? Hade du hifihögtalarkittet eller enbart fyrtumshögtalarna utan diskant från början?
Om man har enbart fyrtumshögtalarna utan diskant installerat har jag läst om att EQ är aktiverad på väldigt mycket diskant. Men är det verkligen det även för de stereona som har hifi högtalarna från början?
Det går att programera om professional enheten och lägga till att man har hifi högtalarna.
men om jag byter till kitsystem med separata diskanter och har business, kan jag alltså då inte skruva ner diskanten??

SKa kolla med honom, tack för numret.
Roobert> men du vet väl vad det sitter för stereo i bilen?;)
vi
48
ville_vonka
987 Cayman S -06 (sommar)
Mondeo V6 -03 (vinter)
Jag fick ett Ground Zero BMW upgrade kit installerat (plus ett JL Audio 4-kanalsslutsteg) av Uppsala bilradio, kan vara värt att kolla upp.
De
29
Deeman
320d E91 -10
Vad fick du betala Ville_vonka?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Oops.. Där var ju en fråga till mig.
Jag hade det enkla högtalarpaketet utan diskanter vid backspeglarna.
Men det spelar nog ingen roll, har väldigt svårt att tro att det skulle vara olika inställningar i HU till olika högtalarpaket.
Däremot så sitter det olika delningsfilter vid högtalarna.

-------
Min bil suger inte...
vi
48
ville_vonka
987 Cayman S -06 (sommar)
Mondeo V6 -03 (vinter)
Sorry för sent svar, inte kollat forumet på länge. Jag valde det dyrare steget (JL Audio, kostade ett par tusen extra) och lät dem montera, lägga ljuddämpmattor i dörrsidorna och justera in det åt mig, landade in på drygt 10k. Kan bli betydligt billigare om du gör det själv.

Med vänlig hälsning,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.