|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Som frågan lyder så undrar jag om ni tycker M5an är prisvärd? Funderar lite på att köpa men i den prisklassen finns det ju mycket annat att köpa:) Och jag vet inte riktig om den är värd dessa pengar! Även om man inte ska "räkna" på bilköp så lär den ju inte stå sig speciellt bra i värde jämfört med vissa andra bilar..:) | |
| Om man kan och vill så ska man ju alltid vänta tills bilarna iaf gått 1000 mil. Har noterat att de flesta nya M5or står osålda, så i mitten av sommaren bör de första exemplaren trillat förbi miljonen.. Då kan de börja bli värda sina pengar. Värdetappet på "vanliga" bilar som kostar 1 miljon + är groteskt i kr räknat. Tror att jag personligen aldrig skulle köpa en ny bil, oavsett saldot på bankkontot. 500 000 är alltid 500 000. | |
|
Håller helt med Andreas. Att köpa en ny M5 är aldrig en bra affär ekonomiskt, däremot så får du säkert skitkul för pengarna, men varför inte vänta en tid, 6-12 månader, köpa en demo eller lätt beg som nån kund inte haft råd att ha kvar. Det blir ofta så med M-modeller och motsvarande. Du verkar ju för övrigt ha en fin bilpark redan nu. Varför köpa en M5 om du beställt en Panamera? /Anders |
|
| Stekartråden det här... ;) | |
|
Utseendemässigt gillar jag M5an bättre men efter att ha provkört Panamera 4s så blev jag såld på den bilen. Jag har jag svårt att tro att M5an kommer ge samma känsla som Porschen. Vi får väl se efter en provkörning hur den står sig mot sina konkurrenter. Jag ska få testa nya s8an, det sägs att den ska vara riktigt snabb och fin på vägen. Andreas; Håller också med dig. Apropå mycket bil för pengarna, min granne kom förbi och visade upp sin nyköpta 997s i dag. En kanon fin bil, 07a, svensksåld, få mil, med helt rätt spec. 525 000 kr pröjsade han. Själv letar jag efter en demo i form av en a1 sportback TFSI 185HK alternativt en BMW 118d med M-sport paket. Den är tänkt att gå som firmabil/poolbil //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| En bruksbil för en mille, dessutom med ett fantastiskt värdetapp, lär ju aldrig kunna kallas prisvärd. En Kia för 150k är däremot prisvärd. B-) | |
| Stefan: Porsche är alltid Porsche. ;-) Gällande S8an, så skall den vara ruggigt snabb (0-100, 4.2s?). Tror inte Audi kan ducka för en RS6a, den lär ju i sånt fall bli brutal. 525k för en 997 4S är mkt prisvärt. | |
|
Anders! Ja säg det, men jag älskar bilar och nu har jag äntligen fått ekonomiska möjligheten att köpa lite "värre" bilar och gar aldrig ägt en m bil. Jo vist kan man alltid köpa beganagat, men problemet är att då har man ju inte specat bilarna själv...Brukar alltid vara något som är missat eller inte faller en i smaken:( GE ! Det var inte riktigt så jag menade som du tolkade det..... om den är värd pengarna i förhållande till vad man får...När man jämför med liknande bilar i den prisklassen! Typ mercedes benz e 63 Amg, Porsche panamera, Porsche 911 osv |
|
|
Anders; Är den så snabb;) Det är ju nästan M5 prestanda. martin993, akta dig för att provköra Kian så att du inte kommer på andra tankar:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
M5an har ett par saker som panameran eller rs6 inte har, 2-hjulsdrift, eller ska vi bara säga drift;) Fyrhjulsdrift tröttnar man på, men att drifta är sjukt kul! Instämmer o tycker/tror att bilen faktiskt blir klart prisvärd redan till hösten! I mitt bolag har vi 15 basbelopp o köpa för det blir 660000, så själv hade jag gärna sett ett "drop" i värdet! Martin, var det turbo i 993an? Pcs 11606 |
|
|
Vad sägs om en Grand coupé istället för M5? Du har ju en 550 touring redan. Blir lite mycket femmor på gården, kanske:)? Har du inte behov av 4 dörrar på M-bilen så skulle jag ännu hellre rekommendera kommande M6 som är skönheten själv. Jonas |
|
|
första M5 F10 under 900 tkr redan i utgångspriset Länk /Anders |
|
| Inte så konstigt med en för under 900tkr. På kompisens jobb såldes en helt ny M5 F10 för en miljon exakt, dock med mycket låg utrustningsnivå, lilla navin och i princip inget mer. Krav från hemmafronten; max en miljon på leksak!=) | |
| En ny bil då får man som man vill, ha du chansen så gör det. Man lever som sagt bara en gång :) | |
|
jo men det är intressant att se att nästan ingen av de M5-or F10 som funnits på Blocket under våren och sommaren har sålts. Nu får vi se hur länge handlarna har is i magen på att få iväg dem eller när även de fabriksnya börjar "reas" ut. Stephan, en så "snikutrustad" M5 blir inte lätt att sälja senare...även om det förstås i första hand är motorn, drivlinan som är det viktiga på bilen. /Anders |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Prova den, har man $ varför ska man inte leva ut sina drömmar... Kör för fan. Man lever bara en gång, och det kan ta slut när som.. KÖR :) |
|
BMW:s prissättning har blivit märklig, priserna på 6-serien GC är helt upp åt väggarna. Men jag antar att BMW bara tar efter Mercedes som inte direkt är blygsamma i prissättningen och därför tvingas sälja bilarna med stor rabatt (dvs. till rimligt pris). Se t.ex. Mercedes SLS AMG med rabatt på 800 000kr: Länk! Länk! |
|
|
alexanderl: Nej, men CLS är ju billigt i jämförelse med GC. Verkar som att efterfrågan snabbt avtagit på SLS:en. Jag var på ett AMG-event när SLS:en lanserades, och säljarna pratade om hur lång väntetid det var på att få beställa en ny SLS. Så här något år senare så verkar hypen ha avtagit. Skrev i en annan tråd om en bekant som blivit erbjuden en SLS för under miljonen... |
|
| En Kia för 150k är otroligt dyr jämfört med motsvarande BMW för 150k. | |
| Jag brukar söka på alla bilar på Blocket och sen sortera efter pris, bara för att det är kul att sitta och drömma sig bort om de dyraste vagnarna. Det som alltid har slagit mig är hur det kryllar av just SLS:en och har så alltid gjort sen jag började kolla. Trist, det känns ju inte direkt exklusiv när Blocket svämmar över av den. | |
| Acey: Om man jämför modellerna som säljer i stora volymer (E- och C-klass) så har Mercedes traditionellt haft högre priser. Exemplet med 6-serien GC var inte särskilt lyckat eftersom den mycket riktigt ligger högre i pris jämfört konkurrenterna. Prisskillnaden är i viss utsträckning motiverat eftersom modellen är mer påkostad än CSL och A7, men trots det är det min personliga uppfattning att det blir lite löjligt när en 640i CG (välutrustade introduktionsbil) kostar nästan 1,2 miljoner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.