AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
28.828

Sommardäck lågpris

Sida 8 av 8
Kör man me Sunny som ja så lyser alltid solen ;)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Soligt som i smältande is med ett svinhalt vattenskikt ovanpå. :)
som ja tidigare sagt så återkommer ja me en utvärdering som e självupplevd.men hitills har däcken inte släppt för fem öre.ändå har ja provocerat en hel del.
mr
31
mrsammy
535d -07
I dag kunde man äntligen slänga på de nya däcken..och M-fälgarna.. Blev bra mycket tystare i kupén efter påmonteringen av continentaldäcken. Få se hur bra de står sig mot mina tidigare dunlop sp-01..?

Vet inte vilken bil du har monterat dina sunny däck på Ron.. men jag skulle akta mig för att köra i några högre hastigheter med dom på (ta hastighetsmarkeringen på däcken med en nypa salt). Det finns historier så det räcker om de allra billigaste däcken på nätet. Oftast är de regummerade och gjorda av billigt material..

De funkar säkert superbra i låg- och medelhastigheter men räkna inte med några undervärk när hindret dyker upp på vägen och du måste göra en hastig tvärmanöver..

Hoppas de funkar bra för dig och är bättre än vad de flesta säger!

Vill också passa på att spräcka hål i myten om att bra däck inte slits så värst.. Det hör jag mer och mer nu för tiden och det stämmer inte! Bra däck ska slitas! Skillnaden ligger dock i andra faktorer; kortare bromssträckor, beter sig bättre i vått, bättre grepp i kurvor och mindre ljud i kupén osv..

Kör försiktigt alla BMW-galningar där ute oavsett vad ni har för sulor på bilen.
/S
Verkar svårt att hitta något större urval av däck i mina dimensioner. 275/35-20 och 245/35-20.
Har kollat de mesta internetsajterna men hittar bara svindyra däck men det kanske är värt de extra slantarna när man tar med slitage, grepp, ljud m.m i kalkylen.

precis mrsammy som ja skrev tidigare i inlägget så har ja inte för avsikt o köra i högre hastigheter än 110 o från punkt a till b.inga långturer ja e fullt medveten om skillnaden mellan ett contidäck o ett sunny.så för mig o min ekonomi så får sunny duga om ja puttrar i 70-110 till mitt jobb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.