|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Samuel, Bilen vibrerade innan oxå, men eftersom jag visste att jag snart skulle byta till nya däck så tänkte jag att jag håller ut, tills dom nya däcken åker på, jag var !säker! på att däcken var gamla, eller inte ordentlig balansering, men icke så nicke.... Får vänta tills tisdag nästa vecka, då får jag "domen"... eller så blir det "perfekt" vi får se... |
|
Karl-Hilding |
Hmm.. Märkligt att inte de som balanserade såg om någon fälg var skev etc. Eller om något däck var ovalt. Var du med på balanseringen? För hos vissa får man hänga över för att det skall bli godkänt. Eller har de fuskbalanserat med 5-10 gram obalans och något däck har hoppat. För så här skall det inte vara! |
|
Hej Karl, Ja jag var med och tittade på när han balanserade dom i maskinen, stod" noll-noll " men sen vet jag att man kan finkalibrera maskinen på olika "känslighet" men visst stod jag över honom och tittade, men han sa själv att det inte var en "hunter maskin" utan en billig i jämförelse till hunter, men som sagt kan ju vara däcken som är ovala eller lite skev fälg, eller helt enkelt en maskin som inte skall balansera däck igentligen... låter det vara osagt till tisdag.. dock är det oehört irriterande för mig. Dock är det en av dom större aktörena i däckbranchen, så jag tycker att det isåfall är lite dåligt om det nu visar sig vara felaktig/dålig balansering eller är det så enkelt att e39 KRÄVER balansering som är perfekt,då bra inte är tillräckligt. |
|
| Om jag förstod det hela rätt så fanns det vibbisar innan däckbytet också? Då kan man ju utesluta de nya däcken, inte sant? | |
|
Som sagt, skulle jag återkomma efter balanseringen. Var idag som sagt på bilia lund, och fick hjulen balanserade på hunter maskinen av Stefan. Alla värden var inom "ramen", ingen skev fälg eller o-runtdäck dock fick jag en bättre/nogrannare balansering på bakaxeln, bättre kunde man inte göra men jag har "pytte lite" vibrering i säten, dock trorr jag att det är ngt annat som ev spökar... kan det vara skivor bak?.. ngt på kardanen? eller var säger ni? Iallafall kostade det 500:- för balanseringen på endast bakaxeln, dock var jag tvungen att bet för att eleminera däck/fälg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.