|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Sitter och kollar och letar vettig E60 M5. Tyckte jag kände igen denna bilen XKN887 som enligt annonsen bara gått 9100 mil: Länk Enligt säljaren har bilen gått tillbaka i tiden och bantat 7000mil... Enligt en tidigare annonsen så hade den gått 16000mil vilket även stämmer med transportstyrelsen.se. Kan det vara så att säljaren har skruvat mätaren? Tror Bilförsäljare att man missar en sådan här viktig detalj när man leter M5? Orkar man ens fortsätta leta ett bra exemplar... :[ "It's furious to be fast!" | |
Karl-Hilding |
Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2012-07-01 - 2012-11-30 Senast godkända besiktning: 2011-10-24 Föreläggande:Nej Körförbud:Nej Vägmätarställning, km: 161310 |
|
Galet risig skruvning om man gör det mellan besiktningsperioder. Hyfsat lätt att upptäcka. De skruvar väl och sen om det upptäcks skyller på föregående ägare, vilken kommer neka och då har man ord mot ord. |
|
| magnat vart hittade du reg nr på att det just är den bilen. mvh | |
| hehe, Skånska Bil AB har plockat bort foto och reg nr... troligen har nogen skrivet ill dom och frågat... | |
|
ELION: Ja, när bilderna fanns så såg man ju regnummer. XKN887 enligt transportstyrelsen = +16000mil. Karl-Hilding: Precis! numbers don't lie! Konstigt att de bara tar bort bilderna .... någon 9000milare är det ju iallafall inte.. Känns suspekt! Kanske är en del M5:or svårsålda och en del fula metoder tilltas? Säger bara, varning! Var uppmärksamma! "It's furious to be fast!" |
|
|
her är en gammel annons, samma bil... Länk |
|
| Orkar knappt kommentera dessa oseriösa firmor längre... Helt otroligt! | |
| Samma bil länkade en kompis till igår då sa annonsen 16400mil och 249000kr om jag inte minns fel | |
| Länk | |
|
Skånska bil ab se upp reg nr xkn 887 skruvad m5 varning. Så nu lär den fastna på google om någon söker på firman eller regnummer. |
|
| Han hade sålt den bilen tidigare o råkat lägga in fel bilder tydligen . Den som är till salu nu är den med regnr XTT404 som är på gång in i hans bilpark som jag ska titta på o har kollat på bilreg o sista bes i juli hade den gått 77366 km så milen stämmer enligt annons dock inte bilderna ... Så han verkar inte va så skum trots allt Med vänlig hälsning, micke | |
| Google är bäst! Sökte just på skånska bil först! Och sen reg nr. Kan säga att man kommer hit iaf! | |
|
är man så klantig så man använder bilder från en annan bil för att locka köpare är det inte mer än rätt att bli smått uthängd //David Mitt åkdon: Länk |
|
|
Senaste EU-regbevis del 1:2012-03-09 Senaste EU-regbevis del 2:2012-03-09 Ägare/Brukare Namn:SKÅNSKA BILCENTRUM I ESLÖV AB Verkar inte som att han sålt den tidigare ser mer ut som att han nyligen fått in den. |
|
| Ägarbytet e på gång tydligen på xkn887 så den han har kvar är den andra xtt404 den som jag troligtvis hugger . Har köpt ett par bilar via dom o inte blivit missnöjd mer än på inbytespriset med spelar ingen roll var man går så bjuder handlarna för dåligt men jag hade nog gjort samma då man helst driver firma för att tjäna kosing Med vänlig hälsning, micke | |
| hadde gerna tittat på service booken... står jo att är full servad... intressant att se hvilkan stempler som finnes i den...?!? | |
Karl-Hilding |
Många här som redan tullat kl.16.57... |
| Sjukt snurrigt, så säljaren har lagt ut bilder på en skruvad M5 på en oskruvad bil som han har till salu? Jävligt märkligt bara de? Om inte annat otroligt korkat :) | |
| Nej han har sålt en m5 med korrekta mil sen fått in en ny m5 likadan annat regnr med mindre mil och då råkat ta fel bilder i annonsen inget konstigt med det mer än att han borde kolla sina bilder lite noggrannare innan han kastar ut annonser . Tror han lär dubbelkolla hädanefter . Fast lite oroande i det hela är hur man bara utgår från scenario innan man frågat berörd handlare finns kanske andra orsaker än att man försöker mygla och är en skurk Med vänlig hälsning, micke | |
| Anledningen är nog för vi gång på gång upptäckt handlare som myglar med sina bilar och sen vid konfrontation helt förnekar det trots flrertalet och uppenbara bevis för exempelvis mätarskruvning. Visst är det trist för seriösa handlare som blir smutskastade felaktigt, och givetvis skall man kolla upp all fakta noga innan man publicerar en tråd om skruvad bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.