|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag får vell hem o montera upp fälgen igen med fullt ratt år båda hållen sen mäta lite på dom kritiska ställena så får jag vell ett hum om hur brett samt högt jag kan ha det är vell det säkraste. |
|
| Länk | |
| Mitt i prick ju! :) Såg du även att någon skrev där att de körde med 285 fram på dessa fälgar. Då lär ju inte du få några problem om du kör med smalare däck (ex 255 eller 265). | |
| Ja jag såg det men då va de lite tendens till skrap. Nu kanske det är lite skillnad på fjäderben och mått på en m5a och min 525ia men jag ska prova med 265/30 runt om så återkommer jag senare. | |
| Du kan ju faktiskt alltid prova med 265/30-19 enbart fram först (köra med nuvarande bak) och funkar inte det så sätter du dem bak och köper lite smalare däck fram. En möjlighet om du inte har en flexibel däckhandlare :) | |
| Jo det hade ju varit ett alternativ men nu ligger fälgarna hos handlaren så det får bära eller brista. Dom kommer att bli klara nästa vecka så då får jag domen:) | |
| Finns ju 255 or som är i riktiga mått är bredare än 265 o tvärt om - finns folk som åker 275 fram på 9,5 också på sina M5'or så jag tror inte det är några problem så länge du har offset att jobba med. | |
| Står offset någon stans få fälgen? | |
| Är inte offset och ET-värde samma sak? | |
|
Jag hade som sagt just 265/30 på M3 9,5" bakfälg i fram (med spacer) på min "540is" det rubbade något vid max rattutslag i innerskärmen - men i övrigt perfekt. |
|
|
Nu har jag fått på mina hjul och det PASSADE utan att ta i någonstans huuu. Länk Länk Länk så nu vet jag och ni andra med 19 9.5 et20 samt 265/30 runt om får plats på en e39a fantastiskt vilken plats det är;) |
|
| Grattis och kul att det blev bra. Tack för att du delar med dig av resultatet! | |
| Men hur blev det med komforten | |
| Ja jag trodde den skulle bli stötig och väldigt spårig men det blev inte alls så spårig som jag trott utan inte någon större skillnad mot 18 234/45 som satt innan visst den blev ju helt klart stötigare. Sen så ska jag göra en framvagns + hjulinställning för det är lite vibrationer i vissa hastigheter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.