AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.438

325d-08 eller 320d-09

Sida 1 av 3
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Som rubriken lyder, har kollat in två bilar:
Vill helst ha en 6cyl men då jag även skulle vilja ha en LCI så har jag mest kollat på 320d men har nu även hittat en -08:a 325d för samma pengar som en 320d LCI som jag också är intresserad av.
Frågan är om man ångrar sig mer om man inte köper LCI eller om man inte köper en 6-cylindrig motor?

Det som skiljer i övrigt är att.
320d har Dynamic- och Comfortpaket, M-ratt och M-växelspak och tygklädsel
Nybes, och servad

325d -08: Comfort + advantage, Sportstolar i helskinn, vanlig sportratt, EJ M-chassi, panoramatak (mer en nackdel då det kan krångla?) Skall besiktas och servas.

Samma färg på båda
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Glömde: 325:an har gått 1300mil mindre 4800 mot 6100mil
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Inget lätt val!
LCI har massor av fördelar, men 3 liters dieseln är samtidigt underbar att köra.

med 4 800 mil är den dessutom knappt inkörd.

\Mats
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Prövkör båda innan du bestämmer dig.

Provkör innan du köper... :-)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Nej inget lätt val som sagt. Har provkört 325d tidigare och gillade verkligen den motorn. Men 320d är helt ok också -lite mer vibrationer dock. Men allt är ju relativt. Kör ju 4-cyl diesel nu och tänkte att det är dax för att ta ett steg upp till en sexa.
Det finns ju inte heller så många 325d med så få mil till salu.
Är lite orolig för att panoramataket ska strula. Men det kanske inte är nåt problem på E91? Har hört att de kan krångla och läcka på E61.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
325:an säljs av Bilstudion i Kungsbacka. När jag sökte lite på nätet så verkar det inte vara det bästa stället att köpa bil på. Ligger nog lågt med den tror jag.
Länk
Någon som varit och tittat på den kanske?
Länk
Eller 320:n
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Dom har riktigt bra priser iaf = dom kan inte ha många kronor upp på varje bil.
h0
184
h03admpa
BMW I5 eDrive 40 Touring M sport
Hej Pew

Läste lite själv om Bilstudion, ja vad ska man säga.
Jag tycker att 325d har ju gått lite, 4800 mil är knappt inkörd men redan 5 ägare vilket gör dig till den 6. Nja, jag skulle inte köpt den...

320d har gått mer men har bara 2 ägare registrerade, vilket är intressant.
Priset är också bra tycker jag. Värt att titta på..
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Håller med.
Om 320d finns kvar i helgen tänkte jag eventuellt åka och titta på den.

h0admpa: Hur går det med din bil, har allt löst sig?
Jag har ju varit inne på 325i också och det finns en -09 c:a 6000mil automat som verkar fin för 195' som jag är lite sugen på.
Länk
Vad tror du om den? Har snackat med säljaren och bilen verkar fin. Lite lång att åka dock.
h0
184
h03admpa
BMW I5 eDrive 40 Touring M sport
Hej Pew

Allt har löst sig med min bil. Sexan gör sitt jobb :-), snål är den också om man inte kör för snabbt. Jag är nöjd med bilen trots fel som jag har haft. Tummen upp för BMW i Danderyd.

Den är fin som du har länkat men vill man ha automat på en 325 är frågan som jag ställer mig? Verkar som det är 1 ägare sedan ny?

Disel: Ja
Bensin: Nej

Fråga om ägaren har bytt pump/spridare. Min fick den nya pumpen nu enligt bmw, ska vara den senaste. Tror Bmw har uppgraderat pumpen 4 gånger.

Sen är ju frågan hur mycket du kör per/år och om det är bättre att köpa disel?
Men 325, 3.0 är ingen soppaslukare, den går att köra snålt. Jag snittar nu blandat 0,8 men då är det växlingar över 3000 varv.
Landsväg bör gå att köra under 7 liter tycker man då frugan lyckades pressa den under 7 utan problem.
Karl-Hilding
Var i somras hos Bilstudion K-backa och kollade lite.
I princip alla deras BMW var misskötta. Massor av parkeringskador och vanskötta i övrigt också.
Att deras priser är låga håller jag inte med om.
149´för en 118d -06 med 10.000 mil och bucklor och skrap precis överallt.
Dåliga vibbar.
Karl-Hilding
Jo det är ju så att bilar ser alltid mycket bättre ut på bild.
Inte minst Bilstudions.
Därför åkte vi dit och kollade och man trodde inte det var samma bil som i annons.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
325dieseln var väl i och för sig billig, men det kanske finns en anledning.
Låter hur som helst att jag ska undvika den firman.

Jag är ingen förespråkare för automat, men många verkar ju vara det. Men det kanske är mest till dieslarna som du säger.
Helst vill jag ju ha en diesel, inte för att jag kör så mycket men är van vid det efter att nästan enbart kört diesel i snart fem år och gillar vridet vid lågt varvtal och att slippa varva över 3000 för att det ska hända nåt.
Men jag har kört 325i och tyckte den kändes ganska ok för en bensinare utan turbo. Det var dock ett tag sen så jag kanske ska testa igen.

325an i Salem har bara en privat ägare. Och den skulle in på service på fredag.
Som sagt, automaten är ett litet frågetecken där. Har endast provat BMW:s automat i en X3 2.5 vad jag kan påminna mig men tyckte det funkade bra. Men jag föredrar manuell om jag fick välja.

h0admpa: Skönt att det löste sig med pumpen. Hoppas den håller nu.
Verdi
Vad är viktigast för dig? Att du har det bra bakom ratten eller att bilen ska se lite nyare ut? :=)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Så klart det är att ha det bra bakom ratten. Sen vill man ju ha en så ny bil och så få mil som möjligt för pengarna (Max 200.000, max 3år och 7000mil). Kan jag hitta en 325d så vore ju det det optimala. Sportstolar och sportratt och komfort är krav (kan kanske klara mig utan M-chassi. Drag måste jag också ha, men kan tänka mig att eftermontera det. Kan jag hitta en 325d inom de ramarna så vore ju det det optimala men det ser svårt ut. 320d och 325i har jag sett några stycken som har kvalat in.
Finns ju även en aspekt till, whiplash skydd i och med LCI. Vet inte om det finns andra liknade saker som är förbättrade till LCI:n?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Kan tillägga att Bilstudion hetter Västra Frölunda Bilkonsult och låg inne i Göteborg tidigare. Finns trådar om dom här på forumet. Dom ska ha låga priser och betalar också lite vid inköp/inbyte.

M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Köp min då:-)
Länk

Mvh

Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Pew:

Jag har varit spekulant på en 325 hos Millons bil tidigare (som säljer "din" 320). Efter att ha läst på lite mer ang firman blev jag mer tveksam. Det verkar inte vara jättekatastrof i klass med de värsta men en ordentlig check av bilen rekommenderas!
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Tack Daniel!
Googlade lite som hastigast på dem men hittade inget.
Den kom från Din bil. Tror de fortfarande stod som ägare. Säljaren sa att den var i absolut toppskick men jag ska kolla ordentligt om det blir aktuellt.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
M34ever: Såg ju fin ut, men för mycket pengar för mig. Och "Ej prut" har du ju skrivit ; )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.