|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack Lasse för att du fick min dag att kännas mycket bättre, plockade fram den gamle (Och hittills uberpålitliga) bilen och skulle dra tungt men naturligtvis så sa expansionskärlet upp sig precis när allt var lastat samt klart och jag kommit iväg. När jag läst dina historier så har jag dock ingenting att klaga över längre. Nu håller jag tummarna för att dina bilar går problemfritt framöver efter de prövningar du gått igenom! :) //Bjersér |
|
|
Jag har varit nöjd med IF tidigare. Anledningen att jag bytte nu var till största delen ekonomisk, jag är missnöjd med deras premiehöjningar på sista tiden -- sparade 12 000 kr om året på att byta ut IF mot ett annat försäkringsbolag. Jag är övertygat om att vårt fall var ett olycksfall i arbetet, att IF inte i vanliga fall är en så hemsk upplevelse. Men faktum är att vår årspremie gick ner 12 000 genom att byta ut dem. Även om vi tillhör de som ytterst sällan utnyttjar försäkringen på X5:an, så är det tydligen tydligen många andra som gör det ofta. Det lönar sig inte att vara skadefri på IF, för premien steg från 7500 till 12500 på det senaste året. Alldeles för saftig höjning tycker jag, min lön har inte dubblerats på senaste året. Jag bytte bolag, halverade försäkringskostnaderna både för bilar och villa. Kollade försäkringar på compricer.se, men det finns säkert andra också. |
|
|
500 kr i föresningsavgif (på en vägskatt på 1 kr)!! Är detta förseningsavgift på trängselskatt, eller? Om man är sen med den vanliga fordonsskatten kostar det väl bara 100 kr? 500 kr/dag från den där försäkringsföreningen känner jag inte heller igen. Jag hade en bil oförsäkrad en gång av missatag. Jag har för mig att det blev mindre än 2000 kr för 3 veckor. |
|
|
Lasse-sl500 det här var allt ett jävla missflyt, det var den värsta historia jag har läst.Man blir ju nästan själmordsbenägen inte konstigt att man tar till spriten.om något år eller så så kan du kanske skratta åt skiten. ha det k3 bmw cs#8231 |
|
| Bengt transportstyrelsen tar ut 500kr i påminnelseavgift om man inte har betalat i tid. | |
|
Länk /Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.