|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Leif! Får man fråga vad det var som gjorde att du hoppade av? Hur var det med rosten? Själv har jag inte tittat på bilen ännu men har vägarna förbi de båda kommande helgerna. Mvh Micke |
|
|
Micke: Varför jag inte köpte den? Jag trodde att jag ville ha en E21:a när jag planerade resan men jag kände på plats att den topasbruna 323:an inte kommer att klara av att fylla tomrummet efter min gamla TISA. Flummigt, javisst, men så var det. Det har alltså inget med skicket att göra. Av ovanstående anledning undersökte jag inte bilen så noggrant. Beträffande Din fråga om rost så bör Du själv bilda Dig en uppfattning på plats. Säger jag något om skicket så är det lätt att det missuppfattas och det är det sista jag vill. Du gillar ju den tidstypiska stylingen men verkar orolig för hur det blir att sälja. Jag tror Du oroar Dig i onödan för hur den skall stå sig i värde. Hade det bara handlat om en ren investering för egen del så hade jag köpt den direkt men nu ville jag även att den skulle tilltala mig fullt ut, och där stöp det. Mvh Leif |
|
|
Gossevargen/Micke: Hur gick det? Var Du och tittade på bilen? Mvh Leif |
|
|
Hej Leif! Nej, jag åkte aldrig och tittade på den. Kändes som för mycket pengar för den när det fanns rost m.m. som måste åtgärdas enligt ägaren. Men vad vet jag, den kanske var ett klipp egentligen... Mvh Micke |
|
|
Hej Micke, Ditt resonemang verkar tyda på (lika för mig) att det egentligen inte är en 323:a av 79-års modell Du egentligen vill ha. Hade denna E21:a varit drömbilen för Dig hade inte rosten spelat någon roll. Jag är övertygad om att det inte finns någon 323:a (E21) i samma originalskick som denna i Sverige. Priset är ju heller inget att fundare på om det verkligen är denna typ av bil Du vill ha. Om Du måste åka utomlands för att införskaffa en i samma skick räcker inte de begärda pengarna för detta objekt särskilt långt, enligt de sökningar jag gjorde inför min resa. Länk Det viktigaste är ju dock att man kör på lite magkänsla. Även fast man ser det som en investering så vill man ju trivas tillsammans under tiden den ökar i värde ;-) mvh Leif |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Gammal tråd, men undrar hur många e21 323 kan det finnas i Sverige? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.