|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Diagnosen säger fel. I styrenhet | |
|
Om jag sätter på en sportratt o har srs lampan tänd. Släcks den när jag sätter i org ratten igen? Elr måste man åka och släcka den? |
|
|
Du måste åka och släcka den på verkstad ------- //Lövet |
|
| Om du sätter på en sportratt som inte har airbag sätt dit en grej som simulerar airbag , så tänds den inte. | |
|
Räcker det med ett motstånd? |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Lånar tråden och vänder på den. Vill montera en skinnratt av nyare modell med airbag. Bilen en Scorpio 89@ har ingen krockkudde som standard. Kan jag besiktiga bilen med den nyare ratten med krockkudde även fast bilen inte är byggd med kudde? Kudden sitter på plats för syns skull, ej inkopplad. |
| Det bryr dom sig inte om, bara åka och besikta. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Är det verkligen så bra? Vet att bilskrotarnas självplockgårdar inte får ha några kuddar som ej är utlösta ej heller lagerhålla krockkuddar mm (sprängladdning) |
|
Hur stor är chansen att det händer något? Utan ström kan den inte detonera. |
|
|
Ta bort drivladdningen, krockkuden osv. Eller rättare låt någon som känner till systemet och riskerna göra det om du kan hitta nån som kan/vill. Det finns en orsak till reglerna på skroten, eller rutinerna hos räddningtjänst osv ism med hantering av bilar och olyckor. Ha respekt för SRS-systemet, det finns risker även med urkopplade krockkuddar, t.ex statisk elektricitet. Kolla t.ex bilverkstädernas rutiner fungerar med t.ex demontering och hantering av stolar som ihar lsudokrockskudde. Bara lite tips på vägen... FP |
|
| Du behöver bara ta bort laddningen inte kudden i sig, tar du bort den så är det meningslöst då sjunker rattkudden oftast ihop. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Så vad ni säger är att det går att besiktiga den. Om det råkar stå srs på ratten kanske inte är av betydelse om jag hävdar att sprängladdningen är borttagen och enbart ratt och mittkåpan används. Kudden kan väl inte vara farligare oinkopplad i en Scorpio från 1989 än inkopplad i en 1998? (om vi bortser vad som är rätt och fel och bara tänker på ens eget välmående så att säga) |
| Dom kommer inte bry sig att det står srs på kudden om bilen saknar srs system. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.