|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bridgestone |
Är det någon som vet om M5 bakfjädrar är inställbara rent elektroniskt? Tänkte byta sänknings-fjädrar men det finns bara sats till framvagnen...Någon som kan rekommendera något bra tuning-verkstad (Typ Hamann) här i Sverige????????? |
|
De är inte sänkbara elektroniskt bak. Kelleners har ett bra paket med sänkningsfjädrar fram och bak samt ngt hårdare stötdämpare som gör susen för både väghållning och utseende. Kan enbart beställas från Tyskland men vilken duglig mekaniker som helst kan montera dem. Alternativt åker du ner till Kelleners Sport och tar en tur till Ringen för att testa bilen efter monteringen. :) Länk |
|
bridgestone |
Det råder tydligen delade åsikter om det, hörde fron Bmw själva att det var fallet....även HR säljer framfjädrar för dom påstog att dom sänker bakvagnen med elektroniskt programmerbar höjd-justering.. Camber och caster vinklar ska ju även tas till installning.. man börjar undra vad som gäller, man sänker väl knappast en M5 enbart fram ;-) |
|
M5 E39 går inte att sänka elektroniskt bak. Vissa E39 med nivåreglering bak går att sänka "elektroniskt"(gnm DISdatorn) men jag tror inte BMW själva gör det. johann borde ha lite koll har har ju åkt en ett bra tag:) johann: saknad?:) Vad blir den ersatt av? Mvh Asken |
|
bridgestone |
E johann sänkt elektroniskt både bak och fram? :-) |
bridgestone |
Kellner sänker enbart 10mm bak samt 20mm fram ,, det e VÄLDIGT lite sänkning :-( Hamann sänker 20 till 35..på samma modell. |
|
Näe jag är bara sänkt. Tror Kelleners-kitet sänker mer kolla på hur min bil såg ut med det: Länk Har för mig det var 20 mm bak och 30 mm fram. |
|
|
Asken, Man saknar den då man ser och hör ngn M5. *SNYFT* Blir förmodligen en M5 igen när den nya kommer, V10, 550 hk, MUMS! Har ju planer på att bygga långloppsbil så en del pengar går nog dit. Sen blir det kanske en mer bruksbetonad bil också, får se. |
|
bridgestone |
Den bilden e väldigt bekant :-) var e den tagen? |
| Utanför BMW Solna | |
|
johann; varför finns der ingen läpp på bakluckan? /Manray/ |
|
bridgestone |
Vad jobbar du med johann? |
bridgestone |
Vilka 19"fälgar satt på den M5? När sålde du den? |
|
Manray, Därför att den inte hade ngn när jag köpte den ny. ;) bridgestone, Vad har mitt jobb med denna diskussion att göra? Det är 18-tums BBS RC. Sålde den i Juni. |
|
|
johann: Bra med nya projekt så man slipper deppa:) 550hk är 400hk + ränta:) Man uppskattar +400hk när man åkt 115hk ett par dar:D Mvh Asken |
|
|
Asken, Fast det är nyttigt att köra svaga bilar då och då så man får tillbaka rätt perspektive på saker och ting. En bil med 400 hk är inte slö även om det känns så ibland. :) |
|
|
johann: så sant. Men om man utgår ifrån 400hk så är den relativt sett slö om man jämför med bilar med mer pulver under huven:) |
|
| Jo det finns ju alltid värre, alltid ngn som är snabbare. | |
bridgestone |
kvack kvack....... |
bridgestone |
e bara nyfiken Johann ;-), vad pysslar du med? |
Lotus Samuel |
Jag beställde en hamann sänkningssats till min M5:a 35mm bak 35mm fram.(skulle det va) Men när den kom va det bara framfjädrar, varför vet jag inte men dom sänkte tydligen inte med fjädrar bak!! Däremot finns det en sänkningssats som sänker 25mm bak 40mm fram som heter lowtec. Säljs av carfashion. Jag la ner projektet att sänka min efter som ingen vet hur det ligger till med bakfjädrar osv. Det är H&R som gör fjädrar till hamann och H&R fjädrarna är billigare. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.