AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
18.601

Lägga till blink vid upplåsning? e39

Sida 1 av 4
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Hej.

Undrar om nån vet om Bmw kan lägga till blink vid upplåsning? Gäller en e39 -02. Tycker det är störande att endast innerbelysningen tänds. Eller kan man göra det själv om man skaffar kabel/program?
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
+ 1!

Undrar desamma!

- Bayerische Motoren Werke AG -
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Blink av blinkers? Det gör min 540i/6 -98 original.
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Min förra e39a blinkade inte heller vid upplåsning. Ingen e39a jag har sett har gjort det. Däremot vid låsning.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
BMW-scanner klarar biffen. Jag har själv aktiverat blink med hjälp av det programmet och tillhörande interface.
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
E39 original är så vitt jag vet kodade att endast blinka vid låsning & endast tända innerbelysning vid upplåsning.

BMW-scanner kan du köpa själv för en mindre slant och koda om bland annat detta :)

Annars skulle jag bli väldigt förvånad om inte BMW kan koda om detta åt dig.

GLAD PÅSK :)
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
min e39 blinkar inte vid låsning och tänder bara innerbelysning vid upplåsning. Inga blink alls alltså.
Min E39 blinkar inte heller utan tänder bara upp kupebelysning vid upplåsning.
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Samma här.

Den blinkar varken vid upplåsning eller låsning. Endast kupébelysningen som tänds/släcks.

Aleexaander - Kan du länka till scannern?

Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Men det kanske har att göra om bilen är import eller ej? Min är tysktillverkad & importerad.

Tror inte det har med saken att göra, då de tillverkas på samma sätt i samma fabrik oavsett import eller svensk sålt.
Tysktillverkat och importerad här med.
Det är nog som med allt annat en del har funktionen andra inte.
Ha
27
Hassur
530xD Touring -07
Kolla den här länken:Länk . De har flera varianter med lite olika funktioner, men alla kan programmeras att blinka lite hur som helst vid låsning och upplåsning, med vilka lampor som helst. Jag tog det lite lugnt, och valde två blink vid låsning och tre snabba vid upplåsning. Jag får också funktionen tre blinkningar när jag petar till blinkersspaken kort och funktionen att dimljusen tänds i 20 sek (tiden kan ställas in) vid låsning/upplåsning - om det är mörkt ute. Observera att man måste ansluta enheten till en pc (inte mac) först för att programmera den, och jag hade problem med en nyare bärbar pc, medan det gick utmärkt med en äldre, stationär modell.

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Om nån funderade på BMW-scanner så köpte jag min här: Länk

Fungerar utmärkt.
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Jag köpte min BMW-scanner på Ebay, se länken:

Länk

Ni som har E39or som inte blinkar alls, är era bilar av årsmod. fram till 1998 möjligen?
Samtliga E39or som jag och bekanta har haft har blinkat vid låsning.. :S
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Hmm, intressant :) Tack för alla svaren. Nu löser det sig nog.
min är en 9806 dock med prylar från 9809
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Finns den runde kontakten til uttak i motorom med BMW Scanner 1.4.0 ?
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
runaris: Jag fick med adapter både till den runda i motorrummet och den nya OBD-kontakten i bilen.

Klart värt att dubbelkolla med säljaren så att båda ingår då man endast kommer åt motorelektronik samt växellåda genom bilens invändiga OBD-uttag.
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Takk for svar
Svårt att se poängen att det tvunget måste blinka?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
"Svårt att se poängen att det tvunget måste blinka? "

Eftersom du avslutar med ett frågetecken, så antar jag att det är en fråga, trots att meningen är utformad som ett påstående.

Själv tycker jag det är bra att se att det händer något när jag trycker på låsupp-knappen på väg fram till bilen. Ibland missar ju fjärren om man är lite för långt ifrån, och då känns det ju jäkligt irriterande att greppa dörrhandtaget och inse att bilen fortfarande är låst.
Småsaker kanske, men det är ju helt frivilligt att aktivera funktionen, och tycker du att det är meningslöst så ska du ju naturligtvis låta bli att göra det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.