|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag byter olja ca 2 ggr om året , dock har det inte med eco driving att göra :9 |
|
| Vissa bilar med dubbelkopplingslådor är snålare (och lättare!?) än de manuella, såsom min förra A1 TFSI med S-Tronic exempelvis. | |
|
TS> Byt till andra hjul. Sänk bilen. Lägg igen kylare. Tag bort onödig utrustning/inredning. Sani> DSG är också en manuell låda. Har du ägt båda och verkligen kan verifiera att DSG är snålare IRL? |
|
|
Tittade lite på Volvos livestreaming av lanseringen av deras nya FH-serie. Förutom den nya I-torque dubbelkopplingslådan är "I-See" en intressant självlärande finess för cruisecontrolkörning. Hoppas att driftsäkerheten är hög också. Länk |
|
|
.P Rätt länk ska det vara också! Länk |
|
|
Länk |
|
|
turbo4ever; nä jag sysslar inte med den typen av verifiering :) Syftade på fabriksuppgifter, som väl grundar sig på EU-körcykeln. Med S-Tronic har du en miljöbil (119g), med manuell inte. Oavsett hade jag valt vilken Audi som helst med S-Tronic, hellre än manuell. |
|
| Det är ingen ny information, men du får gärna ange din snittförbrukning (ej färddator) med din A1. DSG har oftast högre inköpskostnad varför kalkylen måste avse alla kostnader. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.