AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.472

Önskar info och råd inför köp av M5:a

Sida 1 av 2
Ik
102
Iker
316i -98
Hejsan alla Bmw entusiaster, behöver lite hjälp med denna.

Länk

Den har färgen jag vill ha, Svart skinn som jag vill ha, den är svensksåld, med hyffsad bra mil. Hur är priset? Finns det någon info om den?

Mvh

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Tja!

För högt prissatt i mina ögon för att vara 05.. Men de är ju bara att åka dit och skambjuda, den har stått länge på firman :)
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Verkar vara en fin bil!
Svensksåld som denna är tycker jag är ett plus.
Brun e lite ovanlig färg på E60 M5. Men om du är ute efter denna kulören skall du inte vänta för länge.
Kanske skall åka o kolla på den.

Men priset tycker jag är i lagom nivå för de låga milen.
Kanske 20000:- mindre hade varit mer ok. Men det beror ju även på skick o historik.

"It's furious to be fast!"
Ik
102
Iker
316i -98
Okej blir att åka dit imorgon och kolla hur skicket är. Är den i bra skick och ger han den för ett bra pris så tror jag att jag kör på den.
m5race
Har sett den live några gånger när jag jag varit in där, ser helt ok ut det lilla jag har sett! Det enda jag reflekterade över var lite stenskott på fronten och skrapmärken i bukplasten under bilen! Men den är långt ifrån fullt utrustad som det står i annonsen!
Har även hört rykten om att den är dåligt servad men som sagt det är bara ett rykte, behöver ju inte vara så..

Mvh Anders
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ja priset ska ju ner en aning.

Köppris hos bilhandlare enligt bilpriser.se = 284 000kr... Länk

Stämmer sedan det som m5race skriver så är det ju definitivt anledning till att pruta ännu mer.

Lycka till oavsett!

Mvh Jimmy
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ilker: Blev de affär?? :) Nyfiken!
Ik
102
Iker
316i -98
Nej vart ingen affär, det var företag som ägt den sen den var ny så den va inte så väl behandlad, ganska blästrad fram och skrapmärken under som m5race sa så den måste kört på nått under till. Servicen va inte heller skött, väldigt stora intervaller mellan servicen. I mitt tycke är det ju ganska viktigt att den är skött då det ändå är en M5a. Men jag gav han ett skambud och jag väntar svar iallafall. Han skulle höra av sig under veckan.

Mvh
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Serviceintervallerna är väl långa även på en M5?
Även om många entusiaster vill serva dem så ofta som möjligt..

Men om service gått mycket längre än rekommenderat så kan man ju undra varför.

Vad lade du för bud på den? Skall även själv kolla på några M5 or och det är ganska intressant vad andra lägger in för bud, inte för att jag skall buda på "din" M5:a... ;)

Den här M5:an har några mil(18000!) på nacken, tycker 255 lakan är för mycket : Länk
Har inte sett någon M5 E60 med så höga mil ännu...

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
...rent allmänt tycker jag att E60 M5 borde sjunka mer i pris...

Såldes nyligen en svensksåld med en ägare och ca. 15t mil, annonspris var 220k.
Denna är väl billigast idag Länk ganska "ny import".

Mvh Ubbe
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
FinnUbbe.
De priserna äe mer vettiga tycker jag.

E den länken du gav en import verkligen.. hittar ingen sådan info?
Jag vill verkligen ha en svenne...

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Den blå M5:an som Göran Gratte annonserar har varit till sal minst hela förra året i omgångar....dock till högre pris...

M5 e60 verkar ganska svårsålda generellt.

MVH Peter
Ik
102
Iker
316i -98
Jag erbjöd honom en C30 värd ca 100 000:- och 180lax. Jag tycker faktiskt också att dom ligger för högt i pris. Nu till sommaren kommer den nya M5an börja rulla på gatorna, så en M5 E60 med ca 11 000-20 000 mil borde ligga runt 180 000- 230 000:- och 8000-11-000 mil borde ligga runt 230-260 000:- och 4000-8000 mil runt 260 000- 300 000:- och lågmilare runt 300-400:- Som sagt det finns ju en anledning till varför dom är svår sålda, då dom ligger för högt i pris det är ju ändå en 7 år gammal bil. Vågar man köpa en import bil efter allt man hört osv?

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Japp, och nästa år så ryker motor/växelådsgarantin via försäkringsbolagen på 2005:orna....när de är över 8 år gamla...

Kan vara värt att tänka på för de som handlar en 05 i år för 250-300 tusen om man ska kunna sova lugnt:-)

MVH Peter

Ik
102
Iker
316i -98
Det är fan en viktig punkt som jag faktiskt inte tänkte på :) Då är det minst 06:a som gäller. Växellåda och motor problem kan ju inte va så kul på m5an.
tycker den länkade bilen var sjukt dyr.

/Anders
magnat, om du syftar på den för 230k så står det ju längst ner I trafik: 2011-02-26 så det tyder ju på att det är en import.

angående bilen som tråden handlar om tycker jag den borde ligga under 280k efter var som kommit fram här.

Denna kom ut idag Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Iker...finns möjlighet så satsa på en facellift 07a,istället för plastbilarna 05-06.
skillnad som dag o natt på en facelift,och en icke..
dörrsidorna,interiören,knapparna känns bmw igen på facelift..
samt skillnad på utvändig kosmetika
Ik
102
Iker
316i -98
Bianca: jo jag känner också det, när man ändå har kommit upp i dessa summor så får man nog kolla på 07:a och uppåt men dom ligger ju ganska mycket mer i pris också. Jag har vart och kollat på en 05:a och sedan en 08:a det är verkligen en stor skillnad faktiskt. Sedan så har man ju maskin garanti några år framöver också ifall man skulle köpa 07a och uppåt.

Får se hur det blir, men nått måste jag ha till sommaren iallafall :)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Har du möjlighet så åk ner till Tyskland o köp hos en BMW handlare istället...bara fördelar jämfört med att köpa här hemma..generellt bättre utr,välvårdade.du har större utval av bilar m.m.
då vet man åtminstone att du får en tysksåld bmw,och inte som på blocket,där de finns sv-sålda,italien eller usa imp
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.