|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena ! Är det nån i sthlm som kan tänka sig att hjälpa mig att få BT i min bmw 330D från 2009.Vad kan man tänkas behöva betala? |
|
| Jag kan kanske vara till hjälp. Har både bluetoothmodul till övers, samt programvara för kodning osv. Pm:a mig så snackar vi vidare. | |
|
Samma här kan man få igång bluetoothstreaming i en E91 från 2012. Bluetooth finns redan för telefon. |
|
|
Bluetoothstreaming får du bara igång om du har combox. Enklast är väl att kolla i bagageutrymmet och se vad som står på styrenheten som sitter framför reservhjulsbaljan. Har du någon form av mulf eller tcu så har du inte hårdvaran som krävs. Annars är ju en variant att köpa en sån bluetoothstreamingpryl man har till stereon och bygga in tillsammans med en 12-5v adapter. Jag gjorde detta på min bil och är jättenöjd. Jag köpte en andersson bhr 3.1 med aptx stöd (mkt viktigt för ljudkvaliten), men dessvärre hade den en "para ihop"-knapp som man måste trycka på och därmed blir det inte så bra att bygga in den. Löste detta med att ersätta den fysiska switchen med ett microchip som jag programmerat att "trycka" några sekunder efter att strömmen slås på. Så nu är allt helt inbyggt och funkar hur bra som helst. "Aux" är nu antingen bluetooth eller kabel, vilket som. Men man kör ju så klart med bluetooth :-). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.