|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som provat att ha 19 9,5 fram på e39 jag har 4 19 fälgar som är 9,5 breda runt om. Vilka dimmesioner funkar? Kanske 235/35 fram 265/30 bak eller kan jag ha större i fram, Tacksam för svar. Har letat runt lite här på forumet men är inte övertygad än. Med vänlig hälsning, Andreas | |
|
Det beror helt och hållet på vilket ET-värde fälgarna har. Är du inte så insatt så anger alltså ET-värdet i millimeter räknat hur långt in eller ut fälgen sticker från mittens genomskärning skulle man kunna säga. Har du någon aning om vilket värde dessa kan tänkas ha? Dessutom så kommer nog 235 bli lite väl smalt på en 9,5" bred fälg. Åtminstone 245 breda däck bör du ha om inte ännu bredare. |
|
| Dom ska vara till e39 så jag antar att det är et20. Visst blir det smalt med 235 men frågan är om det får plats med mer? Eller kommer det att ta imot? Ska det vara ett annat et med en så bred fälg i fram? | |
| Har CSL 19x8,5, 9.5 ET35 till salu. | |
|
Är det ingen som har erfarenheten om just 9.5 fälgar . Nu har jag 4 st 19 9.5 fälgar liggandes i bilen som behöver däck och med et20 till en e39a Vill inte att det tar i någonstanns hur ska jag gå till väga vad krävs för att dom ska få plats? Han som sålde dom sa 235/35fram 265/30bak |
|
|
Viper89 har 19" x 10" runt om på sin E39 Länk Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
| Snabbe83: på ett av de amerikanska forumen så har de diskuterat väldigt mycket om en del som har satt E39 M5 original bakfälgar fram. Dessa är ju just 9,5" breda men jag har inte ET-värdet på dem just nu. För att de skulle passa och inte ta i på insidan så var de tvungna att ha spacers, runt 10mm kanske lite smalare. Kan du inte se ifall du kan hitta tråden? Skriver från min telefon så jag har lite svårt att ta fram det till dig men säg till om du inte kan hitta. Nu är fälgarna 18" men principen är den samma. | |
|
Sök på "rear wheels in front bmw m5" så ska du hamna på M5board.coms forum. Jag lyckas inte få med länken här. Du måste ha 3mm spacer och kan då ha så stort som 275 fram om du nu har samma ET-värde som originalen. |
|
|
Fälgar: Borbet K2 (Style 95) nylackerade i Titansilver - (Från 7-serien, E65) Fram: 19x10" ET24 - 235/35/19 - 18mm spacer per sida Bak: 19x10" ET24 - 235/35/19 - 25mm spacer per sida Detta sitter alltså på en BMW E39 530D Touring, länk till bilen: 244285 Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Gustav Busch: Du bör nog också upplysa om att den bilen är valsad 7 mm på varje sida vilket är ganska mycket. Snabbe83: Kör du på detta med samma storlek på spacers så lär du nog stöta på problem. |
|
|
Jo jag har tittat lite och läst att 9,5 18 funkar. Sena har jag skickat ett pm till viper89 och väntar på svar, Om nu fälgen tar med 9,5 fram så kanske jag klarar mig med 3-10 mm spacers. Jag ska prova att sätta på fälgen här i dagarna o se. Satt och lusläste forumet igår och det är flera som kört med både 19-20 tunnare med 9.5 o 10 breda ifram men ingen har ju skrivit om et:( Med vänlig hälsning, Andreas |
|
|
Hej nu har jag provat en av fälgarna fram, Kommer med några bilder lite senare ikväll så får ni se resultatet! Med vänlig hälsning, |
|
| Det ser vi framemot! | |
| Jag hade valt 255/30-19 runt om. Förutsatt att det fungerar fram, jag är ju aningen tveksam :P Finns en uppsättning fälgar på autobörsen som är 20x10" fram som han menar suttit på en E39. | |
|
Länk Länk Länk Länk sååå vad tror ni det får ju inte plats med så mycket gummi utanför fälgen precis så det kanske inte blir större än 235/35 eller vad tror ni |
|
| Ser ju perfekt ut .) | |
|
Är dom 9,5 tum så kan du npg ha minst 265 innan det börjar svälla ut. Nu vet jag inte hur däcken sitter på dina fälgar men på mina så petar dom alltid utåt framsidan först. ___________ Mvh Chrille |
|
|
Jag har läst lite angående just bak fälgarna och där har dom skrivit att det kan bli problem om jag väljer 275or bak om jag har mycket last/folk i bak så för att undvika att det tar i skärmkanten så tycker dom att man ska välja 265/30 bak jag är inte så insatt i detta med olika rullhastigeter och dyligt på däcken men till 265/30 bak så är ju 235/35 fram bra! Men finns det några andra alternativ i fram till 265/30 bak?? Eller så vet säkert min lokala däckhandlare detta. Med vänlig hälsning, Andreas |
|
|
Pratade med robbans däck här i Ronneby nu han dom tyckte 265/30 runt om. För ca 1400st "kenda" tror jag han sa. |
|
|
Snabbe83: Provade du med fullt rattutslag också? Skulle själva däcket ta emot fjäderbenet så skulle isåfall däcken vara enormt breda så med ett 255 däck så lär det inte vara några som helst problem, med undantag för just fullt rattutslag då. 235 kan nog bli lite för smalt på fälgen eftersom den trots allt är ganska bred. |
|
|
Nej jag provade endast att sätta fälgen som på bilderna jag provade aldrig med att svänga då orginal domkraften satt ville inte att bilen skulle dimmpa ner. Men skulle 265/30 bil för brett? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.