|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Den typen av annons stör mig så otroligt mycket. Snälla om du verkligen har en sån fin och unik bil och funderar på att sälja den, varför inte lägga lite tid på annonsen/bilderna. Förstår mig inte på folk som fotar halva bilen och lägger upp såna bilder på blocket. Ibland önskar jag att jag fick bestämma för bara en dag vilka som fick äga/köra BMW och vilka som inte fick göra det. Snubben som äger denna X6 är en av de som skulle få ett MEGA NEJ!!! För mig är BMW en otroligt stor grej och inte bara en bil. Ibland brukar blocket anmärka på så små saker när man annonserar men de verkar inte säga något när det kommer upp en sån här annons på en sån underbar och vacker bil Vad tycker ni om den här typen av annons? | |
|
Äh.., inse att alla inte är lika fanatiska som du... Njut av din egen kärra och bry dig inte så mkt om andra... Finns inget värre än folk som klagar på allt, är det inte priset i annonser som är fel så är det bilderna eller att säljaren tycker den är jättefin och så tycker ngn annan nåt annat... Orka liksom.., åk och köp eller knip tycker jag... Internetexperter är ju störande om nåt isf... God natt! |
|
|
Jag har ingen åsikt om priset eller själva bilen. Utan jag menar just den typen av annons. En sån oseriös annons Tror inte det är en riktig annons då det kommit in en exakt likadan men nu heter ägaren mob |
|
Karl-Hilding |
Håller 100% med dig kurd.uppsala. Denna annons saknar ta mig fan motstycke! |
| Ha ha det var nog den sämsta annons jag sett. Helt klart är iallafall att ägaren vill INTE få bilen såld ;-)) | |
| Den var ju väldigt billig 475:- | |
|
Precis! Förstår inte all uppståndelse; vad förväntar ni er för 475 kronor? ;o) Tror inte annonsen är äkta... ---- BMW CS #6212 |
|
Verdi |
Jag tror annonsen är äkta. Annonserna inkom med 2 minuters mellanrum så ingen har hunnit kopiera den. Dvs, det är samma person som lyckats fippla iväg två annonser. Det är uppenbarligen en kille som inte är särskilt van vid datorer. 475:- ska såklart vara 475 000:- Men visst saknar annonsen information om det mesta, och man drar sig ju för att kontakta någon som ger ett på gränsen till efterblivet intryck. |
| Jag kan hålla med om att annonsen är kass, men jag förstår inte hur man kan bli så upprörd? Kan ljuder ju inte (ja, det skulle va om utrustningen isf) och jag ser inga andra anledningar att döma ut hans rätt att köra BMW :P Som om det vore nått övermäktigt.. | |
|
Jag tror också att det är samma person som lagt ut båda annonsera men att han först heter x6 och sedan mob är väl den tydligaste bevisen på att annonsen inte är äkta utan bara någon som hade för tråkigt och hade tjänat 300kr extra denna månad. Det som gör att jag stör mig så mycket på denna annons är om han nu verkligen äger en X6a (vilken jag kan lova att han inte gör) så varför inte lägga 10 minuter på att skriva en bra och informations rik annons. |
|
|
Fordonsidentifikation Registreringsnummer: CRH797 Fabrikat: BMW Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 2009 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: 5UXFG43559L224041 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2012-03-01 Senaste EU-regbevis del 2: 2011-06-09 Handelsbeteckning: X6 XDRIVE 35I Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2012-03-01) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2011-05-26 I trafik första gången i utlandet: 2009-04-01 Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2012-07-01 - 2012-11-30 Senast godkända besiktning: Vägmätarställning, km: Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 4580 Återbetalning vid avställning, kr: 381 Betalningsmånad/er: december, april, augusti Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Har fordonet delad uppbörd ska vägtrafikregisteravgiften betalas i huvuduppbördsmånaden. Tekniska data Motornummer: Kaross: Fordon avsett för fler ändamål (AF) Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: Växellåda: AUTOMAT Antal passagerare, max: 3 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats. Skattevikt, kg: 2330 Tjänstevikt, kg: 2330 Totalvikt, kg: 2760 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 750 Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 430 Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: 1 Drivande axlar bak: 1 Antal hjul: Däckdimension axel 1: P255/50R19 Däckdimension axel 2: P255/50R19 Bandbredd, mm: Längd, mm: 4900 Bredd, mm: 1990 Höjd, mm: Drivmedel 1: BENSIN Tankvolym, liter: 85 Motoreffekt, kw: 221,0 Effektnorm: SAE Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 331,0 g/km |
|
|
Det är nog bara att inse att för väldigt många är BMW bara en bil, en trevlig bil, men inte en otroligt stor grej. __________ Mvh Grelle |
|
Karl-Hilding |
Håller med dig Grelle. Absolut ingen stor grej när man inte äger nån... |
|
Ja jag sa ju att det är en stor grej för mig. Jag sa aldrig att det ÄR eller ska vara en stor grej för alla som äger en. Men för mig är BMW en mycket stor grej och inte bara en bil Så himla tråkigt att man får uppreda det man sagt hela tiden |
|
|
Karl-Hilding, trevligt att du håller med! Kurdm_uppsala, men i och med att du önskar att bestämma över vilka andra som får äga/köra en BMW så skickar det ju en tydlig signal att vilja påverka de andra att tänka som dig. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag står för det jag har sagt och säger det igen För mig är BMW mycket mer än bara en bil och på grund av det så önskar jag ibland att jag gjorde det, alltså att jag fick bestämma för en enda dag vilka som får äga en BMW. Fritt land så jag är fri och tycka/önska det jag vill, detsamma gäller dig och alla andra Har jag fel eller? |
|
|
Jag tänker mest att förväntar de sig att bilen blir såld med en sån annons?! Hur intressant än bilen skulle vara så skulle jag aldrig ringa på den! Alpina B8 Länk |
|
| Bra sagt Abbe | |
Karl-Hilding |
Grelle: Ironi... |
|
Karl-Hilding: Läs din text, sen min. Efter det borde det vara uppenbart att du inte är ensam om att använda lite ironi... Kurdm_uppsala: Du får såklart tycka vad du vill, men det gäller ju även mig. Min poäng var att om man är 55 år, kört BMW i 30 år och beställer en ny var tredje år så har minst 10 nya BMW passerat, då är det kanske inte en otroligt stor grej. För en person av typen jag beskriver är den främst ett trevligt transportfordon som de använder privat och i tjänsten. Men försvinner BMW som alternativ ur företagets fordonspark så kan de ta en Audi istället. Jag har stött på flertalet personer ur denna skara. Jag har hjälpt dem att speca sina nya bilar och ibland blir man förvånad hur lite vissa bryr sig. Som någon skrev ovanför, alla som kör BMW är inte lika fanatiska. __________ Mvh Grelle |
|
|
Det kan vara min grannes.. Han har en nyare MB nu, vet att han pratade om att lägga ut X6:an till försäljning förut.. Vårt varmgarage är så trångt att man knappt får in en v70 mellan pelarna, tänk er då att få in den där pjäsen.. Och ångesten :-) Det är en trevlig man, men inte speciellt bilintresserad vad jag vet :) X6:an såg rätt stor ut bredvid min pendlar-twingo :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.