AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.972

Modellbeteckning á la X5 på 540 (E39)! :D

Sida 3 av 4
Sw
3
Swede540iT
540iA Touring -99
Titanium/Grey
Sport Package
DanneZeta: Inte nagra stra skillnader pa amerikanska och europeiska. Saljs har med s k Sport package (som jag har :) ), 17" Style 32 falgar, shadow line, sport ratt, sport fjadring med aut niva kontroll etc. Allt det (och Mpaketet) gar ju fa i Sverige med, fast kanske i annat paket.
mittarmstodet har har telefon vaggan (alltsa inte nagot lock).
Det mest ar standard (jag kollade pa svenska tillvals listan en gang och fick chock - en amerikan skulle aldrig orka fylla i flera sidor med tillval).
wovl: betr. blinkers - har i USA mase det lysa ornage fram pa sidan och rott bak pa sidan (positions ljus), och darfor har lampor har en reflex som satts in). ironiskt nog vill amerikanarna (och jag) ha vita som Ni har...

Swede540iT
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Swede540iT: Tack för US-info! Vad tyckte du om bilderna på 4.4i-emblemet då?

roadZter
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Swede540iT: Aha, då var det ungefär som jag trodde. Tack!
sebbe_bmw
Har du bild?
Måste ju godkänna det...

Sebbe
Den här killen i staterna är den första med 4.4 emblem på E39 jag har sett,han har satt dom på framskärmarna Länk

Finns även en extremt fin aspensilver 740i E38 i Stockholm med 4.4 emblem på bagageluckan.

MVH Stephan
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
sebbe_bmw: Kolla mailen... =)

Stephan735i: Snyggt med emblemet på sidan av 540 också även om jag tycker det passar bättre på X5. Asken skrev om en 740 med 4.4i-emblem i Sthlm, men den var blå. Det finns väl flera då...

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Nu blev jag grymt sugen på ett V8-märke innanför huven också! =) Kolla här: Länk

Någon som vet var man får tag på ett sådant (Cutom Made BMW V8 Logo)?

roadZter
Sw
3
Swede540iT
540iA Touring -99
Titanium/Grey
Sport Package
DanneZeta: Bilderna var enormt bra! Hela bilen med.
Jo, Jimmy540i har marken men jag ville bara saga att amerikanska modellerna generellt inte har det.

Jag kopte min 540iT i mandags sa jag behover ett tag att komma ikapp med det senaste. Har verkar all som inte har angel eyes vilja ha det, och om man soker mer 'power' sa kor de flesta med Dinan. Dyrt men saljs av BMW handlare och paverkar inte BMW garantin.

Jag aker till Sverige pa Lordag i tre veckor och ska halla utkik efter angel eyes med vita sidor (M-style > var kan man kopa dem?)

Swede540iT
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Swede540iT: Tackar tackar! =) Här är några länkar till företag som säljer angel eyes:

Länk
Länk
Länk

Vad kostar Dinans system, och hur många pollar extra får man?

roadZter
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Länk
DanneZ vet ej om du missat denna sida men förmodligen inte.

MVH
Hasso
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
hasso: Nej, jag har inte missat den - men tack ändå! Favoriten är "Hotties", här kommer ett exempel: Länk =)

roadZter
Nej det här var en kul tråd ... hasso har du inte ett typ rött "Injection" märke a'la Biltema att slänga på också ;) Få se vem som lyckas fylla hela bakluckan .... ;)

OK, seriöst då. Om ni har sett Hartges H50 E46:a baserade bygge där de tryckt i en M5 motor så har de satt V8 märket där just 4.4i sitter på X5:an då. Ser rätt maffigt ut faktiskt.

Är ju själv en anti-märke advokat. Den gamla M3:an var kliniskt ren (jo instegslisterna då) och jag börjar nu fundera på att försöka få bort ///M3 från luftinsläppen på framskärmarna på den nya ...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
!!Kul att just du halkade in MR coolblueM3C ,med tanke på DanneZ,as favoritlänk tänkte upplysa honom om att jag hade besök av en sådan skönhet för inte allt för länge sedan :))Sedan får han gissa själv vilken av dom.
MR Coolblue om du tittar på mitt Strömstads rep så hittade jag en Norsk M3 utan Emblem på sidorna,det finns bild på den, vill du ha större bilder mejla.

MVH
Hasso
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Så, nu är min märkning klar! Det bidde 2 st 2.2i-märken från Z3. För att inte få 2.2i2.2i vilket kanske hade sett lite kontstigt ut, satte jag det ena ovanför det andra. Underst en Golf injection-rabbit för att förtydliga att det faktiskt handlar om insprutning.
Funderar på om jag ska komplettera med en överkorsad turboskylt från Saab 99 för att inte folk ska tro att det går ohemult snabbt.
Any suggestions??
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Fasiken vad fiffig du är Stente:D

MVH
Hasso
hasso: Har kollat igenom ditt reportage men såg just inte den lilla detaljen. Skall kolla lite närmare och återkommer om det är otydligt.
Måste korrigera dig lite också på DanneZ's bild är det en kurvig skönhet men den är ju Smurfblå (Laguna Seca Blue) och inte Topasblå som min då :D
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Stente: Jag vill se din nya märkning på bild, har du möjligheten att maila mig? =)

roadZter
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Och vad tror ni hände...Jag fick behålla dekalerna i typ 30 minuter!!! Jag var inom pizzerian, kommer ut och ser samma märkning på en Jetta -85. Aah, äntligen trendsetter, tänker jag, fast det kanske var lite overkill på den bilen... Ser ni en Jetta segla omkring i Malmö med denna beteckning, maila mig omedelbert för jag vill även ha tillbaka mina platinabetäckta ventilhattar som han fick med sig.... :-)
krukan6
jaja, nu har jag redan fått mitt märke till bilen så nu vill jag inte gömma det i handsfacket. Det var inte billigt för en liten bokstav och några siffor.

249kr för BWM medlem. :(

Fast jag blir lite osäker om de skall på eller ej.

bmwtouring.hogdata.net
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
hasso: Hur går det med 2.8-emblemet på din 528?

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.