|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
Verdi |
M3_Rune, Sätt budgettaket på hela kalkylen istället för på bara inköpspriset... |
Verdi |
Kristoffer_L, Det enda man får tillbaka på begagnatmarknaden efter 3 år är väl touring-tillägget skulle jag tro. Kanske dragkrok också. M-paketet må vara fint och så, men aldrig att du får tillbaka alla de kronorna efter 3 år och 6000 mil. Det är rätt dyrt, särskilt som man får advantage-paketet nästan gratis på en ny bil idag. (sportstolar osv) |
|
Verdi: håller inte alls med. Min egen E91 jag sålde efter just 3 år och drygt 7000mil gick för åtminstone 20-25kkr upp jmf med en utan. M-sportbilarna ligger dessutom högre enligt handlarnas inbyteslistor så det där med att det inte betalar sig är skitsnack. Slutligen torde förhandlingsutrymmet på priset vara ganska gott med tanke på att modellen är i sitt slutskede. |
|
Verdi |
Problemet är väl att M-paketet inte kostar 20-25kkr utan 42 600:-. Sportstolar, sportratt osv får du ju nästan gratis idag tack vare Advantage. Har aldrig sagt att du inte får mer för en M-sport begagnat. Men aldrig att du får lika mycket som du betalade för det. Dvs, du förlorar pengar även om M-sport kanske håller värdet lite bättre procentuellt. Dessutom tror jag M-sport betalar sig minst på en 320d. På en 335d kan det nog vara annat. Köp gärna M-sport men gör det inte utifrån ekonomiska aspekter. |
|
Såvida man inte får _mer_ än nypris för M-sport så är det en ren förlust eftersom man ska räkna med kapitalkostnaderna också. Däremot så har paketet bra andrahandsvärde helt klart men det är ekonomiskt alltid bättre att låta bli. ------- //Lövet |
|
|
Du har inte funderat på en X1 då? Kommer kanske hålla värdet bättre än E90 då det inte lär komma en ersättare än på några år. Lika rymlig kupé som E90 och betydligt bekvämare höjd när du ska spänna fast barnen då du i en 3-serie måste böja dig ner rejält samtidigt som du ska sträcka dig in för att sätta fast bältet. Länk Förlängt service avtal på denna också. |
|
|
Nej X1 är inte intressant. Man ber om köpråd för 320d 184hk 2010+ och får tips på allt utom detta. Nåväl, bil är beställd. Fick en schysst deal på en safirsvartmetallic 320d 2011 uttagen 2012, 1300mil, advantage med krok. Ingen usb dock men det kanske man kan ordna? |
|
| Jag tycker inte m-sport gör alls stor skillnad på E90/E91 LCI. | |
|
Nu var vi ju endast snälla och försökte att få dig att köra en 6 cyl diesel inom din budget, som vi trodde du skulle uppskratta. I vilket fall som helst - grattis till en fin bil. Jag trodde inte du ville ha en svart bil ? 184 hk motorn är fin, speciellt med automat. Mycket nöje! :) |
|
|
Missförstå mig rätt, jag tackar för alla synpunkt. Det är bara så typisk att det alltid ska föreslås andra modeller med 20% påslag på given budget. :) Iaf, det är en med en tomatlåda. Nu ska vi bara sälja E46:an också. Vad tror ni om annonspris på 89`? |
|
| Är det standard på radio pro med att den läser mp3-skivor samt 3.5mm aux-in? | |
|
Ok! Du var " förvirrad och behövde lite olika infallsvinklar" och du nämnde att du hade funderat på ett helt annat bilmärke, men ber om ursäkta om jag tolkade det fel. Grattis till nya bilen, och hoppas att du blir nöjd. |
|
|
Jag ska svara på en sak inom ämnet. Jag betalde ca 12000 kr (arb + mtrl) på märkesverkstad för att eftermontera dragkrok på min e46 touring. Westfalia/BMW orginalkrok men avtagbar med handkraft (inklusive ev smuts)- inte el-infällbar som senare kommit. Detta kan vara lite input till din kalkyl om du köper en bil utan krok coh vill eftermontera. Har sett annonser på blocket för neråt halva det priset senare men jag ville vara säker på att slippa krångel med "varning för fel på lampor" då jag kör med släp och betalade därför lite mera. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Japp det är radio professionell och aux som är standard. Tror du blir nöjd, har den sportstolar? | |
|
325cabrio och qsacage: Du kan få en manuellt infällbar Brinkkrok till E91:an för runt 10 000 monterat och klart om du tittar på Blocket. BMW vill ha 22 000 för den elektriskt infällbara så det var aldrig något alternativ i min värld. Jag har själv anlitat Lars Persson på Dragkulan till att installera min och är nöjd med både jobb och pris. Har för mig att han använder modellanpassad elsats så backvarnare etc fungerar som det ska. |
|
Karl-Hilding |
När jag köpte min beg mycket välutrustade 530 LCI, som har i princip "allt" utom M-paketet och headdisply (heter det så) och den har även el-dragkrok. Mycket bekvämt att kunna trycka på knapp och efter cirka 30 sek så är den utfälld och låst. Samtidigt har den en viss imponatorverkan.. :-) Nypris: 22.000?? Då kan jag konstatera att el-dragkroken bara följde med. Ungefär som det övriga godiset som kostade cirka 170.000:- Att tänka på när man köper beg. Du får den gratis. |
| Autopartner säljer ut nya lagerbilar E91 320d EDE för 299k, är det intressant? | |
|
Eftersom han har dragkrok som baskrav - gissningsvis nej. ------- //Lövet |
|
| Hade för mig den jag såg hade drag, men det var kanske fel. | |
|
Det borde den inte ha. Bilen är inte certifierad för drag så det går inte montera (lagligt) alls. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.