|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Inot : du projicerar mycket egna åsikter som om det vore fakta på mig och mitt inlägg när du väljer att bestämma vad jag skall tycka är slöseri med tiden och inte. Här har jag lixom nått en gräns där jag tycker det känns meningslöst med filosofiska diskussioner. Länk |
|
|
Man kan även roa (störa) sig på det faktum att man för att parkera bilen måste: 1. trycka på P 2. trycka på stoppknappen 3. trycka ut nyckelmojjängen 4. trycka in P-bromsknappen för att sedan göra som Thomash beskriver. Det tar den tid det tar och man ska inte ha bråttom här i livet. Har man det bör man nog av andra orsaker än att ratten går tillbaka lite långsamt byta till en lämpligare vagn än dessa :-) Fransosen |
|
|
Bäste Herr Fransosen, Då jag framför min vagn så har jag Auto-P funktionen tillkopplad. Genom att ha detta så lägger bilen själv i parkeringsbromsen när den stannas. Då jag stänger ner vinkelåttan gör jag det med ett bestämt tryck å startknappen som jag håller inne tills dess motorn stängs av, växellådan applicerat läge P och att nyckelklumpen matats ut. Likt ett trollslag påbörjar även bilen flytten av ratten till urstigningsläge. Använder inte ni andra förare detta eminenta långa tryck på Startknappen vid avslutat körpass? Dessutom så är ju Auto-P den optimala valbara funktionen på den programmerbara knappen på ratten, då minskas även behovet att trycka på den ocentralt placerade knappen för parkeringsbromsens manövrerande. /Thomash |
|
|
thomash Auto-P funktionen i min vagn lever med ett intermittent fel som min mekaniker inte kan lokalisera varför jag f n inte utnyttjar denna annars mycket förnämliga attraktion :-) Jag har den redan tillvald till knappen på ratten. Det låånga knapptrycket var för mig en total nyhet vilken snarast skall undersökas, det låter utomförträffligt. Man tackar och bokar för tispet! Niklas Fransosen |
|
| Ehuru endast i andanom ägare till sagda vagn, men stadd vid kassa och sökandes med ljus och lykta efter dess like, vill jag å det varmaste framföra min tacksamhet mot herr Tomash (resten av auditoriumet icke att förglömma) för dessa glädjande nyheter! Jag skall å det snaraste förpassa min lekamen till närmaste BMW-handlare för att med egna ögon få bevittna detta haptiska mirakel :-) | |
|
japp jag kliver ur och i många gånger om dagen då jag åker mycket med bilen och hämtar paket och lämnar ibland privat då förstås och sedan skall man till vänner osv el in till stan och fika el gå en sväng osv det blir kanske inte alltid alla dom ggr jag skrev men dom är många iaf och med tanke på att jag bränner 300kr i bensin varje dag så kände jag bara att rattgrejen blev en dryg sak men det är numera avstängt och inget problem längre! ang bilbyte till en volvo 7serie nja n sådan blir det nog inte men jag skall sälja el byta bort den här e65an iaf och jag tror det blir att åka i min gamla volvo 240 turbo 1982 el så köper jag en prius som jag hade förut dom är snåla och utan strul kan bli en vw bubbla 55a också vet ej! inte så kul på vintern dock nä jag tror faktiskt att det åker ut en blocket anonns med bytes förslag på en prius 07a efter denna tids användning av e65an så är det positiva med bilen: 1.motorgången och drivlinan 2.logic7 ljudet (oslagbart bra) 3.elgardinerna i sidorna 4.utseendet 5.enkla att serva mekaniskt då förståss 6.grymt snabb rump värme 7.gott om plats bak 8.grym respons i bromsar det dåliga: 1.funktionerna suger 2.dålig kvalitet på plast och skinn färg 3.pensionär ratten 4.navigationen 5.elbakluckan (går för sakta) 6.telefonen 7.växelspaken 8.el handbromsen 9.handskfacket 10.dålig räckvidd på larmfjärren 11.i driven 12.temp mätare saknas utom då den kallstartas 13.kvaliten på innertak 14.tung öppnade dörrar 15.optiska delen 16.cd rom baserad navigator! vilket skämt 17.för känslig FM tuner mottagare 18.att det inte går att byta språk på röststyrningen via data 19.sparar inte zoomen på navigation 20.sväng radien 21.hög ljudnivå då man skjuter bort solskyddet för takluckan 22.parkerings lamps byten 23.att det inte går att släcka displayen helt nattetid(mycket irriterande) 24.cd växlaren som alltid måste räkna alla skivor då man bytt innan den spelar ena skivan känns iaf skönt nu då jag vet att jag skall göra mig av med den så man slipper vela. |
|
| Man får nog tänka på att när det gäller de tekniska funktionerna så är bilen 10 år gammal (tekniken ännu äldre). iDrive, navigation, telefonkopplingar allt är 10-15 år gammal teknik. Det är klart att det kanske inte fungerar fullt tillfredsställande jämfört med hur tekniken ser ut i dag. Detta gäller alla äldre bilar, men blir väl särskilt uppenbart på en toppmodell som 7-serien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.