|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
I morgon skall jag hämta ett beställt emblem (4.4i) som i vanliga fall sitter på X5'ans höger och vänster sida. Detta lilla märke tänkte jag sätta bak på min i dagsläget omärkta 540. Det roliga är ju att det verkligen stämmer med motorns cylindervolym. Vad tror ni om det? Blir jag först i Sverige? :D Ett sådant här märke alltså fast 4.4i: Länk roadZter | |
sebbe_bmw |
Du...det blir nog väldigt tufft!!! Vill du köpa en 540 -02? Min är tillsalu....=) Sebbe |
|
Finns på 540 i USA som std. funderar på liknande variant fast att utnytta "is" s=supercharger... :-) |
|
| Sebbe; är det en touring som är till salu ? | |
|
sebbe_bmw: Lite vid sidan av ämnet, men du har kört din X5:a ett tag nu. Kan du inte delge lite intryck efter ett tags användning. Har en beställd och går i väntans tider vilket inte är helt roligt. |
|
|
sebbe_bmw: Man skall ju aldrig säga nej innan man vet pris mm. ;) Men det ser mörkt ut eftersom jag köpte min 540 för drygt en månad sedan, dessutom så är touring viktigt för mig... 540is: Jasså, så det finns som standard i USA? Det hade jag inte en aning om, har aldrig sett det i Sverige i alla fall. =) roadZter |
|
| Du vet jänkare är dekalfreaks. | |
|
DZ: Får göra dig lite besviken såg detta på en 740iA för ett par månder sedan i sthlm. Denna var försedd med diverse plastkitsch dessutom:( Blå bil... Mvh Asken |
|
|
Asken: Bara jag blir först på 540... :P (utan plastkitsch!) roadZter |
|
| Gör som jag istället fäst ett 523i emblem bak(ligger fortfarande i garaget dock:D), understatment:) | |
|
Asken: Jag har faktiskt ett 520i-emblem, men det är inte min grej riktigt... Hur såg det ut med 4.4i-emblemet på 740 då? Jag är rädd att det skall vara lite för litet... roadZter |
|
|
Jag tyckte det såg fånigt ut, det hör liksom hemma på framskärmarna till kryssfem. Men det är min personliga smak. Kitschen gjorde att bilen tillsammans med emblemet såg billig ut... en baklucka är snyggast utan emblem om du frågar mig. hasso är nog av en annan åsikt:) Asken |
|
|
Asken: Smaken är som baken - delad, eller som folket i Sjuhäradsbygden säger: Smaken är som röven - klöven! ;) Eftersom emblemet är beställt ska jag i alla fall testa och se om det faller mig i smaken, gör det inte det kan jag ju sätta det på min sambos Suzuki Swift med 1,3l motor! :P roadZter |
|
|
Du Asken, jag tycker att dina 18" fälgar är snygga, men visst hör dom hemma på en E39 M5! ;) *retas* roadZter |
|
|
DZ: Kitsch försötör alltid mitt sinne ett 4.4 märke gör det int enklare:) Prova och se, det kanske blir snyggt. du får lacka det blått annars:D Swift 4.4i det får jag nog känna mig ifrånåkt av:)) Dom är bara 16" men säg inget till någon... shhhh... Mvh Asken |
|
| Dvs mitt sinne var inte på topp efter kittet jag såg på den E38:an... www.mariani.de typ | |
|
Asken: Bra idé att lacka emblemet blått (orientblåmetallic), då blir det så där härligt diskret... :D På tal om Mariani så tycker jag inte att denna M5'an ser tråkig (eller kitschig) ut: Länk roadZter |
|
sebbe_bmw |
Nej det är en sedan! Jo X5an har nu gått 2300 mil helt problemfritt... Visst den dricker en del mer sopp än 540n men men... Lite mer vinglig men är helt klart nöjd med denna bil... Sebbe |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
DanneZeta:Din bil ska ju bara ha individual detaljer, och varför ska man alltid göra som alla andra?? Kul idé du kom på. Asken:Det står Supersprint på hela bakluckan numera:))) MVH Hasso |
|
hasso: Tack ska du ha! Du skulle ju kunna köpa emblemet avsedd för Z3'ans 2.8 liters motor till din 528'a! =) roadZter |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
AHA!! finns det ett sånt, då blir det BMW på Måndag :)) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.