AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.430

Prisjakt listar däck!

Sida 1 av 2
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
En mycket bra nyhet tycker jag som använder Prisjakt inför varje inköp. De har börjat lista sommardäck! Nu behöver jag inte köpa några däck själv ännu, men när det blir dags kommer jag börja min prisjakt just här: Länk

Nu gäller det bara att alla fyller på med omdömen om butikerna och däcken, så att sidan blir lika bra som när man ska köpa TV!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bra tips! Har precis beställt, men nästa gång så...
Bra initivativ men den blandar ihop Nokian Hakka Z Suv och Nokian Z Suv.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Grymt, dackonline och nordendack hamna ju helt plötsligt i skuggan :P
Kul att ni gillar kategorin.

ml99: Jag har fixat Z SUV och Hakka Z SUV. Nu ser det ut så här: Länk

Vi har gjort vårt bästa för att kategorin ska se så bra ut som möjligt. Om ni hittar något som inte stämmer överens med den bilden så tveka inte att antingen använda forumet eller skicka en notis till jonatan@prisjakt.nu.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Mycket bra! Dock beställde jag 2 nya däck igår fm. Hade jag använd denna hade jag sparat ca 140:- :)
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Mycket bra men varför lägga det under kategorin "Hus och hem"? Skapa en "Bil"-kategori så kan ni fylla på med flera bilsaker där sen.

T.ex. olja, vindrutetorkare, vax, bilschampoo osv osv osv.
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
qsacage: +1

Dessutom borde väl ändå vinterdäck vara den naturliga uppföljaren till sommardäcken kan man ju hoppas på.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det hade varit schysst att ha RFT (punkteringsfria däck) som ett ja/nej-val för att få fram enbart sådana (eller enbart ej RFT). Eller är alla däck som är listade ej RFT?
gsacage och The Stig:
Vi har ingen bilkategori för tillfället då det skulle bli väldigt få kategorier under den. Vinterdäcken kommer snart :). Vi lanserade bara sommardäck nu pga att säsongen börjar nu. Om vi väntat på vinterdäck hade det tagit ännu en månad, och det hade ju varit lite synd.
Så snart vi lägger upp fler kategorier så kommer de dock få en samlingskategori. Där vi samlar bilstereo, GPS, däck m.m.

Wiberg:
Om du klickar på knappen "Fler sökkriterier" så ser du att det finns flera egenskaper man kan filtrera på. Där finns bland annat möjligthet att filtrera på punkteringsfria däck.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Snyggt att Prisjakt är här och lyssnar! *gillar*
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jarbo>> Tackar! :)
Kollar man däckonlines priser på prisjakt så anges det ett högre pris med frakten inräknad men mig veterligen så är leveranskostnaden redan med i priserna på däckonline. Dvs det borde vara samma pris både med och utan frakt på prisjakt.
GE:
I och med att vi listar våra priser styckvis är det också de fraktpriserna vi visar. Vår ställning är att alla butiker ska ha exakt samma förutsättningar, därför listar vi fraktpriserna så som vi gör.
Däckonlines fraktvillkor: Länk Dvs. de tar frakt för styckköp och transport till sveriges öar.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Kan ni inte lägga till nya bilar också? Dvs om man vill köpa en fabriksny Bil_a Modell_A, vart hittar man bästa pris?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
qsacage, hur hade du tänkt att det skulle fungera? Ytterst få (om ens någon?) återförsäljare visar sina egna priser på nya bilar. Generalagenten sätter riktpriser som återförsäljarna sedan får göra vad de vill med inom rimliga gränser.

/Masten
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Haha en lista med nya bilar med alla optioner skulle ju va större än Elfa-katalogen :)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tummen upp för prisjakt, men det finns fler (och mer pengar att spara), tyska IDEALO t.ex. Länk
Jarbo : Ok, var inte medveten om att frakt tillkom om man bara köper ett däck. Kan visserligen tycka att det blir lite missvisande ändå när det bara är en ytterst liten del av köparna som får en fraktkostnad isåfall. Man kanske borde tala om att frakt utgår vid köp av mer än ett däck.
ma
90
marauder
325da -08
Hur många köper endast 1st däck och åker på frakt från dackonline ?? Svar = ingen gör det. Däckonline är alltid billigast eller så är camskill UK billigast finns inga andra som är billigare. Det är mina erfarenheter dom senaste åren.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Bravo Prisjakt. Förstår snart inte hur jag skulle kunna handla nånting utan att titta på prisjakt, deras sorteringsfunktioner är fantastiska, nästan så man tror att dom fattat grejen med databaser och att låta datorn jobba, inte jag. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.