AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.792

20 tums fälg till din F10:a, vilken hade du valt ?

Sida 2 av 2
Anders S, det är ju 373M jag har på min bil. Den hör egentligen till nya 640 men passar utmärkt även på F11.

/Anders
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag vet, har sett den på några f10 och tycker den sitter kanonfint!
Har du någon bild på din kärra med dom monterade.
Är faktiskt lite sugen på att göra M351-fälgarna till vinterhjul och montera 373M till nästa sommar.
Anders du kan kolla på min profil så finns några halvdåliga bilder från Iphone på bilen. Har senare bytt till Performance grill så den ser bättre ut idag :-) Kan ta några nya bilder inom kort om jag inte redan har någon annan som jag kan lägga upp redan nu. Ska kolla senare idag.

/Anders
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag hänger på mina nya 21" hjul på min F10 i helgen. Ska bli spännande att se hur det ser ut. :)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Väldigt mycket tycke och smak det här, går inte att säga rätt o fel, men min högst personliga åsikt är att eftermarknadsfälgar allt som oftast går fetbort. Ser bara tagit ut. Finns några få undantag; BBS F1, BBS LeMans, HRE P40 & P42, OZ Ultrallegera.
Men då gärna på en bil som är lite mer down to business än F11, som tex rätt M-bil, GT3, GT-R osv.

Min röst ligger således på 373m som Anders har på senaste F11an. Även 303m är grymt fin.
Och själv är jag grymt nöjd med 351m i för mig fullt tillräckliga 19".
Vill inte att det ska se ut som att fälgarna är ute och åker med bilen, vilket det KAN göra i fallet 20"+
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Vill man ha sämre prestanda och bränsleförbrukning så gäller det att maxa fälgstorleken:Länk.

Det var väl inte detta jag ville framhäva med inlägget men jag kunde inte låta bli och riktigt förvånad blev jag att däckdimensionerna får så stor återverkan på dessa siffror. Då BMW-ägare i synnerhet har en förkärlek för större tassar än original så måste man också ha detta i åtanke när man klagar på att man inte når officiella siffror i prestanda och räckvidd.
Är det bara jag som gillar den stilrena 331-fälgen (19-tum)?
Såg nyligen en imperialblå touring med oysterläder med dessa fälgar och kan bara säga att jag faktiskt inte saknade M-paketet på den bilen...fantastisk snygg!!
Här är länk till fälgarna:

Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Nja, jag tycker den ser aningen 'tung' ut. Ser ut att väga 20kg/st.
Elegant, då tycker jag 332 ligger väldigt bra till. Är nog den enda fälg större än 18" jag tycker funkar utan M-pak.
Men det visar bara hur olika smak man kan ha:)
Fr
89
Freske
530d xDrive Touring - 2015 m power kit
Jag har beställt AEZ Antigua dark Länk i 20"

Fälgarna och framdäcken ligger hos däckhandlarn, men bakdäcken är på vift... med lite tur kommer de på fredag ;-)

XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Jag gillar 331 fälgen, att det dessutom är den som BMW använder på sina egna bilder på bilar tan M-paket säger också en del.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Freske: Spännande! Bjud på bilders sen!!
XC60: Håller med dig om 331 fälgen :D
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Synd tycker inte att jag sett riktigt snygga fälgar på en Fxx än tycker om när de är lite djup i dem
Över bevisa mig gärna

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.