AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.843

E36 320 dör hela tiden

Sida 1 av 2
hej
har en e36a 320 -92 som dör på tomgång och idag när jag åkte så dog den 2 gånger. Sen gick det inte starta den på ca 3 min då kom jag 200 m och sen dog den igen.
på tomgången så går den i ca 5-6 min sen så börja den "hosta" och sedan dör den.
Detta problem börja efter att den stått i varmgarage i 2 månader.

Mvh David
Kan nästan garantera det är ditt batteri som är kass. Mät det och se hur det mår.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Det klarar inte av att ge vad bilen behöver och det blir den hostar/ skjuter i avgasröret och håller på.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Mätte nu och det ligger på 12.66 och laddar 14.09
De där med att den hostar kanske jag kan förklar lite, alltså innan den dör så håller den på att den sen höjs varven till normalt i ca 1 sec sen dör den.
Okej. För det du beskrev först var precis så min betedde sig när batteriet var kass. Laddade som den skulle, men batteriet klarade inte av att levera.

Det du skrev nu sist. Är det som typ att du ger halv gas, så stiger varv talet c:a en sekund och sen bara dör

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Precis som NNNNNNNN och sen bara BRÖÖÖÖÖÖ Död

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Aa det stämmer.
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Titta så under huven kring luftfiltret så den inte tar in tjyvluft! Problemet låter bekant.
Kom på att igår när jag kolla så såg jag en tejpbit runt luftbälgen men den måste suttit där hela tiden när jag har haft bilen och det är ju nu den börja gå dåligt.
Fixade insugsbälgen, och den gick bra på tomgången men när jag skulle åka för att prova den så kom jag 2 meter..
Fixade insugsbälgen, och den gick bra på tomgången men när jag skulle åka för att prova den så kom jag 2 meter..
Fan...Har varit med om detta tidigare, men kommer inte ihåg vad det var.
Precis som Elarssen skrev.

Låter precis som din reder sig på tomgång, men så fort du gasar till den, så sluger den sig och tvärdör.

Den startar och så annars utan problem? Det är bara när du ska iväg/håller gas som den dör?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Ibland går den bra på tomgången i ca 5 min sen dör den och då går det inte att starta den på nån min. Men igår så gick den skit bra på tomgången så då stängde jag av den själv och sen så starta den i ca 2 sec sen dog den, sen gick den inte att starta.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Soppafilter kanske..? Ta väck å rengör eller byt, alternativt koppla förbi för att testa. Kanske lite långsökt men skulle väl kunna vara det...
Jo har tänkt på soppafiltert så jag beställde ett för 1 timme sen.
Nu starta den inte alls:(
Du satte på det på rätt håll nu???

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Om du menar insugsbälgen isåfall ja.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tror han menade soppafiltret. är en pil på de å den ska peka frammåt.

BMW ownz
Jaså men det har jag inte kolla än, beställde ett idag så får det imorron.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.