|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bara bromsoken är ju värda en hel del deg. Sedan 6växlade lådan osv osv osv. Sätt blåslampan under rövarna deras. Inte skrota en -95 M5 bara för lite glaskross och kläppskador :| Blir ju upprörd för böfvelen >_< BMWCS 06641 |
|
|
Efter att ha läst tråden kan jag bara säga att det räcker med att besöka AP nån gång per år. Nivån har verkligen sjunkit och personangreppen ökat, hur svårt är det att vara vänlig och föra en saklig diskussion. Alla ser vi olika på bilar och dess värde precis som på allt annat i livet, det är det som gör oss unika. Dom flesta av oss kommer alltid att tycka att ersättningsnivån är för låg. Dom av oss som har en entusiastbil som vi sköter om och lägger en massa pengar värderar naturligtvis bilen med känslor vilket ett försäkringsbolag aldrig kommer att göra. Ett försäkringsbolag vill bara göra vinsten så stor som möjligt och ju mindre pengar utbetalade ju större vinst. Av den anledningen så finns det ju entusiastförsäkringar för bilar som är 20år och äldre, som ser mer till hela värdet och skicket. Sen vill jag tacka qsacage för den fina inputen och sakkunskapen han besitter som han så frikostigt har delat med oss. Det är alltid lika kul att läsa dessa inlägg från människor som bara kan säga "det tycker jag med" och kastar skit men som inte tillför diskussionen någonting. AlexanderK: Vi känner ju varandra privat, men nu är du faktiskt ute o cyklar, men det tar vi vid nästa middag :-) |
|
| AlexanderK,Qsacage: Att värdera en "entusiastbil" är inte helt lätt. Min egna bil var/är till salu, 16000€ är absolut lägsta pris, o kan ni tänka er det finns folk som är villiga att betala så mycket för en gammal M5 E34 från -94...Men nu kommer jag inte släppa den för den summan då intressenten inte känns 100% med tanke på hans intentioner för min pärla, så det lutar starkt åt att den blir kvar i min ägo:)! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.