|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
M34evers bil är fin och så, men den är minst 50 tusen för dyr. :=) |
|
Verdi: ja lycka till att försöka hitta en 325 med samma utrustning/miltal i samma skick:-) |
|
Verdi |
Jag köpte en 330xdAT -08 med 8200 mil och riktigt bra skick i augusti för 219 000:- och skulle bli glatt överraskad om jag fick över 200 000:- nu. + xDrive + 330d ist för 325d + Panorama - Ej M-paket - Ej drag - Ej tonade rutor Fast vad vet jag. Folk kanske värderar M-paket och drag skyhögt... |
Verdi |
Nu såg jag att du hade panorama också, så stryk det. :=) Då är det xDrive och 330d vs M-paket och drag. |
|
Jag köper loss min tjänstebil, 325 DAT till månadsskiftet. 235' enligt vita prislistan. det är en Alpinavit touring 2009/04 med Automat, Comfort, Dynamic, HIFI, tonade rutor, drag mm. 7 300 mil. Det finns billigare, med då är det alltid något som fattas eller mycket mil. 250' verkar vara ett riktmärke för bilhandlarna, LCI är nog mer lättsålt än tidigare modeller. 200' låter som ett vettigt köp. \Mats |
|
|
Peronligen skulle jag aldrig släppa min för 20000:- köpte den själv precis som du verdi i Aug. för 259000:- och då vart jag tvungen lägga handpenning för att få bilen. Har sedan dess kostad på den en del nya såsom fälgar, njurar, toning, 18" vinterdäck på org. etc. Jag letade egentligen efter en 335 men jag fick kompromissa för att få ALLT enligt mina kriterier. Hade som krav M-paket, aut, stora navi samt drag. Att bilen sedan råkade ha allt övrigt gjorde inte saken sämre. Är absolut inte i behov av att sälja och har ingen tanke på att skänka bort den. Bilen är i kanonskick utan repor/bucklar/kantstötningar etc. och jag är mkt nöjd med bilen. MEN min sambo har nyss fått en ny C3 Picasso och då har jag inte lika stort behov av en kombi längre utan kan tänka mig en lite roligare bil:-) Men det blir nog ändå att behålla 325an eftersom jag är supernöjd:-) |
|
|
Tycker inte det finns så värst mkt att välja bland på blocket iaf Länk |
|
|
Jag skulle nog hellre lägga pengarna på nyare bil/färre mil eller större motor än M-paket/ panoramatak/navigation. Men vi är ju alla olika. Din bil är ju väldigt fin M34ever men du måste ha gjort ett bra köp Verdi. |
|
|
Pew: förstår dig till fullo och alla prioritera vi olika jag hade 4 krav och det gick inte att kombinera med låga mil och mkt effekt när jag letade bil. Däremot skulle jag ALDRIG köpa en icke facelift utan M-paket LCI är okay utan men jag skulle ändå gå och störa mig på att någonting saknades när man har allt idag:-) Hur långt har din bil gått idag Verdi? |
|
Verdi |
Nej, det finns ju inte så mycket att välja på om man vill ha en dieselsexa som inte gått så långt. Hoppas du får det du begär. Bilen är ju rätt unik med tanke på utrustningen. Gäller att hitta nån som är villig att betala extra för det bara. Sitter lite i samma sits, även om jag inte ska sälja min än. Vill jag ha samma kraft och utrustning i t ex en F11:a så hamnar man över 600 tusen... Och så jäkla kul är det inte med bilar så att det blir värt såna pengar. Att byta in en välutrustad bil hos en handlare är rätt dödfött så det blir till att sälja själv och hoppas på rätt köpare. |
|
Personligen har jag sneglat lite på nya 125i men den hamnar ju runt 400000:- om jag skall ha samma lull lull idag och då måste jag ändå ge avkall på en del. Helst skulle jag vilja ha nya M135i men precis som du tycker jag inte det är värd pengarna:-( Får ju en beg. GTR för samma peng liksom |
|
Verdi |
pew, Håller delvis med. Jag prioriterade xDrive och automat. Sen prioriterade jag större motor över LCI. Sen råkade den bilen ha en massa utrustning som jag egentligen inte letade efter. Problemet är bara att om jag skulle leta bil nu skulle kravlistan vara längre än förra gången. :=) Priset var helt ok, och berodde delvis på annonsbilderna där förre ägaren hade gräsligt fula budgetfälgar monterade. I källaren låg 18" M135 i nyskick som jag också fick med. M34ever, Och jag skulle ALDRIG köpa fälgar som inte är original. Vi har lite olika smak helt enkelt. :=) Även om jag faktiskt också köpt och monterat blackline bakljus. Den har passerat 9400 mil just nu. |
|
Jag kör bara original 18" på vintern eftersom de tål saltet bättre:-) |
|
| Har orginal på vintern också, men de klarar inte saltet... | |
|
Pew Nej det tror inte jag heller skojade mest BMW org. fälgar kommer väl från BBS ofta så Verdi han kör ju inte org. iaf bara som han tror:-) Min är dessutom mkt sparsamt körd i vinter som är den förste i Sverige. Personligen bryr jag mig inte så värst mkt jag monterade vinterdäck på org. och behövde nya sommarhjul helt enkelt. Att lägga 20000+ på en uppsättning org. vart inte av högsta prio helt enkelt. Men vi prioritera ju också olika som tur är:-) |
|
|
Om någon är intresserad av en 325DA Sedan, 2008, med mycket utrustning och extremt låga mil så funderar jag på att sälja min. |
|
| Jag behöver kombi tyvärr. | |
|
Vidgade mina vyer lite och hittade en 525d, i och för sig är lite över min budget. Men å andra sidan finns det ju ingen billigare 325d. Sen -08a med sportstolar i helskinn och elektriskt drag 2ägare inkl. handlaren. Verkar väl i alla fall prisvärd. Länk |
|
| Ser riktigt fin ut | |
| Tror ni det är orginal M-fälgar? ; ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.