|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
| 320d Touring X-drive automat läder drag mm mm 385´. På väg från Bayern till en uppfart mycket nära mej. | |
| Löf: okej, där ser man. | |
|
Vad tycker ni om min annons, killar? Länk Kan det gå vägen? |
|
|
Samt annonsen på vårt favoritforum: Länk |
|
|
Fin bil och annons. Men varför måste man provköra först vid affärens slutskede? Sätt dig själv in i spekulantens sits och fundera på om du tycker det är rimligt... Hade du själv köpt en bil privat osedd innan du själv fått möjlighet att provköra? Min personliga åsikt är att när en spekulant kommer och tittar på en bil är provkörning standard praxis för att kunna få en uppfattning om hur den är att ha. Risken för oseriösa spekulanter kan aldrig elimineras helt om du inte byter in den hos en handlare... |
|
|
Det här med okynnesprovkörningar är verkligen ett pytteproblem. Det är OERHÖRT osannolikt att någon skulle bege sig iväg och spela spekulant för att få provköra en E46 325. Och vad är det som är så hemskt med att nån annan kör bilen? Oftast märker man direkt om personen kan köra eller inte. Min erfarenhet är snarare att spekulanter kör otroligt försiktigt. Har aldrig varit med om att någon gasat på ett sånt sätt att det känts farligt. Nej med en sådan skrivning så skrämmer du bara bort seriösa spekulanter som upplever dig som en krånglig människa att göra affärer med. Du har mycket att förlora med nuvarande skrivning men väldigt lite att vinna. ------- //Lövet |
|
|
Själv kör jag en helt annan approach i mina annonser och välkomnar spekulanter att komma och provköra. De fastnar ju direkt för bilen då! Oftast byter de ju upp sig och kan inte tänka sig att sätta sig i sin gamla bil igen. Trots detta har endast 2 personer kommit och kollat utan att faktiskt köpa bilen på 8 försäljningar. 1 av dessa provkörde aldrig. Han hade sett fel på inredningsfärg på bilderna och vände direkt han öppnade dörren. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Håller med. Har sålt 3 bilar privat och alla som kom och provkörde köpte bilen. Har även köpt 3 bilar privat och köpt alla som jag provkörde. Däremot har jag såklart provkört bilar på firma som jag inte har köpt. :) Tror generellt att man inte söker upp en privatperson om man vill busköra lite. Dels vill privatsäljaren oftast sitta med i bilen och dels känns det lite för intimt och privat. Är nog ett större problem för handlare, och ännu större problem om det är en prestandamaskin typ en M3. |
| Håller med tidigare talare, du skadar endast för dig själv genom att skriva sådär. | |
Karl-Hilding |
"Provkörning sker vid affärens slutskede när vi är överens." Överens om vad? Att han SKALL köpa bilen? Ändra detta snabbt skulle jag vilja råda. |
| Du kan få min 335d till Autopower pris, elektrisk dragkrok. | |
|
Läst tråden? Han har redan köpt ny bil ;) ------- //Lövet |
|
|
Ang provkörning så menar jag att man får veta på förhand hur en 325 är att köra samt att inga maskinella pproblem kommer att upptäckas. Därmed vill jag att för en prisdiskussion innan provkörning. Jag vet att detta är ett ickeproblem eg. men JAG tycker det ger ett seriöst intryck. Bilen såldes efter 3h. Köpare på väg. Vill expertpanelen gissa vad den gick för? |
|
Verdi |
85k? |
| Ber om ursäkt att min smartphone stavar lite illa. | |
| Bil överlämnad. Fler som vill gissa vad den gick för? Ni/vi brukar ju ha ganska bestämda åsikter om värderingar, så nu kör vi ett hårdtest. :) | |
|
75' ------- //Lövet |
|
Karl-Hilding |
80` Jag sålde en 325 -03, 16000 mil för 77`hösten 2010. |
| 88,000kr? | |
|
Tror du fick det du begärde för bilen, den såg ju ut att vara i väldigt fint skick. Angående provkörning efter att man är överens om en affär, så skulle jag hellre åka och kolla på en bil med den annonsen. Känns mer seriöst av en säljare att inte låta bilen provköras en massa korta turer av en massa oseriösa spekulanter. Vilket jag råkat ut för. "Jag har aldrig kört en sån här bil innan" vill man ju inte höra när de sätter sig i bilen. Samma sak vad gäller "ev prut efter provkörning" Annars kommer det en massa idioter och tittar och provkör bilen och sen slänger de ur sig ett skambud för att de inte har mer pengar. Då har ju båda slösat bort tid och energi i onödan. Bättre att man i alla fall har ett hum om vad slutpriset kan landa på innan man ev tar ledigt och i vissa fall åker långt för ett ev bilköp. Sen om det dyker upp nåt fel som man inte blivit upplyst om innan provkörning får man ju diskutera det då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.