|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| om man ska ha ur all olja ur lådan vid byte, så tappa av allt som går och tappa av först och sen så startar man bilen och låter den gå i 10-15 sek då rinner det mesta ur som är kvar i turbinen.utan och skada lådan får jag tilläga har själv gjort det. | |
| Tack för svar! Hur mycket rymmer lådan enligt spec. då? Har hört 8 litet men det låter mycket... | |
|
>Noel Hej! "Det Känns som att ett nytt filter och rensade magneter borde rena oljan lite iaf." Mjae - rena oljan - det handlar mera om oljans specifika egenskaper som oftast är avstämda till resp. låda/converter/lockup, är oljan "bränd" eller på annat sätt "illa medfaren" kan aldrig magneter eller filter återställa oljans egenskaper (men givetvis filtrera bort partiklar) - i så fall är det bara byte som gäller - men självklart gör man ju som man själv känner för, eller hur? (Beträffande "ljudet" - du är helt säker att det kommer från lådan?? Finns mycket annat som kan låta och det kan ibland vara ytterst svårt att konstatera "källan" så att säga.) Byta olja i automater med lifetime-olja eller inte är ju en topic i sig - finns många anhängare av båda varianter - bilar som rasat, bilar som gått "hur långt som helst" utan oljebyte i lådan (finns till exempel på ett tyskt forum en verifierad 530dA som gick 80K mil utan oljebyte i lådan!!) Om jag själv har bytt?? Ja, vid ca 21K mil (tror jag det var) kommer antagligen att byta snart igen (nu 31K mil). Mvh/Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.