|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Peter_55: Går det även att t.ex justera nivåregleringen och sånt med den där BMW-scanner prylen? Förstod inte riktigt alla förkortningar som fanns i texten. Följer programvara med eller måste man köpa till något sånt? |
|
|
Kan man göra mer med denna? Eller är det ungefär samma sak? Länk |
|
|
På ett annat forum efterfrågade nån att ta bort pip och blink vid upplåsning. Anledningen var om man blir bestulen/tappar bilnycklar, en tjuv har ju då väldigt lätt att hitta bilen som nycklarna tillhör. |
|
|
Blink vid upplås går att ändra enkelt med BMWs servicedator också. Samt återlåsning efter två min om ej dörr öppnad och fungerande elhissar efter nyckeluttag tills man både öppnat och stängt dörren (perfekt om man glömt köra upp rutan). |
|
|
@marin849 Så du säger att jag kan bara be min lokala mekaniker fixa blinkning enkelt via att koppla in hans dator? Kan i och för sig fråga honom... |
|
| Glömde säga att det är en E39 -96 tyskimport. | |
| Jag kan bara säga att med DIS/GT1 går det att göra detta (och justera nivåregleringen) på min E39a som är svensksåld, men eftersom landsvarianterna bara skiljer i kodning (en del av det jag ändrade är standard i USA t.e.x.) går det med all sannolikhet lika bra att koda din. | |
| Hur vet man om man har DIS/GT1 då? Ähh, spela roll. Jag frågar mekanikern nästa vecka. Är det här en sak som går på 5 minuter? | |
|
Alla BMW-verkstädet har denna programvara (eller nyare). Max 15 minuter tar det. |
|
|
Länk Välj och vraka bland alternativen och låt sen BMW programmera. |
|
| Kahn-d: Jag vill ju göra det själv :) Måsta åka in på BMW och göra sånt är ju jobbigt :) Kostar ju nästan ingenting att fixa utrustning själv. Dessutom behöver man aldrig betala en spänn för att t.ex läsa felkoder om man köper utrustning själv. | |
|
Det förstår jag, men du ser i vart fall de alternativ som finns. Mvh Martin |
|
| Hittar inte blinkers-alternativet vid upplåsning i den listan du länkade Kahn-d? | |
|
Sjätte alternativet är det va? Mvh Martin |
|
|
Ahh, synd. Verkar som att man måste ha alarm för att den ska blinka? Sen gäller det bara för årsmodell 98 och framåt? |
|
|
Video med alla kodningsbara options på min E39a som har alarm. Selektiv upplåsning = endast förardörren låses upp, tryck igen så låser alla upp (nyckelspecifikt). Länk |
|
|
Peter_55 : Varför inte bara låsa upp bilen nån meter från bilen? Då både hör du att det låses upp + att det lyser upp. Men det finns de som tycker att det är lite fräckt att det blinkar och då ska man naturligtvis ha funktionen igång. |
|
| Någon som kan bekräfta att denna funktion inte finns att aktivera på min 528 E39 från 1996, tyskimport utan larm? | |
|
Enl. pdf måste man ha larm, enl min film ligger det under menyn för larmet. Det är alltså larmaktivering/avaktivering som signaleras, inte själva låsning/upplåsningen. Det står också i pdf att på 3-serie går det att koda blink vid upplås men att det ger felkod på att general module ej hittar larmmodulen. Det borde alltså inte gå på din bil utan larm. |
|
|
Det ska gå. Min Gamla 523:a -97 blinkade två gånger med blinkersen när jag låste upp och den hade inte larm. ___________ Mvh Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.