|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hur lång tid tar det innan den tömmer batteriet helt? | |
| sluta gnälla, det är en 14år gammal avancerad bil. både jag och vänner har haft 540s utan omöjliga problem att lösa i många år. bilar handlar mycket om tur och otur oavsett märke tyvärr.. bor du i skåne trakten har jag inpa och carsoft tillgängligt och en extra kamaxelgivare,,, lycka till | |
|
1 ladda batteri fullt . 2 kola att bilen laddar Och du har en definitiv felkod på den där ventilen kolla den och slangen som går till den. |
|
|
har åkt betydligt äldre billar än den här, nyare med men ingen har varit lika trasslig. bor i Uppland så tyvärr men tack iaf. laddade det igår, startade en gång, körde en bit, stängde av, startade igen, körde 1-2 km, stängde av, sen var bilen HELT död, gick knappt o kabla igång den. |
|
| serie koppla batteriet med en mutimeter och läs av hur mycket tjuvström bilen drar. Sen kan du dra ut säkring efter säkring tills den slutat dra tjuvström så vet du till slut ungefär vad som drar tjuvström. | |
|
cursed om du laddade batteriet och kört och det är dött så kan det vara ditt batteri även om generatorn inte laddar som den ska så ska det inte tömmas så fort. Mät volt över polerna med bilen igång. |
|
| Hade exakt samma problem som dig, att bilen drar ur strömmen sådär snabbt. Åt mig räckte det med att jag vrider av "ljusbrytaren" till 0. Hoppas det blir lite lätt åt dig att lösa detta :) | |
| Hoppas det blir LIKA lätt åt dig att lösa, menade jag såklart :P | |
| Min är import så de måste jag för att slå av ljuset iaf. Så den punkten är iaf avklarad. Dock lyser ena helljus lampan konstant så den är urkopplad men det avhjälpte inte felet. Just nu orkar jag inte riktigt fokusera på elen utan lägger min tid o ork på motorfelet. | |
|
Igår blev mardrömmen sann. Fick äntligen hem tankavluftningen o byte den. Kändes som att bilen äntligen gick som den skulle blev överlycklig. Efter 1-200 meter tände bilen antispinlampan. Tänkte att de är väll Abs lr något som bråkar men ja testar en vända iaf för o se om motorn lirar. Efter 2-3 km kommer katastrofen som om den väntade runt hörnet. En kickdown och jag ser ett stort moln bakom bilen. Blåste kylarslangen från block till värmepaket och troligen kylaren med. Hoppas fan att de inte var den beryktade toppen som gick. Vad är de för mardröms motor BMW kokat ihop egentligen? |
|
|
Har du fått ordning på laddningen/batteriet? Med dålig laddning kan alla möjliga varningar tändas... Efter 2-3km borde inte motorn hunnit bli så varma att den blåser någon toppackning tycker jag, mer troligt att det är gamla torra slangar eller någon anslutning i plast som gått sönder. Om nu motorn går bra får man ju hoppas att det går att fixa kylsystemet... /Mats J |
|
|
Laddar gör bilen kanon vad ja vet men drar ur snabbt bara. Blivit bättre men inte hundra bra. Byte slang o fyllde systemet igår men då batteriet var slut startade ja aldrig bilen. Tänkte vänta till idag så ja ser vart de blir blött om de läcker då man slaskade lite igår. Vad kan antispinlampan tändas av om ja nu får allt annat o lira? Abs givare? För Abs lampan är inte tänd. |
|
| ÄR det någon som har verktyg att ställa in vanos och kamar till m62 år 98-99 540ia med dubbla vanos. HJÄLP | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.