|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
men Stephan den jag länkade är nästintill maxutrustad, att jämföra med den som du skrev om. /Anders |
|
| Har provkört F10 M5 den är grotesk samtidigt underbar men för miljonen finns det mkt annat och roligare att köpa enligt mitt tycke, hellre väntar jag 2-3 år då största pris raset sker och köper sedan. | |
|
Denna hade inte varit helt fel att köra omkring i som bruksbil =) Länk och ha denna som andra bil, som glidare, fast utan taket och med vitt läder....... En av BMWs snyggaste bilar ever!!! Länk |
|
|
För att svara på ursprungsfrågan; nej - jag tycker inte att M5:an är prisvärd. Och då väger jag in annat än bara prestanda i den bedömningen, det är ju trots allt "bara" en förädlad 5-serie, men kostar det tredubbla mot en 520. Supersportbilar ska vara ändamålsenliga, inte allkonstnärer! OT: SLS är fantastiskt vacker, byggd utan kompromisser (nåja), och låter bättre än något annat på fyra hjul....och går som f*n - begagnatfynd som heter duga :) |
|
|
Nja, jag tror att priset ligger rätt bra till med tanke på att man får rejäl prestanda, superkomfort och riktigt stor användbarhet på köpet.. Tanken med M5 från begynnelsen har ju varit att kombinera två världar, 1) Businessmöten och 2) Trackdays.. 1) Prestanda från en sportbil/banbil och 2) familjebil/bruksbil osv.. 5 serien är ju redan i sig en av världens mest kompetenta bilar. Från 520d till M550d till M5 så finns ju allt man behöver. Kan man hitta två stycken (2012:or) en "supersportbil" och en "familjebil" för ca 1 miljon kronor? Jag vet inte men är tveksam till ett bättre alterantiv :) |
|
| Ja, den är ju mer att jämföra med CLS och Audi A7 som ju ligger betydligt lägre. Har svårt att se att de kommer att sälja många GC för de priser de satt. Dessutom har jag svårt att se vad som är så "påkostat" med den jämfört med t.ex. CLS:en? | |
| den = 6 GC | |
|
Dfallman, det hade underlättat om du skrev motoralternativ inte bara modellnamn :) Påkostad? 1,1 miljoner kronor för CLS63 AMG och 800 000 kronor för S7 exkl utrustning. Jag länkade en M5 sedan och en M6 coupe, fullutrustad och jag hade inte jämfört så. MB har ju ex vis CL63 AMG, eller taklösa SL63 AMG, eller CLS63 AMG att jämföra M6 med. Alla kostar över millen redan utan extrautrustning. Lägg till några hundra till för en ev RS7 mot M6 GC. Porsche Panamera Turbo kostar väl däromkring också? Jag pratade mest om M5:an kanske jag borde tillägga, den betalar man snart 850 tkr för på beg.marknaden och runt 1-1,2 miljoner nypris med vettig/fullutrustning. Men GC är ju en jävligt läcker modell. BMW har verkligen lyckats och jag kan förstå att folk betalar för dessa bilar när dom har råd :) |
|
|
var så här.... nära att bli ägare till en M5 F10 men den hann precis tyvärr bli såld till annan köpare, överens om mellanpris, talat med föregående ägare och så blir bilen såld minuterna innan man skall teckna avtal, trots den stått där ett bra tag, lite snopet, men det kommer väl fler tillfällen säkert, dessa bilar springer ju inte iväg direkt... /Anders |
|
|
Panameran lockar mer, speciellt den härligt raspiga GTS.. :) Länk |
|
|
Detta är väl ett fynd för att vara en M5 F10 2012 och 900 mil med garantier :) Länk |
|
| Ja. 2012 var ett dyrt år för någon.... ;) | |
| I detta fallet verkar bmw själva fått ta smällen:-) Första privata ägaren är sedan två veckor tebax just Autonovas ägare.. | |
| Den blir säkert såld snart .. :D Det måste väl vara den mest prsivärda M5 F10 just nu :) | |
|
Enda minuset jag kan se är väl att den saknar de "större" hjulen, stämmer nybilspriset så är nästan 500000 ett rejält tapp knappt ett år efter tillverkningen...dyra leksaker:-) |
|
| Hehe, ja verkligen :D :D | |
|
Bra miltapp..:) Hoppas den inte är skruvad bara.. |
|
| Haha 500kr/milen kan det väl inte va värt för nån som det har kosta på vita M5 | |
| Tilläggas bör att BLO146 har rullat några varv på svenska banor med bl.a Richard Göransson bakom ratten. Har själv åkt knutstorp i denna bil när Göransson spakade. En helt fantastisk bil är det, och en fantastisk förare i detta fallet. Helt sjukt va de har kontroll alltså.. Så BMW Sverige har lagt milen på den rättare sagt! | |
| Hehe, det måste vara riktigt galet roligt att åka bana med en M5 :P Kul! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.