|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
ja återkommer som sagt me rapport på sunny däcken ja köpte. kan redan nu säga att balansering va inga problem,samma viktmängd som ett märkesdäck o inte ovalt.har bara kört en vecka än men skulle ja inte veta va som satt på bilen så skulle ja inte kunna säga att ja märker nån skillnad mot ett märkesdäck.har fått kört i regn i dag,endast provat i 130kmh men ingen tendens till släpp eller planing.men som sagt ja kommer rapportera i denna tråd när ja kört mycke mer me dem.Mvh ronnie |
|
| Kan inte se hur olika däck fram och bak skulle kunna spela någon roll alls. Har Hankook ventus v12 255/35/17 bak och pirelli pzero 225/45/17 fram med utmärkt grepp på E90´n. | |
| Nä det måste ju snarare vara bättre att blanda olika däckfabrikat, då får man ju de bästa egenskaperna från olika däcktyper. Det optimala måste vara att kombinera vinterdäck och sommardäck - då är man verkligen på den säkra sidan. | |
| Asgarv!! :) | |
| Absolut! Därför brukar jag alltid tanka 50% diesel och 50% bensin för att få bättre vrid på låga varv men ändå bra toppeffekt och respons! | |
| Skulle personligen ALDRIG sätta på ett Sunny-däck när man kan få märkesdäck för erbart några hundringar mer. | |
| de e du de highway star.inte jag | |
|
Ron>> "När Pirelli bromsat klart och står stilla så passerar Sunny i 53,8 km/h. Sjukt dåligt, under all kritik och allt annat än säkert. Dessutom, om du kör på Sunny så äventyrar du din omgivnings säkerhet." Kanske inte samma modell som du köpt men tror inte andra är mycket bättre: Tillverkare Sunny Modell SN3800 Testdatum 2010-02-26 Samlat betyg 13 Cirkapris 521 kr Storlek 225/45ZR17 XL Våt väg, totalt betyg 1 Hantering, betyg 1 Bromsning, betyg 2 Vattenplaning, rak väg, betyg 2 Vattenplaning, kurva, betyg 3 Riktningsstabilitet, betyg 1 Torr väg, totalt betyg 4 Hantering, betyg 4 Bromsning, betyg 5 Stabilitet, betyg 4 Miljö, totalt betyg 3 Slitage, betyg 7 Bränsleförbrukning, betyg 6 Ljud, externt, betyg 4 Ljud, internt, betyg 3 PAH, betyg 1 Kommentar Varning |
|
|
Glömde skriva av 33 testade däck det året fick 4st under 50 poäng. Så helt klart har Highway Star helt rätt i att du får mycket bättre däck för några hundra mer. Varför inte betala lite mer och få så mycket bättre? Det ju trotts allt endast däcken som har kontakt med vägen.... |
|
|
Bra att ni med premiumdäck ställer upp och svänger i diket när jag kommer med mina Nankang! If it works, don't fix it. |
|
| Att vara dumsnål är inte en bra egenskap. | |
| Det och "poor man pays twice" är en väl fungerande dålig typ av symbios. | |
|
Eller så köper man så kallade miljödäck eller RTF däck , och får däck med premium stämpel och kina däck egenskaper . Men skulle själv välja nått i mellan klassen typ Kumho KU31 , vilket funkade ok på min förra bil . |
|
|
Förstår inte varför man vill snåla med en av bilens viktigaste komponenter... däcken är ju det som håller bilen på vägen.. Har man en bil som kostar flera hundra tusen så är väl 6-10000kr man får räkna med att betala när det blir dags för nya däck. Köpte i.a.f. nya däck till mina 135m fälgar och det blev Continental SportConti 3. Beställde från dackonline och fick dem tre arbetsdagar senare. Kan ju också passa på att tysta alla som påstår att man får gamla däck bara för man handlar på nätet. Läs noga: Mina däck är tillverkade 1012 alltså vecka 10 år 2012. Knappt 5veckor gamla med andra ord. Ska bli ett nöje att skifta till sommarfälgarna i morn.. /Sam |
|
| Jag beställde mina vinterdäck på Molway och de var också bara några veckor gamla, det luktade gummi i hela garaget. :) | |
|
Blev inge skifte... Vem kunde tro att det skulle snöa 10cm över en natt så här pass sent i månaden. Man blev ju ganska överraskad när man vaknade och tittade ut genom fönstret i morse. Det blev ju inte alls tal om att slänga på sommardäcken. Så man får väl avvakta till i morn då. Som tur var verkar det mesta smält bort under dagen. Nu luktar det gummi i hela lägenheten.. Ser ändå fram emot att slänga på de nya däcken i morn. Blir liksom en liten övergång till sommaren :) |
|
|
Körde min F10a på Kumho Ecsta KU31 ca 2000 mil förra sommaren och är inte imponerad av mer en att de var tysta som nya och bra grepp i torrt. Bak är dom i princip helt slut och fram har det blivit rejäla ståklackar vilket för med sig ett fasligt oljud så nu måste de bytas. Vad rekommenderar ni istället för dessa däck om man vill ha hållbarhet och bra fäste i både vått och torrt. |
|
| Harvest: köp Conti Sport Contact 3 mycket fina kampanjer på dom just nu. Riktigt prisvärda däck! | |
| Kumho Ecsta fick ståklackar på min E61. | |
| Skönt med Nokian Hakkapellitta och dubbdäck på släpvagnen i morse. 9 mil, bitvis i 1dm nysnö... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.