|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har bytt min E60 M5 mot en 528iA F10 & har beslutsångest över vilka fälgar jag ska välja till den nya pärlan ( skapligt I-lands problem..). Nån som har lite förslag ? "When i get high, i get high on speed" | |
|
Har dessa på 535:an och det är riktigt lyckat:) Länk When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Hade valt max 19-tum. Onödigt att förturka en fin bil i förtid! | |
|
Intressant tankesätt du har Helmsman, att förturkandet startar vid 20" men att man "klarar" sig från det om man åker 19"... "When i get high, i get high on speed" |
|
|
ok men du kan gärna kika på mina bilder på mina "turkbilar". Jag har haft tre olika 20" på mina F10/F11 och du ser iaf några alternativ. Kan bara säga att alla tre är jättesnygga på och det är en smaksak vilka man väljer. Komforten är lika skön ändå dessutom. /Anders |
|
|
skapligt steg förresten från M5 till 528, hur funkar det tycker du? /Anders |
|
|
Jodå, det funkar helt OK men det går ju inte att jämföra de bilarna. Jag kände att det var dags för en nyare bil med allt vad det innebär då E60 började kännas "gammal". Men man saknar ju trycket i V10:an... "When i get high, i get high on speed" |
|
|
Helsman har du sett en F11 med 20" BMW fälgar? Om du kallar det en "turk" bil och din med 19" för att inte vara det tror jag du skall tänka om lite, och kanske sätta på 17" 205/65 som sommardäck;) No hard feelings men man blir ju upprörd när någon säger så om sin ögonsten ;-) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Kommer inte Turk-paketet till faceliften på F10 nästa år? Tills dess får man titta på vad marknaden har att erbjuda. Original Dubbeleker 373 M Länk är ju rätt snygga annars. |
|
|
Se sista bilderna längst ner.. |
|
|
jag kör 373M nu på min 535. Den passar väldigt bra om man har M-sport och ändå vill ha 20". /Anders |
|
|
Tackar för det tipset Anders, 373M såg riktigt bra ut :) "When i get high, i get high on speed" |
|
| Tur att jag gick på 19" M351, man vill ju inte att bilen skall se "turkig" ut! | |
|
Nån som har nåt förslag som inte är BMW original ? T.ex Tomason TN9- hyper svart, diamant polerad som finns hos Schmiedmann. "When i get high, i get high on speed" |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Länk Dessa är mitt förslag dock 21" men finns i 20" :) |
Karl-Hilding |
""Hade valt max 19-tum. Onödigt att förturka en fin bil i förtid!"" Haha...........jag trycker på gillaknappen! Fö så tycker jag att 20" är overkill! Harmoni stavas det. |
|
Tycker personligen att F10/F11 behöver en storlek upp jämfört med E60/E61. Har 19" M-fälgen på min och tycker inte det ser stort ut på något sätt. Jag menar, ser den här Länk fälgen stor ut? Inte alls tycker jag. |
|
| Fälgen är alltså inte min, utan original dubbeleker 373M i 20". | |
| Gillar för övrigt den som wsemme har på sin. Bmw Style 312, 20" Länk | |
Karl-Hilding |
19" är inte för stort på en F10/11. Men jag tycker att F10/11 med de 20-tummare jag sett så blev det ingen harmoni. Håller med om att nya femman behöver ett tum större fälg, 18 till 19 för att få samma harmoni som E60 har med 18". Vissa fälgar blir anskrämliga när de blir för stora. Samtidigt - tycker jag - att mörka bilar kan ha större fälg enär däcket smälter in i karrossen/skärmen. En vit bil med 20-22" så ser däcket ut att vara ett par varv eltejp. Def inte snyggt. |
Karl-Hilding |
Snyyyyyyygt!! Länk Mörk bil också. Och en läcker fälg. Där har vi ett undantag. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.