|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
loqman |
Vill så gärna inte hålla med baggen, däför att jag och en kompis tittade på en 320 med simons och en 318iS med simons och gissa vad, jo 318iS lät mycket bättre och den är mycket roligare att köra. Du får typ vara på 5000 varv helatiden för att få samma upplevelse som 318iS:an. Jag kör 325 AC-schnitzer så mer vet jag inte men garanterat att 318iS går bättre. |
| ja enligt bmw.se så har 320i 170hk original! | |
|
Min polare köpte en 318 för något år sedan, billig m.m. Man han ångrade sig snabbt, men våndades att han köpte en 4'a istället för en 6'a! Så fort han fick chansen att sälja den till ett bra pris tog han den och köpte en 325. Något han inte ångrade! Satsa på en 6'a, lönar sig i längden! //Kungen Af Malmö |
|
|
Har man en gång kört en sexa så är det inte lätt att gå tillbaka till en fyra...... Vem bryr sig om vilken som går bäst, köp en 325:a eller M3:a om du vill ha prestanda...... / Ingenjören |
|
|
Jackass : 320i/c har 170 hästkrafter ja men då pratar vi om årsmodell 2001 jag tror inte man får en sån för runt 55k och ja en 318iS går hårdare än en 320i för 320in måste man varva så jävulskt för det ska hända nåt... dvs inge bottenvrid som i 325:orna fast det är en sexa... vill du köpa en bmw med mycke klös i för summorna 50-60 tusen så är det en 325:a vi ska prata om men annars är 318iS en kul sportbil också man kan ju alltid börja med en sån dom går ju billigt ! |
|
|
Oojoj, vad många inlägg det va.... Tittade först på 325:or men priset tyckte jag var lite för högt och känns inte som jag behöver nån riktig kraftmaskin som "förstabil". Man ska ju ha råd att använda den oxå.... /// Nicke |
|
loqman |
Mycket bra sagt Nicke man ska ju ha råd att använda den oxå! Försäkringen för en 325 som står på en som är 60 år kostar runt 8000 kr hel/(försäkring/år), medans en 318iS kostar 3200 kr för samma person. Och för en som är under 24, då är det bara att drömma om en 325 om inte farsan är en advokat eller vad vet jag. |
| Jag betalar 12000 / år i halvförsäkring. If gjorde en höjning på 50& utan att säga något i förväg... | |
| Ojoj, 12000:- för halvförsäkring, låter ju hutlöst, men det är väl så i "storstan". Jag betalar ca 5000:- helförsäkring helår, och jag är lika gammal som dej powerkjell. | |
|
Jag betalar ca: 4500:-/år hos länförsäkringar för min IS, det är inklusive mer-försäkringsskyddet. Ang IS vs 320 så framkommer det ganska tydligt i modellguiden..de är så gott som identiska i både acc och toppfart. |
|
|
kommer du över en fin 320 så kan du köpa den så länge.. jag säger inte att den är så rolig att köra men du kommer framåt iallfall..:-) sen försöker du spara lite pengar o sedan stoppa i en 325motor, det passar rakt in utan konstigheter! inte ens besigtningen märker bytet, dessutom kommer den bli rätt rolig med 320:in höga utväxling.. en polare gjorde så med sin 520 24v... kanske något att tänka på... /NoFear |
|
loqman |
Jag tycker att det är en ganska konstig tips och vilseledande tips till en som ska köpa sin första bil att köpa en 320 och sedan stoppa in en 325 motor. Kommer allt annat hänga med eller? Växellåda, bakaxel, bensinpumpen eller vad vet jag. > Nicke du kan glömma att köpa en bmw om du är under 24 och föräldrarna inte vill vara med i spelet. Min bil skulle kosta runt 23000 kr per att försäkra om den stod på mig. Jag är 23. |
krukan6 |
Jag prova en 318is idag och efter ha kört 328 ett tag så kände verkligen 318is slö. Tyvärr har jag inte fått möjligheten att jämnföra den mot en 320. bmwtouring.hogdata.net |
|
Hej igen!!! Var ju trevligt detta att så många hjälper till och engagerar sig! Såg denna bil idag: Länk Ser ju jättefin ut och det är ju en 325:a.... Är en aning lockande att satsa på en 325 efter att ha hört så mycket gott om den. Om man bortser från försäkringen på den, är den mycket dyrare att äga än en 318iS eller 320? Att den drar mera soppa fattar jag men är det mycket som skilljer på reperationer och dyligt? Försäkring har jag fått OK från morsan att skriva den på henne, vet att det finns delade åsikter om det men jag tänker inte betala 10-20000 bara på försäkring! Har ju dock hört en del skräck exempel på folk som inte får ut försäkringspengar om det skulle hända nåt när bilen är skriven på någon förälder. Men å andra sidan verkar det vara många som inte har försäkringen skriven på sig själv.... Jaja, jag funderar vidare och hoppas på yttligare hjälpsamma inlägg! Ha de! /// Nicke |
|
| Du kan nog tyvärr få räkna med bortåt 10 papp för en helförsäkring på en 325:a även om du skriver den på din mor. Beror ju lite på vart hon bor oxå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.