|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för alla tips! Det blev en m3 med smg. Körde 30mil hem i den. Försökte att inte låta blyfoten få för mkt utrymme, men smg'n uppmuntrar inspirerad körning. Hade kramp i skrattmusklerna när jag kom hem... |
|
|
Grattis då till en kul och vacker bil i mitt tycke. Ta gärna ut den på någon banträff i sommar också så kommer du att upptäcka ännu en dimension när det gäller flytet i körningen med SMG jämfört med en vanlig manuell bil. |
|
|
SMGII är helt underbar!! När du får in känslan på rätt gaspådrag vid växlingar så får du den att växla silkesmjukt även i läge S6. Det handlar mycket om finess enligt mig. Att bara sitta med gaspedalen som på en automat ger lite ryckiga växlingar även i de mjukaste läget.. Det handlar alltså väldigt mycket om att hitta känslan i lådan. Det tog mig en dags körning ungefär. Körde S5 till "vardags", och S6 vid "aktivare" körning. Testade launch-start vid några enstaka tillfällen också. Inga problem what so ever. Däremot ska det sägas att LC starter sliter ganska ordentligt på kopplingen om du upprepar proceduren. Men att testa en LC någon gång då och då (2-3 ggr/säsong) klarade i alla fall min låda utan några som helst problem. Sen är det också som någon redan varit inne på en helt annan körupplevelse i en "M", så är det.. Just E46 M3 känns för mig som att det är den "sista M3:an" typ. E9X är lite för tung i mitt tycke. Missförstå mig inte, det är en riktigt grym bil. Bara det att E46:an är relativt lätt, och det känns. När E9X blev så tung och "semi GT vagn" så försvann i alla fall mina hopp om att M3:an skulle behålla sin lite "nätta" feeling. Just den känslan var det som gjorde allt för mig. Lycka till med köpet! |
|
| Grattis till en grym bil!! | |
|
Håller med DennisH om att M3 E9X känns mer osm en GT... satsa hellre på 1M. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.